"Tyhmät" kysymykset?!

Ja minä sohasen vielä vähän lisää... :) Eihän se maito ole vielä edes noussut rintoihin heti synnytyksen jälkeen. Siinähän menee se 24-72 tuntiakin jopa. Toki sieltä heruu sitä keltaista esimaitoa ja vauva nostetaan rinnalle synnytyksen jälkeen, mutta ei se kuohari sinne ehdi. Joten Skål! vaan kaikille :p

Joo en oo perehtynyt aiheeseen sen kummemmin, mutta huomannut vaan että kaverini ei oo juonu imetysaikana tai jos on niin on sit antanu sen jälkeen korviketta tilapäisesti.

Luin tuon ripitiin linkkaaman jutun ja sieltä pääs kommentteihin.. Ei ois kannattanu lukee. Hyvä ettei savu nouse korvista! Näyttää monet kuvittelevan et raskausaika ja imetysaika on sama asia.

No enivei, oon raskausaikana muutaman suullisen olutta maistanut, varmasti alle desin koko aikana yhteensä. Imetysaikana taas meinaan hieman useammin puolikkaan/kokonaisen oluen juoda, tietysti niin ettei humallu. Erikoisoluet on miulle harrastus, ei niitä aleta kittaamaan. Erikoisolut puokkiin miehen kanssa vkloppuna telkkaria katsoessa kuulostaa aika mukavalle :) synnärille en kuitenkaan meinannut mitään alkoa raahata.. Tai en minä vielä tiedä, olut kyllä auttas maidon nousemiseen. :confused:

Mä kyllä ajattelin kysyy/toivoo edes puolta lasilista skuppaa synnytyksen jälkeen.. Onhan se melko iso ja hieno suoritus synnytää lapsi mailmaan ja oon sanonu mun miehelle että kun mä tuun synnäriltä kotiin nii jääkaapissa pitää olla sit yks kylmä karhu tölkki ja battery seuraavaks päiväks.. se on melko pieni vaatimus siitä että on kantanu lasta vatsassa 9-10kk :grin

Mitä tarkoittaa labra tuloksissa U-prot.O +? Onko mulla proteiiinia pissassa? :O Mikä on pissan ph normaalisti? :O

Mä olen tilannu jo niitä maksamakkaraleipiä :p Ja mä niiiiiiiiiiiiiiiin odotan että mä pääsen käyttämään yrttejä kokatessa. Kivahan se oli syksyllä kerätä kotipihalta lipstikka-ja rakuunasatoki ja kuivailla ne tohon vaan koristeeks lasipurkkeihin... o_O

Ei todellakaan oo lasillisesta skumppaa/viiniä, saunasiideristä tai -oluesta mitään haittaa imetykselle. Maidossa on jotankuinkin saman verran promilleja kuin äidin veressä, eli yhden lasillisen jälkeen ei käytännössä mitään. Enempihän silloin on huoli vauvan käsittelystä kuin siitä paljon "alkoholia" vauva saa.

Mitä tarkoittaa labra tuloksissa U-prot.O +? Onko mulla proteiiinia pissassa? :O Mikä on pissan ph normaalisti? :O
En ole alan asiantuntija, mutta googlaamalla löytyy infoa labratutkimuksista.
Ilmeisesti toi yksi plussa tarkoittaa, että sulla on vähän proteiinia pissassa. Mitä se sitten tarkoittaa, kannattaa kysyä vaikka neuvolasta tai lääkäriltä.
Pissan pH on ilmeisesti normaalisti alle 8. Jossain luki myös, että voi normaalisti vaihdella 4,5 ja 8,5 välillä.

Taaas typerä kysymys... kireet vaatteet, voiks ne jotenki aiheuttaa haittaa? Tai oikeastaan mul on toi carriwelin vyö ja se on piukee tuolt alhaalta niin aattelin onks siit jotain haittaa? Ihan siinä ja siinä et pitäiskö olla kokoo isompi tykivyö mut jos tää täs käytös vähä lurpsahtais.

Tintahu, ymmärtääkseni jos käyttää korsettia tms jatkuvasti voi vauvan kasvu kasvu hidastua. Tukivyö (vähän pienikään) tuskin niin paljon mahaa painaa. Miulle neuvolatäti sanoi kun valitin tukivyön puristavan vähän, että tukivyötä pitää käyttää enemmin että tottus siihen..

Meillä on jo pikkupullo samppanjaa jääkaapissa odottamassa! Skoolataan sit miehen kanssa vauvalle kunhan on päästy rauhottumaan kotiin ja on semmonen ilta että siitä jaksaa nauttiakin :). Ollaan kyllä sovittu että lapsen seurassa raja on yksi annos alkoholia ja se koskee yhtä lailla miestä kuin mua. Nimen omaan sen takia, että vauvan käsittely humalassa on huono idea, en ole rintamaidon alkoholipitoisuudesta huolissani.

Takaisin