"Tyhmät" kysymykset?!

Mä olin syksyn päiväkodissa alle 3v ryhmässä ja meille tuli yksi 2v lapsi joka joi vain lämmitettyä maitoa ja tuttipullosta! Aika nopeesti saatiin kyllä totutettua kylmään maitoon ja juomaan ensin nokkamukista ja sit ihan lasista. :D Sit tuli toinen vajaa 3v lapsi joka ei vanhempien mukaan suostu juomaan muuta kuin vettä eikä syö puuroa. Piste. Mutta kyllä kummasti päiväkodissa uppos sekä puuro että maito. :D Välillä kyllä mietti oliko vanhemmat edes yrittäneet muuta ja eivätkö vanhemmat huomaa että lapset kasvavat ja kehittyvät?!

:D juu mun harkkariaikana juoksin viikon yhen sijaishoitolapsen personal hoitajana kun se ei kans osannu mitää :D näitä siis löytyy.. (3v jota piti syöttää, pukea, eikä puhunu..)

Toi puhumattomuus ei välttämättä liity ettei osaa. Meillä on 2 tytöllä kielelinen erityisvaikeus et sanoja alkanu tuleen vasta siinä 3 vuoden kieppeillä. Mutta muut asiat pitäis ainakin jotenkin osata.

Joku sitä sheavoin kuohkeutusohjetta pyysi, niin tätä ajattelin kokeilla: http://vihreakosmetiikkablogi.blogspot.fi/2011/05/tee-itse-ihanan-kuohkeaa-sheavoita.html

Toi sheavoi tuoksuu itsessään jonkin verran, mutta on tosiaan sellainen luonnollinen tuoksu. Se raakaversio on tosi kovaa ja vaikeasti levittyvää (muistuttaa rakenteeltaan vähän esim. kookosrasvaa). Nyt kun Nappi mainitsit, niin mullakin on joskus ollut purkillinen sitä flow-kosmetiikan valmisversiota ja se oli kyllä tosi hyvää esim. huulirasvana.

Niinushka, vaikee sanoo tuosta tapauksesta koska kuulemma vanhemmille puhui. Voi olla valikoivaa tai erityisvaikeutta. (Tai sitten vanhemmat vaan tiesi nää ääntelehtimiset ja tulkitsi niitä).

Suosittelen shean sekaan jotain öljyä esim jojoba tai avokadoöljyä. Niillä saa hieman pehmeäksi. Shea itsessään vaikka lämmittäisi ja vatkaisi on hetken kuluttua taas tosi kovaa.. mutta pehmenee tai sulaahan se käsissä tosi nopeasti..

Kiitti vinkistä Seri! Mä tein nyt vaan vatkaamalla pelkkää sheavoita enkä ookaan vielä tutkinut, millaiseen olomuotoon se on asettunut. Mutta kokeilen siis öljyn kanssa jos on liian kovaa. Luin jostain, että sitten se ei vaan säily niin hyvin, jos sekoittaa öljyä sekaan.

Kauheasti juttuja... Mä sain töistä sellasen blokin raakasheaa ja ihan siitä vaan vetelin mahalle ja rinnoille. Pidin kyllä kovasti siitä ja haluaisin lisää. Löysin vaan sen Bodyshopin shea-voiteen joka ei ole kyllä sama asia. Mistä ootte sitä pehmeetä ostanut?
Mulla myös rinnoissa näkyy verisuonet tooooodella pinnassa ja ne on tullut kyllä raskauden myötä. Toivottavasti hiipuvat jossain vaiheessa...
Tyhmä kysymys: mitä on sammas?
Toinen tyhmä kysymys: yritän aina nukkua vasemmalla kyljellä mutta herään aina niin et oon kääntynyt selälleni. Kai se kroppa kertois jos toi olis huono asento? En tiedä miten mut pitäis köyttää et pysyisin kyljelläni?

Mä meen illalla kans vasemmalle kyljelleen ja koitan tyynyillä pönkätä itteni siihen etten kääntyis yön aikana. Mut usein herään siihen et oo kääntyny selälleen ja sit ahistaa.
Vauva painaa sillon valtimoon ja hermoihin.

Mä en vaan yksinkertaisesti osaa nukkua vasemmalla kyljellä. Löydän itteni aina oikeelta kyljeltä. Joskus ku nukahdan päikkäreille oikeelle kyljelle niin saatan siinä asennossa sitte nukkua 3 tuntiaki yhtä soittoa...ja sitte on paikat puuduksissa.

Mä nukahdan aina vasemmalle kyljelleni, mutta aamuyöstä vaihdan oikealle. Yleensä joku paikka puutuu, paitsi viime yönä! Selällään en oo nukkunu enää pariin viikkoon edes vahingossa, tulee niin huono olo.

Mulle ei tuu siitä selällään nukkumisesta ollenkaan huono olo. Mulla on imetystyyny polvitaipeiden alla ja välillä saattaa olla jalatkin sillain lonkat auki sammakkoasennossa :D toooodella ergonomista...

Mulla oli aikasemmin niin että jos käännyin yöllä selälleni, näin painajaisia ja heräsin niihin. Nykyään ei oo tarttennu heräillä vaan aika kivasti voi olla selällään öisin.

Mirkku, mä kysyin terveydenhoitajalta tuosta selällään nukkumisesta, sano että jos ei tunnu pahalta eikä ala ahistaa tai muuta niin ei haittaa. Sammas on hiivasienen aiheuttama suutulehdus, näyttää valkoselta peitteeltä kielellä eikä huuhtoudu pois.

Happy, kuinka nopeesti ja tiheään sulla on supistukset alkaneet vesien menosta? Kun mulla meni molemmilla kerroilla hulahtamalla vedet mutta sit alko supistukset heikohkoina tyyliin 15-20 min välein. Siks en pitänyt mitään kiirettä ja synnärille oli vaan reilun vartin ajomatka (nyt on 10min). Ekasta taisin mennä vasta 4h vesien menosta (vesien menosta synnytys kesti sit kans 26,5h) ja toisella kerralla 2h.

Takaisin