"Tyhmät" kysymykset?!

Kyllä tiada työnantaja maksaa palkan kun se tessissä on niin sanottu. Mutta esim meidän firma (kauppa) toimii niin että kela maksaa oman osuutensa mulle. Ja kelan päätöksestä pitää toimittaa palkkikseen kopio jonka perusteella firma maksaa erotuksen äippärahan ja palkan välistä sitte mulle. Jos jää kopio toimittamatta jää rahatkin saamatta.
Liuskoista, oikee ohje on että niitä ei saa käyttää jos leviää pitkin poikin! Noh, kyllä meilläkin käytetään riippuen mihin tippuuvat. Tuo omatoiminen 7v on jonniin kerran hujauttanu purkin tässä 5 vuoden aikana pitkin poikin.
Lattian kautta ei käytetä mutta puhtaalta pöydältä kerätään purkkiin.

Ja ei tarvii ilmottaa kelaan, mullakin aikanaan esikko käynnistettiin viikkoo aikasemmin rahaa tuli niinku alunperin oli kerrottu. :)

Eikös Kela saa automaattisesti tiedon lapsen syntymästä, vai tarviiko se erikseen sinnekin ilmoittaa?

Ei kai noissa pöydän/lattian kautta käyneissä liuskoissa ole muuta kuin se aseptiikka/hygieniajuttu. Se tyrkätään kuitenkin näytettä ottaessa ns. avohaavaan, niin pitää varoa ettei mene mitään pöpöä suoraan verenkiertoon. Jos vähän isommasta veritipasta ottaa, niin ei kai haittaa. Mut saahan niitä uusiakin neuvolasta.
(Triviaa: noi liuskat on se kallein osa noissa verensokeriseurantatarvikkeissa<-onko tuo edes yhdyssana :confused: )

Nyt sit lista kysymyksiä mitkä tuli mieleen tossa kun hääräilin vauvatavaroitten kanssa, toivottavasti ees osaan tulis vastaus :D

- Pitääkö vaunuissa vauva olla kiinni noilla tollasilla vöillä?

- Saako vauvalla olla peitto nukkuessa? Onko tukehtumisvaaraa tms?

- Vauva ei varmaan tarvii vielä vähään aikaan tyynyä?

- Mihin tota äitiyspakkauksen apina-makuupussijuttua voi käyttää? :D

- Mitkä tavarat on hyvä olla hoitopöydällä/sen läheisyydessä ns. päivittäistä käyttöä varten?

Oli vielä muutakin mutta ne nyt jo unohtui.. ehkä kohta kyselen lisää :D

Newi eka kyydissä mutta olen antanut itseäni valistaa :
Vauvalle ei tyynyä
Vauva ei liiku joten vaunuissa ei tarvita vöitä turvakaukalossa tietty
Makuupussi on vaunukäyttöön kylmällä säällä mutta luovuus rajana mihin sitä käyttää :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Äpakkauksen makuupussia on meillä pidetty vaunuissa. Peittona pienillä on pidetty neulottuja tai virkattuja peittoja -> harvaa neulosta, joten jos sattuu vetämään peiton kasvojen päälle, ilma kulkee lävitse. Ihan vastasyntyneen olen sisällä kapaloinut samoilla ohkaisilla peitoilla. Jos on vilpoisaa niin vielä siihen vielä peittoa päälle. Vastasyntynyt ei niin paljoa liiku että mylläisi itseään sen paksunkaan peiton alle. Hoitopöydällä meillä on pidetty vaippoja, vanulappuja/puikkoja, harsoja, tuttia jos syö tuttia, vaatteita, ei sen kummempia :)

Muokattu viimeksi:
Ihanaa, kiitos vastauksista! Täällä alkaa olla jo ihan paniikki kun tajuaa että on kyllä NIIN pihalla kaikesta :D onneks maalaisjärkeä varmaan kaikilla sen verran että sillä sitten selviää loppujenlopuksi.. ;)

newi,

- ei tarvii pientä vauvaa sitoo vöillä kiinni vaunuissa, ajankohtaista sitten myöhemmin kun alkaa liikkumaan :)

