"Tyhmät" kysymykset?!

No mä taas funtsin, että pitääkö korvarenkaat ottaa pois ennenku lähden synnyttämään...?? 8 rinkulaa ku killuu korvissa niin niitä ei hetkessä pois napsita jos hätä tulee. Minä ku muuten en noita päivittäin pois ota tai vaihtele...

Kylmävesi, saippua ja öljy kokeiltu. Mutta sormessa on ja pysyy. Niveleen jää kiinni.. Näillä mennään.
Korviksista en tiiä, nenä korua ei tarvinnu ainakaan ottaa pois 2007 kun esikkoo tein ja oltiin valmistauduttu sektioon.

Mitenhän tosiaan noitten korvisten kanssa.. Miullakin kiitettävästi rautaa päässä, enkä saa välttämättä niitä tarvittaessa pois, siis ilman pihtejä :D on osa lävistyskoruista aika tiukalla.. Ne tarvii poistaa ainaki magneettikuvauksee tai röntgenii, en nyt keksi heti kyl miksei synnytykses sais olla. Pitää varmaan pakata pihdit varmuuden vuoks mukaa tai ottaa suurin osa varuilta pois, jos alkaa epäilyttää..

Mulle sanottiin että kaikki korut pois, esim jos joutuu elvyttämään, saattaa tukehtua irrallisen kielikoruun... Napsin kaikki sit pois kun sen aika tulee.

Kai noita vois sit vähennellä.. Ei kuitenkaan korvista umpeudu hetkessä, eikä enää oo ees kielessä tai huulessa rautaa. Luulis kyllä jonkun sanovan jos korvikset pitää ottaa pois :o

Apua, en muista yhtään otinko korvikset pois sektiossa... Sormukset sormissa olin kyl loppuun asti mut en muista koska nekään oisin ottanut pois...

Miten te pystytte pitämään sormuksia niin ettette edes saa niitä pois sormesta? :eek: Mää en kykenis, johan ne ahistais! Mä nyt muutenkin pyörittelen niitä koko aika ja mulla on joka yö ne poissa sormista. En mä tosin edes kykenis pitämään niitä yli vuorokautta putkeen kun niiden alle jäävä kosteus aiheuttaa siellä muhiessaan kauheasti ihottumaa ja sit muuten sattuu, on punaiset kestosormukset sormessa muutaman päivän. Mutta ennen tätäkin vaivaa mun oli saatava ne joka yöksi pois.

Näistä nakki sormista pitäny sormukset ottaa pois jo aikoja sit... saa nähä meneekö kihlasormus isonnukseen.... ois kyl kiva saada uus ku en tykkää enää tosta :confused::rolleyes:

Miullakin jäi nyt sormukset pöydälle. Pidän normaalisti yötäpäivää, mut öisin turvottaa nyt niin paljon et ihan sattuu aamusta jos on sormukset sormessa. Kokeilin eilen päivällä laittaa sormuksia, mut ei menny rystysestä enää yli. Olkoot sit suosiolla loppuajan kaapissa, eipä tarvii leikata.

Metalli pitää ottaa pois leikkauksissa käytettävän diatermia-laitteen(sellainen leikkaava ja verisuonia kiinni polttava laite) vuoksi. Kone toimii sähkövirralla ja potilaan vartaloon laitetaan sellainen maadoituslätkä, jotta sähkövirta ei aiheuta paikallista palovammaa potilaalle/metallialueelle. Näitä laitteita on erilaisia, ja kyllähän leikataan myös potilaita, joilla on kehossa metallia esim. proteeseissa. Se pitää vaan tietää etukäteen, niin valitaan sellainen laite, jossa sähkövirta kiertää eri tavalla ja maadoitusta ei tule metallialueelle.

Mä en siis ole keltään ottanut pois. Ja mulla ei satu yhtään vaikka siinä ovat. Pyöriivät kyllä.

Kuumemittareist ihan pienillä luotettavia on otsa- tai kainalomittari. Korvamittari ei ihan pienillä anna välttämättä luotettavaa tulosta kun korvakäytävät vielä niin pienet. Kainalomittauksessa pitää olla tarkkana että mittari on oikeessa paikassa ja pysyy paikallaa koko mittauksen ajan. Meillä siis tällä hetkellä tavallinen mittari ja ollaan sillä pärjätty mut oon miettiny tota otsamittarin hankkimista.kun ois niin helppo...

Mä vaihdoin mun alakerran lävistyksen muoviseen hevosenkenkään just tuon hätäsektion(leikkauksen) mahdollisuuden vuoksi. Eipähän tule palovammoja arkaan paikkaan :grin Ja siksi tosiaan, että se on helpompi irrottaa synnytyksen yhteydessä, kun ajattelin laittaa sen heti takaisin, ettei lävistysreikä pääse sulkeutumaan.

Hmmm... Onneks mä muistin niille esitietolomakkeessa ilmoittaa että mulla on toisessa nilkassa titaanilevy. Mutta korvikset vissiin pakko napsia pois. Voi ärsy.

Pitää sit oikeesti napsia enimmät pois. Voi kun ois paljon muovisia koruja niin vaihtais vaan niihin. Onneks ei oo ku muutama alle 2v vanhoja läväreitä, jos ne ottas sit viimetinkaan pois..

Nyt tsiisus auttakaa tyhmää :D Olin tossa kaupassa ja aloin miettimään että miten vauvan kanssa käydään kaupassa!? :D siis jos meen vaunujen kanssa kauppaan niin mihin kerään niitä ostoksia? Vai kannanko toisessa kädessä koria ja yritän lykkiä vaunua toisella? Voi juma...

Elya: Mulla on ainakin niin kapea kihlasormus, ettei sen alle kosteutta edes jää. Pidän sitä kyllä yötä päivää. Mutta jos alkaa sormet turvota vielä tän raskauden aikana niin kannattanee tosiaan ottaa se pois hyvissä ajoin.

Takaisin