"Tyhmät" kysymykset?!

Nyt tulee todellakin tyhmä kysymys..mä kuulen mun kotidoplerilla kolmet sydänäänet nii mitkä niist on vauvan?

juu, luin aika paljon kätilöiden juttuja, jokainen synnytys on yksilöllinen, eikä mitään voi etukäteen tietää, vaikka kuinka suunnittelisi.

Kai osa noista peloista johtuu siitä,kun TAYSin henkilökunta koko ajan jaksaa mainita,kuinka vaarallinen ja epämukava on sektio ja kaikkien pitäis alakautta yrittää.

Tuttu oli vienyt magneettikuvat rikkinäisestä häpyluusta TAYSiin ja lääkäri ei edes katsonut niitä, vaan sanoi että henkilö on vain pelko-sektion perässä...

TAYSin käytäntöön mm.kuuluu että jos ei sinun papereissa lue ehdoton sektio, vaan luvannut miettiä myös alatie synnytystä,niin synnytyksen käynnistyttyä spontaanisti, ei sektio olekaan 1.vaihtoehto,vaan alakautta.(koskee käsittääkseni vain pelkosektiota)

Ei toi mun kapistus näytä niitä lukuja :( kuuluu tasainen jumputus,vähän hitaammalla käyvä jumputus ja sit semmonen viuh viuh viuh ääni.. :D

Eihhh :D oon siis luullu,että se viuh viuh ääni on vauvan :D Mulle saa antaa kyllä nyt mitallin olo on super tyhmä :(

Tiada92, mäkin luulin alkuun, että se viuh viuh ääni on vauvan syke. :oops: Jostain sit luin, ettei se ookaan ja tunsin itse niin tyhmäksi! :p

No mut jos ei oo ikinä aikasemmin kuunnellu sykkeitä ni ei siitä nyt tartte tyhmäks itseensä tuntee. Se on eri asia, jos alan ammattilainen luulis noin :)

Oon siis viikost 12 jälkee kuunellu ja eina luullu et se on vauva ja huojentunu et kaikki on hyvin :D

Juu, tarkotinkin just et jos on monta raskautta takana. Ei näin ekan raskauden aikana välttämättä opi kaikkea :) Ei mullakaan oo mitään hajua miten päin muksut on millonkin :) (mulla sentään on se koulutus, mut en siltikään tiedä) :D Mut tosiaan sitä koitin sanoa ettei tartte tuntee itseensä tyhmäks kun kaikki on kuitenkin niin uutta :)

Tämä on niin tyhmä juttu..kuuluu tänne jos jonnekin. Mutta tuo mun kohta 17-v tytär joka vahtii mua ku haukka... Siis olin äsken heittänyt jääkaapista vanhan kermavaahdon vessanpönttöön. Vedin kyl, mutta se oli niin kuohkee ettei ollut mennyt alas. Kohta tuli tuo tytär kysymään varovasti: "äiti heiii, ootko ihan vasta käynyt vessassa...?"
Laps'raukka luuli että se on tullu minusta!!

Neuvolan täti pelotteli et jos joutuu sektioon ni sormukset katkastaan sormesta jos ei muute lähe.. Oikeesti?? Mulla kihla- ja vihkisormukset sormessa ja tod.näk. Ei lähe pois, ainakaan hädässä..

Touhotin ota jo nyt pois jos lähtee niin ei mene pahimmassa tapauksessa säleiksi ? Siis jos nyt lähtee nätisti ?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Nii.. En oo kokeilu lähtiskö.. Ei ainakaan helpolla.. Pitäneen yrittää..
Kokeile pestä viileällä vedellä kädet supistaa verisuonia laskee turvotusta sit saippuaa yms hyvää liukastetta :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Nii.. En oo kokeilu lähtiskö.. Ei ainakaan helpolla.. Pitäneen yrittää..
Käsi ylös, kylmää ja rasvaa. Mä kirosin ja sain lopulta omani. Se ei vielä puristanut mutta sit kun olis puristanut, en olis mitenkään saanut sitä pattinivelieni yli.

Takaisin