- saa olla peitto, kuhan ei peittele liian ylös

-ei tarvii tyynyä

-se makuupussi on hyvä esim vaunuissa, reunoja voi kääriä niin että saa vauvan tukevasti pysymään paikoillaan, ei lähe alamäessä valumaan kohti päätyä :D

- hoitopöydälle laittasin vaipat, kosteuspyyhkeet, vanulaput, topsit, harsoja/pikkupyyhkeitä.. Nää nyt tuli eka mieleen. Niin ja rasvan/hoitoöljyn.

Mut jokanen tyylillään.

Onko muita joilla kokemusta siitä että ensiksi terveydenhoitajat ja lääkärit laittaa nosto- ja yhdyntäkiellot sekä fysioterapeutti myöhemmin liikkumisrajoituksen äärimmilleen eli ei oikein muuta liikkumista kuin välttämätön sängyn-, wc:n ja jääkaapin välinen liikkuminen? Kuinka arki silloin sujunut?

Aika paljon ku selailee esim. Noita facebookin helmiäitejä, ni käynnistyksiä. Tosimonella on käynnistyspäivä tiedos.

Minkälaisia siteitä kannattaa ostaa kotia jälkivuotoa ajatellen? Mikä on semmonen todettu superimukykyinen joka tekee tehtävänsä? :wideyed:

Mies jo nauro yks ilta että se oikein näki miltä näyttäisin jos mulla ois ns. "lasten vaippa" päällä täällä kotona :yuck::wacky: Eli toisin sanoen, sellanen jota käytetään vanhuksilla. Ei ehkä ois niin hieno, mutta ois varmaan ihan hyvä :grin:grin

Taas tuli tyhmä kysymys mieleen. Minkä takia ne vauvan trikoiset haalarit on nimenomaan yöpukuja? Eikö yhtälailla voisi yöllä käyttää esim. body+puolipotkarit yhdistelmää ja sellaista kokohaalaria päivällä? Vai naurettaisko mut pihalle jos menisin vaikka perhekerhoon vauva yökkärissä? Mitähän mä nyt en taas ymmärrä...

Tällänen asia mua mietityttää.. oon joskus kuulu jostain että synytyksen jälkeen isä saa coniagia ja äiti skuppaa lasilisen? pitääkö paikaansa? se lappu mikä täytetään synnärille nii voiko siihen toivoo lasilisen skumppaa synytyksen jälkeen?

^^ Kyllä mä ainakin oon aatellu niitä terättömiä haalareita pitää päivälläkin jos siltä näyttää. (Osin kyllä sen takia että niitä on niin vino pino)

Nanna: musta tuntuu että jos alkoholia haluu niin ne pitää ottaa ite mukaan. Kokemusta ei oo ja voi olla paikkakunta kohtasia erojakin.

Nanna: Tammisaaressa kuulemma oli joku skumppatarjoilu sillon kun siellä oli synnytyssairaala, mutta sehän lakkautettiin. Muista en tiedä, paitsi Lohjalla ei ainakaan ole.

Muoks: Sähän oot Nanna kanssa tulossa Lohjalle synnyttämään! Katsoin tuolta listoilta. Eli siellä ei siis ole tarjoilua. Saas nähdä ollaanko siellä samaan aikaan :)

Pihlajanmarja: Joo mäki kurkin jo aikasemmin että onks muita menossa lohjalle syntyyää paitsi minä mut me taidetaan nin olla ainuut tässä ryhmässä :grin ja hyvä niin koska niillä on vaan kai 3 synnytyssalii joten jos ne on täynä nii sit ne lähettää jorviin.. kääk! Koska sullu on tutustuminen lohjan synnärille vai meetkö?

Takaisin