"Tyhmät" kysymykset?!

Öö mihin täältä siirrytään synnyttämisen jälkeen? Onko tääl palstalla joku mesta missä voi sit keskustella samanlai kuulumisia ku ny mutta ei odottajien puolella?

Mä jätin käyttämättä kun on mulle sen verran uus ja vieras yrtti. Vasta 2 kesää kasvanu pihassa.

Muakin naurattaa. :D :D :D Nimenomaan kun kuvittelen lauman isomahasia köntyksiä jonkun virastotalon vehkan kimpussa. Tuli ihan semmonen zombilauma mieleen :D :D

Ripitii, mie oon kans litkiny sitä clipperin vadelmanlehtiteetä.. Miusta tuntuu et se on vaan vähentäny supistuksia :D tietysti oli ihan hyvä et ne väheni nyt, mut myöhemmin haluis lisätä sit niitä .. Täällä on muuten jokapaikasta aina loppu tuo tee, joko ei oo hyllyssä tai vien viimosen paketin :p joku hamstraus siis tosiaan käynnissä..

Voi hitsi kun oisin tienny ton kiinanruusun vaikutuksen, nii en olis unohtanu sitä syksyllä ulos paleltuun :D mut joskohan mä ihan yrittäisin ekana sitä teetä enkä mitään vehkoja popsia :laughing021

Siis mitä kaikkia älyttömyyksiä voikaan olla...joku lipstikka ja anna mun kaikki kestää: rucola? Hehe. Kai täällä jotain pitää sentään syödä, listeriajuttuja nyt jotenkin yrittää välttää, mutta noin muuten oon kyllä syöny ihan kaikkea maksakastikkeesta sushiin(mielestäni luotettavissa ravintoloissa, joissa käytetään tuoretta kalaa), mutta en tietenkään vedä samaa koko ajan, eli tuskin mikään nitriittipitoisuus on hengenmenoksi jos joskus rucolaa syö. Ja imetysaikana ainakin juon sen lasin viiniä silloin tällöin, ja AIVAN EHDOTTOMASTI syön barbaarisen raakaa verta tihkuvaa pihviä sen viinin kera vielä, yrittäkääkin estää!!!!!!!! Ja kaikki ikivanhat homejuustot, täältä tullaan! Mies saa täyttää jääkaapin niillä kun olen laitoksella. Naistentautien erikoislääkäri ainakin oli sitä mieltä että kaikkea voi täysin huoletta syödä ja just sen pari lasillista viiniäkin ottaa kun imettää, eikä hänen mielestään ole verrattavissa raskausajan ja imetysajan riskit keskenään. Ja vatsanväänteistä sen verran että...mä syön suklaata, cyrrya, sipulia, juon kahvia yms mahdollisesti vatsanväänteitä aiheuttavia niin kun huvittaa, siinähän se lapsi tottuu. Okei ehkä noi kofeiinituotteet on vielä pikkiriikkisen seurannassa ettei nyt ihan litratolkulla vedä, ettei mene vauvaltakin yöunet...koska sehän olis mulle itselle ikävämpi homma :D

BabyBlues, siis täähän on just sitä äitiyden älyttömyyttä. Ensin on odotusajan hirveät säännöstöt, joita ei mitenkään meinaa kaikkia muistaa. Sitten pitäisi imetysaikanakin karsia ruoka-aineita. Ja siitähän siirrytään sulavasti lapsen kiinteiden ravintojen tarjoamiseen, joka onkin sitten ihan omanlaisensa suo jossa tuntuu olevan kovin vahvoja mielipiteitä puoleen ja toiseen. Voisin vaikka lyödä vetoa, että eräässä aihetta käsittelevässä FB-ryhmässäni ei ole yhtään ruoka-ainetta, josta kaikki jäsenet olisivat samaa mieltä. Että ei tää odotusaika vielä mitään, odottakaapa vaan kun alatte antaa sille tulokkaalle maidon lisäksi muutakin ravintoa...

Mä oon kyllä odotusaikanakin syönyt graavia kalaa ja mätiä, ei niitä voinut joulupöydässä jättää väliin. Ja kun duuniporukan kanssa käytiin avaamassa blinikausi. Mutta tosiaan ainoastaan laadukasta, ja vain muutaman kerran. En päivittäin ja missä tahansa. Eikä ole kaikki pihvitkään olleet läpikypsiä, ja salmiakkiakin on menny verenpaineiden ollessa vähän liiankin alhaisia välillä. Yhdessä raflassa käytiin miehen kanssa syömässä maistelumenuta, ja hetki meni ymmärtäessä, miksi olivat omiin annoksiini vaihtaneet aina mitäkin, kun käytössä oli sellaisia ainesosia, jotka eivät normiruokavaliooni kuulu, jolloin en edes olisi muistanut niiden olleen kiellettyjä. :)

Mutta nää on just näitä, jokainen taaplaa tavallaan. En vaan ymmärrä aina ystäviäni, joiden mielestä raskaus- ja imetysajan tulee olla jollain asteella kärsimystä. (Tai siis he ovat itse kokeneet, että ovat kärsineet, niinkuin kuuluukin) Kohtuudella ja terveellä järjellä kun taaplaa, niin varmasti pärjää ja vaikutus lapsen terveyteen on minimaalinen. (ja kyllähän se äidin onnellisuuskin siihen vaikuttaa :)

Tuli mieleen vauvan ruokavaliosta... Yksi meidän perhetuttu oli ruvennut antamaan vauvalleen Valion kevytmaitoa kun oli lopettanut imetyksen vauvan ollessa 5kk. Hän ei ollut tiennyt korvikkeista mitään vaikka kyllähän niitä jo 90-luvulla oli. Terve nuori, roteva jääkiekkoilija siitä pojasta kasvoi :) Totuus imetyksen lopettamisesta ja äidinmaidonkorvikkeista tälle äidille oli tullut eteen sitten toisen lapsen kohdalla.

Ripitii, mie oon kans litkiny sitä clipperin vadelmanlehtiteetä.. Miusta tuntuu et se on vaan vähentäny supistuksia :D tietysti oli ihan hyvä et ne väheni nyt, mut myöhemmin haluis lisätä sit niitä .. Täällä on muuten jokapaikasta aina loppu tuo tee, joko ei oo hyllyssä tai vien viimosen paketin :p joku hamstraus siis tosiaan käynnissä..
Ehkä sitä kannattaa sitten juoda siihen lantiopohjan lihasten vahvistamiseen tässä viime metreillä - mulla ei oo supistellut vieläkään vaikka just tulin kyliltä keikkaa kattomasta eli ei taida toimia käynnistäjänä :-/

Takaisin