"Tyhmät" kysymykset?!

Seksistä maitoon.. Sittenkun sitä maitoo rupee tulee ni tarviiko mun opetella nukkuu rintsikat päällä? Vai onk nois tisuis niinku sit joku on/off kytkin. Vai onk suihkuaako se maito mite tykkää sit ku sitä tulee? Teippaanko jokku vit*urätit tisseihin yöks?

Seksistä maitoon.. Sittenkun sitä maitoo rupee tulee ni tarviiko mun opetella nukkuu rintsikat päällä? Vai onk nois tisuis niinku sit joku on/off kytkin. Vai onk suihkuaako se maito mite tykkää sit ku sitä tulee? Teippaanko jokku vit*urätit tisseihin yöks?
Varmaan tarvii, liivinsuojat liiveihin

Näin mäki olettaisin.. Tai mä hommasin parit sloggin topit yökäyttöön. Mun lollot ei pysy missään liiveissä nukkuessa nyttekään saati ku ne vielä tästä turpoo.

Mulla ei oo vielä mitään muita kuin ne nyt jo liian pienet. En raaski ostaa, kun ei oo mitään hajua minkä kokoset pitää olla. Huonoja ei kannata ostaa ja kunnolliset on kalliit. Kaipa sitä jollakin sitten pärjää siihen asti, kunnes tietää, mitä tarvii.

Mä hommasin noi topit alkuraskauden aikaan ku oli niin karseeta turvotusta että ei meinannu nukkumisesta tulla mitään ku joutu öisin asettelemaan tissejä nukkumaan :grin Pari hempan&hömpän imetystoppia mulla on kotikäyttöön, mutta kunnon liivit puuttuu. Mun mitoille on varmaan viisainta käydä jossain maatalousmarketissa... :rolleyes:

Ostin Anitan imetystopin alkuraskaudessa. Ihan on ollu hyvät vaikka hiukan nyt kiristää ympäryksestä. Aattelisin et ku turvotus lakkaa ni taas pärjää :) Ainoo huono puoli noissa on se et jos on "pitkät päällä" ni näkyy ihan selkeesti kun ei oo muuta kuin trikookangasta noissa.

Tää on saannu alkunsa kans kännissä sillo ku suomi pelas venjäjää vastaan,et mitähän täältä on luvassa :S

Lindexistä saa imetystoppeja ja sellainen oli mulla öisin esikoisen aikaan. Nytkin kävin sellaiset ostamassa. Niissä pysyi hyvin liivinsuojat ja maidonkerääjät paikallaan ja on mukavampi päällä öisin kuin rintsikat. Tosin taisin vedellä noi topit päällä yötä päivää kun olivat niin näppärät :-)

Ja jos on tällänen lehmä maieobtulon suhteen kun mie ni aluksi voi joutua laittamaan yöksi harsot tai pienet pyhkeet tisseihinkoska maitoa tulee niin paljon. Ja aluksihan rinnat on suurimmalla osalla niin kipeät että jopa se nyt löysä toppi on liian kireä ja kun maito nousee ja vääntää itkua kun rinnat on oikeasti kuin vesimelonit ni ihan tavan toppikin sattuu. .niinkuin sattuu kaikki muukin..lämmintä suihkua ja itkulla puristelee rintoja tyhjemmiksi..

Sori ei tullu kovin positiivinen juttu mutta tosi ainakin mun osalta.. mutta vaikka itkulla imetin ne alkupäivät kun maito kunnolla nousi niin imetin poikaa 1v7kk eli kyllä se helpottaa ;-)

Tuo on totta! Minä yllätyin aikoinaan aikas hurjasti kun se maito nousi synnytystä seuraavana yönä.

Siinä alussa vaan imettää ja lypsää niin tiheesti kuin mahdollista ettei ehtis päästä pakkaantumaan liikaa. Toi on meinaan hirvee tunne kun tissit aivan kivikovat maidosta ja sit pitäis yrittää lypsää jotain ulos.

Serin esimerkki on yksi vaihtoehto, itsellä takana aika erilainen kokemus: maito ei pakkautunut, kaalinlehtiä ja lanoliinirasvaa en tarvinnut, liivinsuojia en käyttänyt, nukuin joku imetystoppi/paita päällä ihan sen takia, että maitobaarin sai auki mahd. Nopeasti. Mutta jotain maidonkerääjää en ole ikinä tarvinnut. Ja kuitenkin 7kk imetin täysillä korvikkeitta. Maitoa siis tuli juuri ja juuri tarpeeksi, ei yhtään liikaa.

Täällä kans sama setti ku serillä mutta mulla on menny se pari-kolme vuorokautta kun maito nousee. Muistan kun en saanu tukkaa suihkussa pestyä ku ei käet noussu oli olkalinjan ku oli niin kipeet daisarit..

Täällä kans yks tehotuotantomeijeri! :D

Tarvin liivinsuojia jo nyt! Maitoo tulee niin, et kaikki peitot, lakanat yms on märkiä. Mä jouduin esikosta pumppaileen aina imetyksen aluks rintaa tyhjemmäks, et vauva pääs rintaan kii. Ku heruminen alko ni sitä maitoo alko tulla niin koval paineel, et oli välil haastavaa saada vauva rinnal ilman ettei ilmaa ois menny hotkies kauheena toisen masuun.

Oli hiema hämmentävää esikoisen imetyksen alkuaikaan se, ku oltiin miehen kaa saunas ja aloin nauraan jtn juttuu niin, et maidot lähti virtaan vaa kaares rinnoist pihal. Oltiin molemmat vähä monttu auki siin, kunnes revettiin tilanteel.. Siitäpäs vasta virtaus yltyki.
-> sain häädön saunast suihkun puolel :D

Takaisin