"Tyhmät" kysymykset?!

Tällä voi olla kyl tyhmyyden pohjanoteeraus ilman hauskuutta... oon vaan ihmetelly et mikä on svo, kun siitä aina puhutaa tääl... ilmeisesti sairaalaan jotenkin liittyy, mutta?

Meidän kaupungissa se suomentuis sairasvastaanotto mut olisko synnytysvastaanotto eli vähän niin kuin äitiyspoliklinikka? Tai synnytysvuodeosasto?

Kaikki kuvailee lapsvrsien menoo sanoin " poks" ! Tuntuuko se semmoselta poksahdukselta? Niinku vesi-ilmapallo hajois?:)

Täällä on synnytysvastaanotto eli SVO Kysissä eli siellä minne menen synnyttämäänkin. Sinne pitää olla yhteydessä jos epäilee synnytyksen alkaneen.

Mulla on kaks synnytystä siis alkanut vesien menolla enkä ole poksahtanut. Vettä on vain tullut pöksyihin. Se ei ole tullut tasaisena suihkuna niinkuin pissa vaan plop-plop pulpahdellen ja tirahdellen.

Sanna, mulle tuli kans synnytysvuodeosasto mieleen, mutta ihmettelinkin et miks sinne pitäis olla yhteydessä, mutta tosiaan synnytysvastaanotto makes sense! Kiitos kun jaksatte valistaa tyhmää, taas pikkasen viisaampi olo :)

En minäkään tuota ole kauan tiennyt. En tiedä oliko tuo jo -04 vai onko silloin jo mennyt ohi korvien...

Mulla on molemmat synnytykset alkaneet vesien menolla. Ekalla kerralla en edes tajunnut sitä heti kun meni pytyllä istuessa ja vaan ihmettelin kuinka paljon oikeen oon juonut... Toisella kerralla istuin sohvalla ja vaan tunsin että nyt jotain valuu ja valutin itseni alas niin että peppu tuli sohvan reunan yli ettei sohva kastuisi. Vasta kun siitä sit kömmin pystyasentoon tuli kunnolla vedet mutta en muista että sillonkaan olis ainakaan kuulunut mitään poksahdusta.

Yöllä tuli taas uus juttu mieleen mitä en ollu ajatellukkaan! Eli jos meen jossain vaiheessa esimerkiks tunniks pois kotoa, vauva jää isän kanssa. Niin täytyykö tuota tuntia varten olla maitoa jossai varastossa että isä voi pullolla syöttää vauvaa? No jos pitää, niin pumppaanko mä pulloon maidot valmiiks? Pakastanko maidon, miten? Miten isä sitten syöttää pullolla...??? Oon ihan pihalla, paniikki

Jos vaikka pakastaa niin isä voi sieltä sitten sulatella pullollisen. Tai jos haluu antaa korviketta. Näin mä oon sen ainakin järkeillyt. Kun eihän sitä tiedä jos vaikka pikkusille tulee nälkä vaikka ne kuinka säännöllisesti ruokkisi.

Tai sit pumppaat jääkaappiin Newi jos maito tulee pian käyttöön, ei tarvii pakastaa. Pakastan vaan ns varastoon ja jos kauppareissun tms ajaksi tarvii niin pullo jääkaappiin :)

Ja äidinmaito säilyy jokusen tunnin (4? 6?) huoneenlämmössäkin, että jos ihan vaan hetken tietää olevansa pois ja pumppaa just ennen lähtöä ni ei tarvii ees laittaa jääkaappiin.

Tyhmä kysymys tulee myös täältä (taas :rolleyes: ) Eli jos ootte menossa vaunulenkille vauvan kanssa, niin imetättekö vauvaa juuri ennen, että pysyy kylläisenä? What to do jos vauvalla tuleekin nälkä lenkin aikana? Ku nyt talvisaikaanhan ei vaan voi vilauttaa tissiä miten tahansa? Pitääkö ottaa mukaan pullo missä on äidinmaitoa? Help!:eek:

Mä mietin kans liittyen tohon Endorfiinitähtösen kysymykseen, että jos on pidemmällä rataslenkillä tai jossain ulkoilutapahtumassa ja pitäis vaihtaa vaippa?? Niin eihän se onnistu kylmässä :confused: Että sittenkö pitää vaan hannailla eikä lähteä mihkään ulkoilemaan pitkiks ajoiks.

Pitkillä vaunulenkeillä toivoin ja oletin että vauva nukahtaa eikä kaipaa palveluita. Talvella en tissi paljaana pakkasessa olis mutta onneks kesää kohti mennään :-) tapahtumissa on usein joku sisätilamahdollisuus jos tarvii vaihtaa vaippaa tai imettää. Yleensä kaikki ovat hyvin ymmärtäväisiä jos pyytää vaikka lupaa käyttää vain asiakkaille tarkoitettua vessaa vaikkei asiakas olisikaan. Olen myös useamman kaupan takahuoneessa käynyt pissattamassa pojan, kun hätä on iskenyt :-) eli ymmärrystä ja apua löytyy kun uskaltaa kysyä! Itse en lähtisi talvella ulkoilutapahtumaan vauvan kanssa jos tietäisin ettei ole mahdollista päästä edes hetkeksi sisätiloihin.

Takaisin