"Tyhmät" kysymykset?!

Mulla ihan sama kuin sulla Dalila, kamalan vaikea osata laskea veroprosenttia ite kun mä kans jouduin nostaa joulukuun prosentin yli 30, sitte piti ottaa huomioon tammikuu ja äitiyspäiväraha ja se alempi äitiysraha... Meinas käpy palaa kun kotona yritettiin ymmärtää mitä kaikkea pitää ottaa huomioon :confused:

Mä soitin jo viime kuussa ja nopeesti ja helposti hoitu prosentit. :)

Te jolla on kissoja, millä varmistatte ettei kisut mee pinnikseen? Vai onko se sit nii et kissoilla ei oo asiaa sinne huoneesee mis vauva on?

Meidän isäntä nikkaroi rimasta, saranoista ja ötökkäverkosta kannen pinnikseen. Ei se mikään kaunis ole mutta ajaa asiansa. Meillä on 4 ERITTÄIN ihmisrakasta kollia jotka nukkuu surutta esim samalla tyynyllä mun kanssa... Saati sitte lämpöisen vauvan viekussa...

Meidän kissa ei koskaan juuri tule viereen sänkyyn, eikä ainakaan hyppää sohvaa korkeammalle, laiskimus, eli ei ollu viime kerrallakaan pelkoa että hakeutuis vauvan sänkyyn, enkä jaksa uskoa että olis nytkään kun se on vielä vanhempi ja laiskempi. Se ei siis koskaan esim hypi pöydillä tai mitään sellasta eikä siis viitsi omassa tornissaankaan käydä, kun joutuis hyppämään niin ylös :D Lattioita vaan luuttuaa...

Mä en tiedä viellä miten käy. Molemmat kissat nukkuu meidän sängyssä, mut pinnistä kohtaan niillä ei oo mitään kiinnostusta viellä ollu. Kiroon täällä kyllä sitten jos joudun patentteja tekeen pinnikseen :D

Mä ootan mielenkiinnolla, uskaltaako mun heikkohermo edes samaan huoneeseen vauvan kanssa sen jälkeen, kun vaavi ekan kerran rääkäsee. 12 v sitten muutnkin arka reppana joutui muuttamaan mun luo, kun entisen kodin vauva tuli laitokselta. Vieläköhän se muistaa sen kauhukokemuksen...

Mulla kans epipen ja kysyin tota olikohan lääkäriltä vai apteekista ja ne katto mua tyhmänä että tietenkin sitä pitää käyttää jos tulee tarvetta. Turvallisuudesta eivät kyllä puhuneet mitään.

Siis mulle sanottiin että se määrä mikä kynästä tulee niin on pienempi paha kuin se että kun henki ei kulje niin vauvakaa ei saa happea

No toi on kyllä huojentava tieto mammuska. Mulle ei mitään perusteltu :)

Meitin kissa lähtee sijotukseen hetkeks anoppilaan kun vauva syntyy.. Mä en vaan yksin kertaisesti uskalla ottaa riskiä. Meillä vauva tulee varmasti nukkumaan myös muuallakin kun pinniksessä joten suojaus ois mahdotonta ja pinnikseenkin pitäs saaha myös sivusuojat ettei pääsis välistä luikkahtaa vauvan päälle tai vaikka vaan liian lähelle viereen.. Oikein on varmasti liioteltua jajajaja.. Mutta sillon ku esikko oli vauva ja muutaman päivän/viikon ikänen oltiin koko perhe päikyillä, minä ja mies ja vauva meijän välissä nukkumassa ja vaikka nukuin kyljelläni vauvaan päin niin silti kun heräsin oli sillonen kissa menny vauvan päälle nukkuu.. Koen syyllisyyttä etten heränny ja tajunnu.. :( onneks oli peittoo välissä ja oli kropan ei pään päällä.. Sillo lähti se kissa anoppilaan.. No siitä kissasta on aika jättäny joten tämä yksi pääsee hemmotteluun..

Heii kymysys liittyen noihin verojuttuihin: sain kelalta päätöksen maksettavista vanhempainrahoista. Vähennetäänkö näistä annetuista summista vielä verot, vai näkyvätkö vähennykset jo valmiiksi summissa?

Nelen kysymykseen lisäkysymys, kun joku varmasti asiaan perehtynyt :-) pitääkö kelaan toimittaa Verokortti vai saavatko tiedot automaattisesti?

Mun tarvii siis ilmoittaa pienempi prossa kelalle. Hittojako 20% veroa maksaa pienistä äippärahoista ku ansiostakaan ei mee niin paljoo...

Kelan kaikista avustuksista menee sen oman prosentin mukainen ennakonpidätys + 2 prosenttiyksikköä, kuitenkin aina vähintään 20%.

Kelan kaikista avustuksista menee sen oman prosentin mukainen ennakonpidätys + 2 prosenttiyksikköä, kuitenkin aina vähintään 20%.

Osaako kukaan sanoa, että jos uudessa verokortissa oli pienempi prosentti kun tuo 20%, niin nouseeko se tosiaan automaattisesti tuohon 20 prosenttiin? Pitääkö siis laskuttaa uudestaan jos haluaa pienemmän kuin 20%?

Kiitos, jos joku kehtaa vastata. En halua soittaa mihinkään, kun verenpaine nousee samantien kun ajattelenkaan Verotoimistoa tai Kelaa :(

Kyllä sen pitäis automaattisesti mennä se 20%. Mulla on ainaki opintotuet menny sen mukaan vaikka verokortissa ois lukenu alle kymmenenkin :) Kyllä ne omansa osaa ottaa...

Takaisin