"Tyhmät" kysymykset?!

Mä luulen äiti varaa tittelin mummi itselleen :) ja äidin mies on varannut Harri vaari nimen isä Jouni-ukki on taivaassa ja miehen vanhemmat ei tule olemaan mukana (eivät juuri olleet miehen 2 aikaisemmankaan elämässä mukana, enkä kyllä juuri heitä kaipaa mielestäni eivät edusta tervettä perhemallia, syömishäiriöistä neurootikkosakkia joka jaksaa tapella)

Siskot ja veljet taitaa tykätä täti ja eno lisänimistä :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kiinteä vesilasku on tällä hetkellä aika kiva! Me istutaan miehen kanssa välillä yhdessä suihkun lattialla. Mies sitten nostaa mut sieltä ylös kun haluan :p

Ja toiseen kysymykseen. Meillä kanssa isovanhemmat saa ite päättää, miten haluavat tulla kutsutuiksi. Vielä en tiedä siis. Mulla on itselläni ukki ja vaari sekä kaksi mummia: ukin mummi ja vaarin mummi :)

Meillä mun isovanhemmat ovat mummi ja pappa. Mun äiti on itse aikanaan nimittäny itsensä mammaksi. Isäni on nimi-pappa. Miehen vanhemmat ovat kissa-mummo ja pappa (tosin kuopus puhuu vaarista). Kissa-mummo tulee siitä et heil oli kissa. Ja nyt siel on meijän kissa sijotuksessa.

PikkuMyy, edellisistä synnytyksistä muistan et taittelin pienen pyyhkeen suihkun lattialle ja menin polvilleni niin että nojasin käsillä joko vessanpyttyyn tai suihkujakkaraan. Sit säädin vettä niin et supistusten välissä oli normilämpö ja supistuksen alkaessa nostin lämpötilan kuumaks. Ja vesi siis valu alaselän päälle.

Mä seison vaan suihkussa ja heiluttelen lantiooni kun kipu tulee. Tähän mennessä ja muistaakseni aikasemmissakin mulla auttanu tiettyyn pisteesen toi. Toki sit kun alkaa heikottaan nii lattialle istuun ja hetken päästä huutelen miehen nostaan mut ylös :)

Meillä oli ukin mummi ja papan mummi. Mun äiti on jo ennestään (pikkumummo eli) pikkis ja isä on faari ja isänsä puolella on jo ukki ja mummu.

Mun isä halusi olla pappa, mikä tuntuikin luontevalta, kun mullekin sekä äidin että isän isät oli pappoja. Tarvittaessa ero tehtiin asuinpaikan mukaan tyyliin "Heinolan pappa" ja "Raision pappa".

Miehen äiti halusi alunperin olla mummu, mutta tytär alkoi ihan pienenä kutsua häntä mummaksi ja se sitten jäi nimitykseksi, kun tyttö oli ensimmäinen lapsenlapsi. Miehen isää lapsenlapset kutsuvat samalla lempinimellä, jota kaikki muutkin sukulaiset ja ystävät hänestä käyttävät. Edes omat lapset eivät kutsu tai ole koskaan kutsuneet häntä isäksi, vaan käytössä on aina ollut tuo lempinimi.

Mun äiti kuoli, kun olin 16. Hänestä tytär puhuu äidin äitinä. Isän naisystävää tyttö kutsuu etunimellä, vaikka hän itse käyttää itsestään tytön läsnäollessa mumma-nimitystä kuten omien lastenlastensakin kanssa. En tiedä, miksei tyttö ole tuota nimitystä omaksunut, vaikka kyseinen henkilö on ollut kuvioissa jo ennen tytön syntymää.

Esikon avautumisvaiheessa meiltä loppu lämmin vesi :-D nyt oon jo käskeny miestä säätämään varaajan niin että lämmittää koko ajan kun yleensä siis lämmittää veden yöllä. Tosin haen huomenna tens:n joten voi olla ettei niin paljolle vedelle tule tarvetta.

Meillä äiti on ollut mummi jo vuodesta -99 hänellä ku on nuita lapsenlapsia jo se 6 (pian 8). Mun anoppi sit mielivaltaisesti nimitti itsensä myös mummiksi, ku esikoinen synty. Poitsu on sit itse tehny eron mummien välille sillä, et kutsuu anoppia isomummiks ja mun äitii pikkumummiks pituuden perusteella. :D Äitini ku on yhtä lyhyt kuin minäkin, 1,5m tappi. xD

Mun isä haluaa että häntä aletaan sanoa vaariksi, niinkuin hänen isäänsäkin sanottiin aikanaan :) isoäidit on aina tainnut olla vaan mummoja. toinen isoisä on pappa, ja myös miehen isäpuoli on pappa (olleet jo aiemmille lapsenlapsille) :)

Mun vanhemmat on mamma ja pappa, mun äidin vanhemmat mummi ja muffa. Miehen vanhemmat fammu ja faffa, äidin isä on muffa ja isän äiti fammu. Me ollaan tällanen sekava perhe kielien suhteen... Puhutaan siis ruotsia kotona mut mä haluan kuitenkin ehdottomasti olla äiti enkä mamma! Exä on lapsille isi mutta nykyinen mies haluaa olla lapselleen pappa. :D Mun isästä (pappa) tulee sit varmaan "asuinpaikkakunta"-pappa.

Tyhmä kysymys: mites sairaalassa sit kun vauva on syntynyt ja oon siellä osastolla vauvan kanssa esim sen 3päivää, niin missä vauva on sen ajan kun mä käyn vaikka wc:ssä tai suihkussa? Voinko mä vaan jättää sen yksin nukkumaan siellä vai mitäh :o

Jos vessa on omassa huoneessa, jätän vauvan sängyn viereen. Jos pitää käydä käytävällä vessassa/suihkussa, niin olen jättänyt vauvan hoitajien huoneeseen/vauvalaan. Riippuu sairaalasta. Rohkeasti siellä kysyt niin selviää! :happy:

Muokattu viimeksi:
Takaisin