"Tyhmät" kysymykset?!

Ei mulle oo ainakaan tehty. Lääkäri vaan silmämääräsesti totes että joo, mahtuvat tulemaan hyvin ulos :)

Mä oottelen soittoa polilta, halusin selvityksen vauvan koosta ja paikkojen tilavuudesta ja kun lääkäriltä sitä kyselin niin sano että mun koon takia on vauvan kokoa vaikea käsin arvioida ja laittaa mielenrauhan vuoksi mulle lähetteen.

Ei oo tehty mitään arvioita täälläkään... Kaippa tuo mahtuu tulemaan, ei oo kyllä vauvankaan painoarviota tai mitään.

Mulla lääkäri teki sisätutkimuksen, paineli ja kokeili lantion luita ja totesi että hyvin mahtuu syntymään..

Mulle tehtiin tänään totesi että ahdasta on mutta vauva vielä sopukokoinen ei ollut kauhean helläkätinen ja hauskasti varmisteli lähtiessämme että tiedetä mihin numeroon soittaa ja että onko sairaalakassi pakattuna :) muistutti vielä 3 s:ää että vaikka tutkimusta niistä ei ole niin voihan niitä kokeilla :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulle terkkari sano edellisellä kerralla et seuraavalla kerralla lääkäri arvioi sit mahtuuko vauva tulemaan (edellliset on olleet pieniä vauvoja ja nyt radin takia epäillään että voi tulla iso vauva jos pääsee lähelle la:ta, vaikka painoarvio on koko ajan ollut keskikäyrällä!). Mutta ei se lääkäri kyllä mitään sellasta arviota tehnyt, ihan normi sisätutkimus vaan.

Noille lääkäreille saa monesti sanoa jos terkka sanonu jostain et lääkäri tekee. Näin ainaki välillä täällä. Multa ois jääny se streptokokki näyte ottamatta jos en ois sanonu lääkärille sit vaikka neuvolassa sano et lääkäri ottaa seuraavalla polikäynnillä :o

Mulle ei oo streptosta kukaan maininnut vielä sanallakaa vaikka viikkoja jo lähes 38 täynnä.. Hmm..

Mulla on edellinen painoarvio viikolta 23+ ja mahtumisen on th vissiin päätellyt farkkujen päältä vauvaa kokeillessaan. Ainakaan ei oo kukaan puhunut mitään siitä, että ei mahtuis.

Mulle äippäpolin lääkäri sanoi kokoarviossa että kaikki arviot ja mittaukset voi vähän heittää, että vaikka mun vauva menee selkeästi keskikäyrän yläpuolella niin vauvan mahtumista ei voi kukaan tietää vaikka kuinka tutkittais. Sanoi et jokaiselle eka synnytys on sellainen harjoituskerta, että sittenhän sen vasta näkee. Mun paikkoja ei siis erityisesti tutkinut mutta sanoi että eiköhän sieltä mahdu vaikka olis yli nelikiloinen. Pelkkä vauvan paino ei kerro miten synnytys sujuu, sen tuloasento ainakin kanssa vaikuttaa. Tavallaan karua, mutta mua vähän myös lohdutti tieto että ei tästä hulluna tutkimallakaan tilanne mitenkään muuttuis.

Ei mullekaan olisi tehty ellei mun gyne olisi vannottanut mua vaatimaan tuo tutkimus ennen synnytystä. Mä sanoin suoraan kätilölle että en halua punnertaa keilapalloa reiästä josta mahtuu enintään pingispallo 36 tuntia ja päätyä sektioon jos se jo lähtökohtaisesti on nähtävissä ettei sieltä tule vauva ulos iso tai pieni. Mä en myöskään voi jäädä vauvan kanssa kaksin himaan sektiohaavan kanssa kun meillä on 4. Kerros jyrkät portaat ei hissiä :)
Toki onhan mahdollista että sektioon joutuu kuitenkin mutta se riski kuuluu jokaiseen synnytykseen ja se täytyy vaan hyväksyä, rutiininomaisesti noita tutkimuksia ei tehdä.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Turhamaisuuksissani ostin kynsiliimaa, kun halusin koota revenneen kynnen. Nyt tuskastellu koko yön sitä hajua ja masussakin taidettu myllätä sen takia. Onkohan siitä jotain haittaa vauvalle (yhteen kynteen laitoin pienen tipan), liimautu hyvin, mutta ajattelin lakata kynnen vasta aamulla (luomukynsilakalla). No nyt huomasin että liimanhajut hengitetty aivan turhaan...ei pitänyt liimaus. Oon koko raskauden vältelly turhia kemikaaleja ja nyt loppumetreillä meen käyttää näitä myrkkyjä :(

Takaisin