"Tyhmät" kysymykset?!

Ihan totta Touhotin ja Happy, kyllähän sitä pitää itselleen toipumisaikaa antaa sekä tietysti aikaa tutustua uuteen perheenjäseneen. Eikä mulla ainakaan esikoisen aikana ollut mikään kiire mihinkään eikä ois auttanut, vaikka ois ollutkin, kun tyttö viihtyi tissillä lähes koko ajan ja nukkui vain kyljessä kiinni. En ollut juuri kipeä ja pystyin kyllä touhuilemaan ihan normaalisti, hoitamaan pyykit, tiskit, ym., mutta kyllä ne päivät silti pääosin kului sohvalla vauvaa syöttäen ja hänen kanssaan päiväunia nukkuen.

Ja taaaaas typerää kysymystä. Voiks ne supistukset/harjotussupistukset tuntuu siltä, kun ensin olis ylemmäl mahas joku liike ja sit alapääs sellanen ns. polttava tunne ihan hetken, sellanen ku olis ihan sekunnin pissahätä ja sit jotenki automaattisesti noit alapään lihaksii jännittää. Sit se menee ohi. Vai onks se vaan et toi kaveri törkkii tonne alaspäinkin tollai? En tarkkaan osaa kuvata sitä mut tollasii sillon tällön tulee ja ei tee kipeetä ja kestää ihan hetken. En tiiä saaks täst yhtään kiinni :D

niin ja siis esim jos vatsalihakset ei ole vielä palautunut on turha niitä treenata hulluna siitä vaan haittaa ei hyötyä.. palautuminen hidastuu..tietenkin syviä lihaksia on aina hyvä treenata :)

Hei kun mää ny si joskus keittäsin sen tutin nii missä se sit säilytetää siihe asti et vauvveli ottaa sen käyttöö? Ja kuinka usein se sit täytyy jatkossa keittää?

Kai sen voi keitellä ku siltä tuntuu. Riippuu ihmisestä kuinka tarkka on. Mä ite varmaan keittäsin noin kerran viikossa tai jos on selkeesti likanen. Tuttipulloissa suositus taitaa olla joka käyttökerran jälkeen.
Sen voi varmaan säilyttää kuivana vaikka jossain pinnalla, missä se suuosa ei koske mihinkään muualle. Mut voin sanoa ettei se tutti koskaan ilman bakteereja sinne suuhun mene vaikka kuinka keittäis. Että jollain puhtaalla ja kuivalla alustalla säilytys on varmaan ok.

Yleensä noi tutit myydään semmoisissa rasioissa, itse ainakin säilytän siinä. Ite oon steriloinnut ne joka päivä. Sit kun beibellä ikää enempi niin sit steriloinnut harvemmin.

Tiada onko turvotusta kasvoissa käsissä jaloissa ? Tuliko yhtäkkisesti vai pikkuhiljaa? Oletko syönyt suolaista ja unohtanut juoda vettä ?
Milloin verenpaine ja pissa on viimeksi katsottu ja olivatko kunnossa ?
Jos kaikki on ok ja vastikään katsottu niin voi olla esim suolainen ruoka nesteen puute ja liikkumattomuus ja raskaus on tehnyt tuon turvotuksen.
Jos huolestuttaa soita svo tai äpkl.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Just huomasin sen turvotuksen ja siis pissa ja verenpaine katottu viimeks neuvolassa perjantaina ja turvotusta on käsissä ja jaloissa.. Tänään oon shoppaillu eli ei voi liikkumattomuudesta ainakaan syyttää.. Mut kävin kyl mäkis :D Noh seuraillaan..

Käsiin ja jalkoihin helposti kertyy nestettä ja lievä turpoaminen on normaalia kokeile juoda reippaasti vettä ja pitää jalkoja vähän aikaa kohollaan vaikkapa tyynyillä tuettuna tai rahi/pöytä vasten, mä yleensä illalla sänkyyn mennessä nostan hetkeks jalat seinää vasten ja makaan selälläni jos jalat tuntuu väsyneiltä ja raskailta.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin