"Tyhmät" kysymykset?!

Ai hemmetti? Liitto? Jäsenmaksut? Mulla on menny aina suoraan liksasta se maksu, mutta enhän mä saa kohta enää liksaakaan..

Mä soitin liittoon (pam) ja kysyin tosta jäsenmaksusta äitiysloman ajalta ni sitä ei siltä ajalta kuulemma peritä. Pitää vaan muistaa ilmottaa sinne vielä pvm millon meen takas töihin.

Sama Pami mulla. Tarvii huomenna muistaa ilmottaa sinne että oon vähä aikaa varikolla noista kaupantädin hommista..

Tuleeko se äippälomarahapäätös automaattisesti kaikille, vai vaan niille, joille työnantaja ei maksa palkkaa äitiysloman ajalta? Meinaan mulle ei ainakaan oo tullu vielä mitään tiedoksiantoa?

^mä seurasin Kelan sähköisessä palvelussa sitä, en oo varma tuosta jos työnantaja maksaa palkkaa-tilanteesta.

Minun työnantaja maksaa palkkaa ekat 3 kk ja päätös tuli sekä nettiin että paperilla kotiin.

Kyllä se päätös tulee myös paperilla kotiin. Siitä näkyy sekä se osuus, jonka KELA maksaa työnantajalle, jos siis työnantaja maksaa alkuun palkkaa, että se osuus, joka maksetaan suoraan hakijalle itselleen sitten, kun palkan maksu loppuu.

Ai hitto! Pakko laittaa tähän ku on niin tyhmä juttu! Leikin koiran kanssa lattialla ja se oli nukkunut siinä missä istuin hetki sitten. Kun lopetin niin nousin ylös ja huomasin, että mun housut on ihan märät. Ajattelin et mitä hittoa?! menikö nyt vedet?!
No, äkkiä vessaan tarkistamaan, mut alushousut oli ihan kuivat. Hetken aikaa siinä sit raksutti kunnes tajusin et koira oli varmaan kuolannu unissaan siihen kohtaan, mis istuin :D
Ai että mä pelästyin! Ku mieskin oli vielä pelaamassa jääkiekkoa ja on vasta lopettelemassa vuoroa :D

Mun työnantajan pitäis maksaa mulle ekat 3 kk,mut tänään tuli kelan päätös äp rahast ja eka maksetaan jo 19.2 meinaako se ettei työnantaja maksakkaan 3 kk?

Eikös ne äitiysrahat mee työnantajalle? Sillai mulla ainakin kunta-alalla et saan palkkaa 3kk ja Kelan rahat menee sit työnantajalle. Mulla se taitaa jopa lukee Kelan omassa palvelussa, mihin saa kirjauduttua pankkitunnuksilla.

Unohdin päivällä soittaa neuvolaan ni kysynpä sit teiltä. Ku mittaan noita sokereita ni se liuska mikää tulee siihen koneeseen ja siihen sit otetaan veri ni niistä liukoista sanottiin et niihin päihin ei saa koskee et ne pitää olla puhtaat. No mulla levis ne kaikki, koko purkki eilen illalla pöydälle... voi niitä vielä käyttää vai ei?

Voi käyttää, vaikka ei niihin kyl sais tulla mitään. Jos alkaa arvot olla erilaisia ku aiemmin ni sit kannattaa kysyy neuvolasta.

Ok kiitos :) pitää mitata huominen päivä ja soitella pe neuvolaan jos arvot erilaisia. Sieltä kuulemma saa lisää ni ei tarvii ite käydä ostaa :happy:

Mulla ainakin näkyy sekä siellä KELAn sähköisessä palvelussa että siinä kotiin tulleessa päätöksessä, mitä maksetaan työnantajalle ja mitä mulle.

Sitähän minä vaan mietin, että kun ne Kelan rahat maksetaan sen lasketun ajan perusteella (sain siis sen lapun missä on listattu ne kaikki maksupäivät ja rahamäärät) ja nyt kun mulla käynnistetäänki 8 päivää ennen sitä laskettua aikaa niin jos vauva syntyyki vaikka viikkoa ennen sitä LA:ta niin meneekö se maksurytmi uusiks ja tarviiko Mun ilmoittaa siitä Kelalle että -Hei, tää jäbä tuliki jo??

Ei kai tartte. Luulen sen menevän niillä, mitä on sillon 2kk ennen äloman alkua päättänyt. Muutenhan sun pitäs samalla logiikalla alottaa älomakin takautuvasti aikaisemmin/myöhemmin :)

Ei kai tartte. Luulen sen menevän niillä, mitä on sillon 2kk ennen äloman alkua päättänyt. Muutenhan sun pitäs samalla logiikalla alottaa älomakin takautuvasti aikaisemmin/myöhemmin :)
No hyvä. Mä ajattelin, että ei sitte oo mitään ilmoitusvelvollisuutta ja jälkeenpäin tulee jotain yllätyksiä asian takia. Huomaaks miten mulla on suuri luotto tohon tommoseen Kelaan..?? :grin:grin:grin

Takaisin