"Tyhmät" kysymykset?!

Hei missäs vaatteissa ja varustuksissa se vauva tuodaan kotia näin talvella? Viime yönä tuli ajatus, että
eihän sitä äitiyspakkauksen haalaria voi laittaa kun sehän hukkuu sinne yhteen lahkeeseen :D

Mun 37 viikkonen oli ainakin täysi valmis tähän maailmaan, syntymästään asti oli vieressä :)

Lottie, ite meinasin vauvan pukee pakkaskelillä body, sukkikset, housut, villapuku, villasukat, haalari, ohuet tumput ja pipo. Haalarissa umpinaiset jalka ja käsiaukot.

edit. Ja siis sään mukaan jokatapauksessa! :) mut yleensä nuo ihan pienet viihtyy paremmin kun on lämmin.

Mä aattelin pukee body, sukkikset, housut, villasukat, pipo, tumput, tossut ja kaukalossa lämpöpussi.

Mulla on tuossa body, ohuet puolipotkarit, villasukat, äp tumput ne ohuimmat, housut ja takki vähä paksumpaa, ohut myssy, paksumpi myssy, välihaalari ja kaukalopussin tilaan viel. Noi siis mitä varaan mukaan, sään mukaan puen sit.

Tytöt pakkasi: body ja puolipotkarit, trikoinen haalari/potkupuku, kypärämyssy, pipo ja toppapuku. Kaikki 50cm, niiin pientä <3
Trikoisen haalarin/potkupuvun tilalle on paksummasta vuoratusta kankaasta toinen jos on pakkasta.

Pikku Myy, ehkä se ei kuule kun ei teillä oo yhteiset korvat :D :D Vaikka pakko myöntää et hetken aikaa itekin piti miettiä :D

Heiii, kertokaas joku hyvä nettisivu (jos semmosta on) mistä löytys kaikki vauvalle!!:) vaatteista perspyyhkeisii.... ku saan tosiaan rahaa vasta päivää enne laskettua, ja jos käyki nii etten sillo oo kykeneväinen liikkuu tai beibi tulee enne jo. Ni voisin shoppailla nyt netistä kaikki. Ostoslistalla olis viä pesutarvikkeet, petivaatteet, ruokatarvikkeet eli vähä niinku kaikki:)

Jos sektiossa neula ei osukaan selkään ja puuduttaminen ei onnistu, eikös ne silloin nukuta?

Mulla ilmeisesti spinaali epäonnistu kun ei auttanu mitään. Tai niin ne ainakin mulle sano sillon. Ja kaikissa selkään laitettavissa puudutteissa on epäonnistumisen vaara olemassa. Harvoin niitä kuitenkaan ilmeisesti tapahtuu.

Ainakin mitä netistä nyt sain nopeasti kaivettua, niin mielestäni menee näin: Voidaan tehdä sektio nukutuksessakin, mutta siihen liittyy niin paljon enemmän riskejä kuin puudutukseen että tehdään vain silloin kun on pakko.

Hiukka alkaa jännittään kun aikaa enää näin vähän ja jos suunniteltu sektio,ei sitten menekään suunnitellusti.

Kysyin jo mieheltäkin mielipidettä, jos tulee komplikaatio ja kuolen,haluaako se pitää vauvan, jotta saan ilmoittaa mun vanhemmille etteivät puutu.. Olen kai hieman hullu, mutta pessimisti ei pety.

Missään lääketieteellisissä toimenpiteissä ei ole taattua, että kaikki menisi suunnitellusti, vaikka kuinka olisi suunniteltu juttu. Aina voi ilmetä odottamattomia komplikaatioita. Ja yhtä lailla tämä koskee myös normaalia alatiesynnytystä. Vaikka kaikki olisi raskaudessa edennyt ihan hyvin siihen asti, voi synnytyksen aikana ilmetä jotain ongelmia.

Takaisin