"Tyhmät" kysymykset?!

Pitääkö vuokranantajalle/isännöitsijälle tms. ilmoittaa vauvan syntymästä?

Mä ootan mielenkiinnolla, uskaltaako mun heikkohermo edes samaan huoneeseen vauvan kanssa sen jälkeen, kun vaavi ekan kerran rääkäsee. 12 v sitten muutnkin arka reppana joutui muuttamaan mun luo, kun entisen kodin vauva tuli laitokselta. Vieläköhän se muistaa sen kauhukokemuksen...

Luin vaan tän kommentin kuvitellen "heikkohermoksi" miehen...vähän ihmetytti. Sitten vasta luin aiempia kommentteja kissoista :D

Kyllä sen pitäis automaattisesti mennä se 20%. Mulla on ainaki opintotuet menny sen mukaan vaikka verokortissa ois lukenu alle kymmenenkin :) Kyllä ne omansa osaa ottaa...

Löytyikin netin syövereistä vastaus. Eli näin Kela-Kerttu neuvoo jotakuta netissä liittyen vanhempainpäivärahaan:
"Sinun kannattaa olla yhteydessä verottajaan ennakonpidätykseen liittyvissä asioissa. Kelan etuuksia varten voit pyytää verottajalta muutosverokortin, jolloin veroprosentti voi olla alhaisempi kuin 20 prosenttia"

Eli jos oon oikein ymmärtäny: vaikka verokortissa ois 8% niin menee 20% veroihin, PAITSI jos hakee muutosverokortin niin sit voi pyytää vaikka 10%:n verotuksen ja meneekin vain sen verran. Pitää käydä maanantaina verotoimistossa tarkistaa, mut ei oo tosiaan niin kovat nuo meikäläisen vanhempainpäivärahat, että niistä kannattaa 20% veroja maksaa... Netissä en ala laskee, menetän hermoni kuitenkin kun en ymmärrä verotuskieltä :wtf

Eriika, ahaa! Mä vaan puolikkaalla silmällä luin tosta äitiysrahapäätöksestä. Pitää varmaan itekin nyt hoitaa tuo alta pois.

Joo ja ei tosiaan toivoakaan että se prosentti olis 10. Mä sain 18,5% verokortin kun tänä vuonna vaan kelan etuuksia luvassa, niistä kun ei voi tehä kaikkia vähennyksiä mitä palkasta. Ehkä asuntolainan vähennykset mutta niitäkään mulla ei ollu.

Täytyy vissiin munkin selvittää toi verotushomma, äh kun ei jaksais.... Mutta muistankohan ihan väärin, mun mielestä opintotuesta meni vaan 10% veroa?

Juu, ei sill että sen prosentin pitäis olla just 10%, se oli vaan esimerkki. Mut jos sen saa vähänkään alemmaksi kuin 20% niin hyvä ois :) menenkin tänään kysyy mikä on homman nimi!

Ääääh, en saanut sitä yhtään hilattua alas siitä 20 prosentista. Eipä oo mulla tällaisia prosentteja ennen ollutkaan! Tuntuu jotenkin älyttömältä, että ensin valtio antaa rahaa ja sitten ottaa siitä samasta rahasta viidesosan pois :eek:

Minä sain 15.5% kun kävin tänään verotoimistossa. Pihlajanmarja, kävitkö verotoimistossa laskettamassa prosentin?

Jos käytte alentaan tota kelan veroprosenttia, niin varautukaa mätkyihin. Mulla on aina tullu tolla kelan omalla 20% mätkyjä. Tai ainakin kysykää sitä et voiko tulla mätkyjä.
Newi mä oon aina ilmottanu vuokranantajalle vauvan syntymästä, kun oon kotiin päässy. Meillä kun se lisätään sitten vesimaksuihinkin.

Mä soitin sinne verotoimistoon ja se virkailija täytti mun antamilla tiedoilla sen lomakkeen. Eli kyllä kuvittelisin, että sen pitäis nyt olla oikein. Itse laskeskelin, että ois ollut 18,5% mutta en ottanut huomioon loppuvuoden kotihoidontukea ja joku muukin juttu oli unohtunut. Eipä voi mitään...

Mitäs tohon virittäis tuulensuojaks eteen kun eihän vauva voi tuossa avonaisestikaan makoilla? :o

Liitteet

• 1420802300141.jpg
    1420802300141.jpg
    35.4 KB · Katsottu: 55
Harso mulla on ollu hakaneuloilla kiinni talvisin tuossa ja nytkin mulla on vaunuissa sadesuoja viellä vähän estämässä sitä viimaa.
Nyt alkaa jo huomaan et haluun tän vauvan ihan kohta syliini, et pääsen vaunutteleen :)

Newi, tuohon on valmistettu myös sellasia suojia, googlaa esim Dooky mutta uskoisin että harsollakin pärjää hyvin. :)

Mä kysyin jo joku aika sitten asuntopalvelusta tuota vauvan tuloa niin täällä riittää että laittaa heille spostia niin lisäävät talonkirjoihin jne.

Hei paljonko teillä naisilla on noussut paino raskauden aikana?
Itteeni turhauttaa, kun en edes syö mitään "paskaa" ja silti paino vaan nousee.
Päivittäin liikun ja syön oikein. Ja paino nousee aina juuri ennen neuvolaa -.- :D

Mulla noussut reilu 10kg, ja oon kyllä yllättynyt, että ulkonäöllisesti oon vaan laihtunut/kuihtunut, vaikka syön tooosi epäterveellisesti ja PALJON enkä juuri enää urheilekaan :D kilot numeroina ei sinäänsä mua hetkauta, eikä kyllä haittaisi vaikka vähän läskiä tulisikin lisää joihinkin paikkoihin :p

^ ja kaikenlisäks neuvolatäti käski vaan syömään enemmän herkkuja kun oli sokerit alhaalla... vieläkö lisää o.O :D

Takaisin