"Tyhmät" kysymykset?!

Jaaha, siis ei oo kohdunkaulan puudute tie onneen.. :/
Sinkkivoide on hyvä jos pylly on tulipunanen.. Toimii sillo paremmin ku pepsu. Ainakin meillä.
Talkin voi muute korvata myös perunajauholla, toimii samalla tavalla. Tosin mukavampi on talkkia mukana kuljettaa..
Peukku cuplatonille!!

Miten vaippaihottuma eroaa "tavallisesta" ihottumasta?

Mulla on itsellä atooppinen iho ja vaikka se nykyään voikin tosi hyvin ja tarvitsen esim. kortisonia tosi harvoin, niin kotoa löytyy valmiiksi perusvoiteet ja bepanthenit. Niin ajattelin, etten osta erityisesti vauvaa varten mitään, vaan kattelen mikä toimii ja ostan niistä sit tuplat hoitopöydälle. Talkkia pitää tosin harkita ostettavaksi etukäteen.

Mutta en olis yhtään yllättynyt jos meidän vauvalle tulee ihottumaa.

Olin nuo vatsavaivat unohtanut kokonaan! On meillä Cuplatonta käytetykin, hmmm... jollain näistä. Ja siitä sinkistä, niin ehkä se peppu punoitti siinä vaiheessa kun ruokavalioon tuli muutakin kuin äidinmaito. Siis alkoi tulla "ärhäkämpiä" kakkoja jotka ärsytti ihoa. Silloin sinkki rauhoittaa.
Ja nyt cuplattomasta tuli mieleen d-tipat, vieläköhän neuvola tuo ne ekalla kotikäynnillä.

No vaippaihottuma on siellä vaippa-alueella. Monesti just pissi ja kakka ärsyttää ihoa ja/tai vääränlainen vaippa tai voide..? Tämä on tämmönen maalaisjärki/mututuntumavastaus...

Mä oon miettiny samaa, että saakohan sen ekan satsin deetä neuvolasta... Tarvii kysyä kälyltä, sillä on ollu sama neuvola ku mulla. Täällä meillä kun tuntuu olevan iiiiiiihan omat tavat toimia tolla neuvolalla...

Toisaalta voihan sen hankkia kun tuleehan ne käytettyä jossain vaiheessa. Muistelen vaan, että joku merkki ei meillä käynyt/kelvannut jollekin. Olikohan se Jekovit..?

Mä olen myös varautunut allergiseen ja ihottumaiseen lapseen kun mulla ja miehellä on vaikka muille jakaa näitä ongelmia. Varmuuden vuoksi en ala rasvailemaan, mutta hyvähän siihen on varautua että niin tarvii jossain kohtaa tehdä. Niinpä mekin kokeillaan niillä olemassaolevilla perusvoiteilla jos tarvii, ja sit vasta hankitaan lapselle omat kun tiedetään mikä on hyvä ja mikä ei. Talkki, Bebanthen ja sinkkivoide jo löytyy valmiina, mutta perusvoiteista saa lainata mun omia aluksi.

Jokaisesta neuvolasta taitaa saada nykyisin ekan tippapullon lahjana, joten en hankkisi ennen kun kuulen saako sen. Tosin meidän terkka jo sanoi että hän tuo sitten kotikäynnille mukanaan kun tulee.

Samoin toivoisin pitkää imetystä (sikäli kun oletetaan että se edes onnistuu), mutta pelottaaa että se loppuu siihen paikkaan jos lapsella todetaan allergioita ja mun pitäisi alkaa karsia omaa ruokavaliota jotta imetys voisi jatkua. Valmiiksi jo olen sen verran rajoittunut ettei paljoa jää jäljelle jos karsitaan näitä muutamia yleisimpiä ruokia pois...

Minun kahdella lapsella on paha siitepölyallergia ja yhdellä astma. Astmaatikon iho kärsii talvella. Tämän iltatähden isällä on atooppinen iho joten kiinnittämään huomiota tuohon ihonhoitoon erityisesti. En tiedä oisinko omallekaan iholle alkanut niitä marketin tuotteita loraamaan. Eihän sen vauvan tarvii parfyymilta tuoksua kun maidolta ja ehkä vähän kakalta.. :p

Hei tuosta parfyymista tulikin mieleen.. Eikö ärsytä semmoset vauvankatsojavieraat kun tulevat kylään, et välttämättä kiinnitä huomiota vielä siinä vaiheessa heidän tuoksuihin, mutta sitten kun he on sylitelleet vauvaa niin huomaat, että hajuvesi on tarttunut vauvaan! Meillä on käynyt näin monta kertaa!

Täällä ainakin annetaan jekovittiä neuvolasta mutta meillä se ei oo ollu kyllä paras vaihtoehto ja se ei myöskään ainakaan viimeks kun oon 5v sitte käyttäny ollu 3d vitamiinia joka imeytyy paremmin ja on tehokkaampaa.

Me aikanaan saatiin neukusta D3 vitskuu, mut vaihdettiin neuvolan vinkistä se jekovittiin ku masuvaivat meinas kiusata. Muistaakseni öljypohjaiset oli sellasia, jotka saatto vaikuttaa masuun? Korjatkaa, jos muistan väärin.

Ei mitää tietoo, mut mä oon seurannu et yleensä se on ollu vänkärin penkin takana ja siihen meki laitettiin. En kyl usko et sillä mitää merkitystä on :)

Mä sain ekassa synnytyksessä kohdunkaulapuudutuksen kun tehtiin episotomia ja se pistäminen tuntu kyllä ilkeeltä mutta epparia en sitten tuntenut lainkaan. Eli mulla siitä kyllä oli hyötyä. :)

Milloin vauvalle laitetaan talkkia ja miksi.? Meillä saa neuvolasta ensimmäisen vitamiinipullon :)

Kaukalo laitetaan yleensä apukuskin penkin taakse. Oletan, että syynä on se, että on ees vähän kuskin näköpiirissä sieltä etupenkiltä, kun kaksin vauvan kanssa ajelee.

Mä en halua kohdunkaulan puudutetta. En perkeleessä! Punktionkaan ei pitäny sattua niin se vasta tuntuki. Mahan läpi ku laitettiin neula niin se tuntu nimenomaan kohdunkaulassa se kipu enkä oo koskaan niin tuskaista kipua kokenu ku mitä se oli. Saati jos tuikitaan neulalla Suoraan sinne kohdunkaulaan... Hyi kamala!! :eek:

Mulla kohdunkaulanpuudute vei supistusten pahimman huipun pois. Sitä en tiedä miten sen sit ois pitäny toimia? Lääkäri tuikkasi piikit supistuksen aikana, ja muistan että se tuntui vain pistolta?!

Mä taas olen nähnyt useammallakin niin että kaukalo on kuskin penkin takana. Siitä näet itse kaukaloon ajaessasi kun takapeilistä katsot, tosin sit tarvis olla vauvallakin peili siellä selkänojassa joka näyttää kaukalon sisään. Samahan se kyllä on että peilin tarvis joka tapauksessa jotta näkisi kaukalon sisään kun ne on selkä menosuuntaan päin, olisi se kummalla puolella tahansa...

Takaisin