"Tyhmät" kysymykset?!

Mä kävin ton imetysvalmennuksen ja meilläkin sanottiin, ettei tartte röyhtäyttää. Mut öö mitä sit pitikään tehdä? Oliko se niin, että jätetään se olallenosto vaan pois rutiineista?

Ainiin tuosta röyhtäyttämisestä.. Sitä selkään taputusta ei enää suositella. Pitäs vissiin vaan kevyesti hieroa selkää jotenki kämmenellä. Ja sit oli joku röyhtäytysasento mis vauva oli sylis selkä kantajaan päin :confused:

Meillä ei puhuttu mitään röyhtäyttämisestä... muutenkin vähän aneeminen valmennus eilen...

Mä varovasti röyhtäyttelin, kyllä sieltä useimmiten röyhtäys tuli, mut ei aina. Neiti hotki niin vauhdilla aina... mut jos jätti röyhtäyttämättä, niin huomattavasti todennäköisemmin tuli pulautusta sitten hetken kuluttua. Eli sellaset oli mun supertieteelliset koetulokset :D

Meidän valmennukset oli kyllä niin naurettavia, että niistä ei kyllä mitään irronnut. Kaks hikistä kertaa: Eka jonnin joutavaa lässytystä parisuhteesta ja toinen sit kaikesta muusta, mutta sekin oli enemmän yhtä sähellystä tyyliin "ei ehditä mitään käymään kun on vaan tää yks kerta"... Just! Mut siis sinänsä aivan sama, mut ois nyt oottanu, että jos tuommoisia järjestävät, niin niissä ois joku selkeä rakenne ja sisältö, mut ei.

tuosta röyhtäyttämisestä, muistelen että omalla kohalla sillon oli tärkein että pitää vauvan suht pystyasennossa heti ruokailun jälkeen. Tuota olalle heittämistä ja taputtelua tein kun oli vatsavaivoja/levoton beibe.

Eriika on niin käynyt mun kans samassa valmennuksessa :rolleyes:

Vaikka kyllähän meillä tuli yksi tosi tärkeä tieto perhevalmennuksessa: Kuuntele itseäsi ja omia fiiliksiä ja tee niin kun itsestä tuntuu parhaimmalta, älä kuuntele isovanhempien tai muiden sukulaisten "hyviä" neuvoja! :grin Se jäi mieleen.

Meiän valmennus oli samaa luokkaa kun Eriikalla ja Elyalla paitsi että se toinen kerta peruttiin, kun muut osallistujat ei päässeet paikalle. Ekalla kerralla oli vaan selostusta jostain varhaisesta vuorovaikutuksesta (tosi uutta etenkin mulle kun oon lto) ja siitä että elämä muuttuu (ihanko totta?). Ainoa hyöty oli paikalla ollut perhetyöntekijä, joka esitteli tän kylän perhekerhot ja muun toiminnan, tosin nääkin ois ehkä löytyny netistä. Sit toisella kerralla piti puhua synnytyksestä, mutta sitä kertaa ei sitten koskaan tullut...

Pihlajanmarja, ehkä tämmönen sosiaalialan ihminen (itekin oon sosionomi joka ennen lto:n hommia vaikutti juurikin siellä perhetyössä) ei vaan saa irti niistä niin paljon kun "tavis"...

Tää on kyllä toooosi tyhmä kysymys, mutta ootteko kattoneet tuota Ensitreffit alttarilla-ohjelmaa? Mä katon just tätä kakkosjaksoo ja on kyl aika söpis toi yksi pari :). Tuli omatkin häät mieleen, tosin tunnettiin ehkä vähän paremmin :D

Mä katson sitä. Mun mielestä hyvä idea siinä pohjalla :) Mä tykkään kans kahdesta niistä pareista. Toivon kyllä heille kaikkea hyvää :)

Miekii oon kattonu.. Jännä nähä et miten hyvin asiantuntijat on valinnu sopivat parit :) Kyllä myökin vähän paremmin tunnettiin ennen häitä, oltiin tosin vasta 6kk seurusteltu sillon. Oiskin aika mielenkiintosta saaha noitten asiantuntioitten mielipide meistä :D

Täällä on yks vastaus, tai vinkki, yhtä tyhmille kuin minä: jos teidän tarttee lähettää Kelan vanhempainrahapäätöstä sähköpostilla esim. liittoon jäsenmaksualennuksia varten, niin se sit löytyy sähkösenä sieltä Kelan sivuilta.

Ettei tartte välttis asentaa montaa kertaa uusiks skannerin ajureita eri koneisiin ja käyttiksiin ja kiroilla tuntitolkulla kunnes tajuaa, että se vuonna 2000 ostettu skanneri on nyt tullut tiensä päähän, ja seuraavaks yrittää ottaa kännykällä kuvaa sen päätöksen neljästä sivusta ja saada ne tarkentumaan niin, että sitä päätöstä pystyy lukemaan eikä salama polta sitä kuvaa ihan puhki.

Ettäs tiedätte!

Takaisin