"Tyhmät" kysymykset?!

Onko adrenaliini vaarallista raskausaikana? Mä nimittäin omistan Epipenin kun mulla on niin pahoja allergioita ja siis anafylaktisen shokin mahdollisuus, ja neuvolassa tiedetään tämä eikä ole sanottu ettei sitä saisi käyttää. En tosin ole joutunut käyttämään, mutta koskaanhan ei tiedä milloin tulee tarve.
Mulla kans epipen ja kysyin tota olikohan lääkäriltä vai apteekista ja ne katto mua tyhmänä että tietenkin sitä pitää käyttää jos tulee tarvetta. Turvallisuudesta eivät kyllä puhuneet mitään.

Noniin aivot vaihteeks narikassa ja mä paniikissa! Sanokaahan nyt mulle ku tyhmänä käsittelin raakaa ja kypsää pulla taikinaa ja nää raa'at on voideltu munalla,ettei noin pienest voi saada salmonellaa...? Argghh menin viel syömäänki siitä ilosena..

Tyhmiin kysymyksiin... Tuli verokortti. Mitä mä sillä teen????

Mä kävin eilen verotoimistossa lasketuttamassa uuden verokortin. Otin Kelan päätöksen mukaan(missä näkyy siis äitiys- ja vanhempainrahojen maksupäivät ja määrät). Yksi verokortti lähti suoraan verotoimistosta Kelaan, joka kattaa noi etuudet. Yhden vein töihin, joka kattaa nyt tammi-, helmi. ja maaliskuun äitiysvapaakorvauksen(työnantaja maksaa ja kela maksaa suoraan työnanatajlle). Näihin rahoihin sisältyy vielä tekemäni lisät ja hypoteettiset marraskuun ja joulukuun -15 palkat, jos palaan töihin vanhempainvapaalta 6.11 alkaen.
Lisäksi otin sivutuloverokortin sitä varten, jos jään hoitovapaalle ja alan keikkailemaan vuokrafirman kautta marras/joulukuussa.
Nyt on ainakin kaikki laskettu tarkalleen. Olen kuullut että siihen Kelan ennakonpidätykseen ei välttämättä kannata luottaa, niin eipähän tule nyt ainakaan mätkyjä tästä vuodesta.

Muokattu viimeksi:
No meillä palkkis poimii suoraan verottajalta ne ennakonpidätystiedot. Ei tarvinnu viime vuonnakaan enää verokorttia töihin viedä kun ei ollut tarvetta muuttaa prosenttia. Mä joka tapauksessa olen menossa takas töihin vasta 2/2016. Uskaltaiskohan luottaa siihen että Kela suorittaa ennakonpidätyksen oikein ja survois noi nyt tulleet verokortit arkistoon...

Aika lähelle sitä valmiiksi laskettua veroprosenttia nuo uudetkin meni. Nostin viimevuonna veroprosentin lähelle 30% ettei tulisi mätkyjä ja nyt ois mennyt tammikuun palkka+lisät sillä korkealla prosentilla, niin siksi tein noin. Tulipahan samalla tarkistettua laskelmat oikein. Kuukausittainen tulotaso laskee kuitenkin tää vuonna, niin haluan että saan kaikki mahdolliset pennit ajallaan eikä sit veronpalautuksissa.

Mä kävisin kans lasketuttaan uusiks, mutta ei jaksa Jyväskylään asti lähtee tappeleen asiasta. Ja mähän oon jo tottunu et kun oon kelan rahoilla niin mätkyjä tulee. Tokasta muksusta sain päälle 400€ mätkyt ja pikkasen otti päähän sillon. Nyt maksoin 150€ mätkyt sairaspäivärahoista+ päivärahoista.

Netissä tai puhelimessa voi myös lasketuttaa, ei tarvii välttämättä paikan päälle raahautua.

Mut eikös se oo niin että jos verokortissa oli ihan ok prosentti, niin ei tarvi tehdä mitään (tyyliin lähettää verokorttia Kelaan tjsp)? Eikö ne saa sen tiedon suoraan...

Mä aattelin käydä lasketuttaa uudelleen. Muutenki ku rahaa tulee sit vähemmän ni mielellään jokainen sentti kiitos... onneks mies lupautu maksaa yhteiset laskut ja nyt jo kyselee mun omia laskuja maksettavakseen. Tähän asti maksettu kaikki taloa koskevat laskut + muut yhteiset puoliksi.

Joo niihän ne voi lasketuttaa netissä tai puhelimella, mutta kun on niin paljon huonoja kokemuksia koko laitoksesta.
Miehelläkin roikku ex-avopuoliso melkein 7 vuotta verotiedoissa, vaikka se joka vuos soitettiin et poistakaa tämä. Sitten vasta tapahtu kun mentiin molemmat sinne ja ilmotettiin et ollaan kihloissa ja asutaan yhessä, et joko vois tän exän poistaa.

Me ei tultais toimeen ilman 2 autoo.... miehen pakko päästä kulkee töissä ja täältä "korvesta" ei kovin mielellään lähe kävelee tai pyöräilee. Kaupunkii melkeen 10 kilsaa. Kesällä tietenki eri asia mut talvella ei kiitos. Päätin et kesällä me kärryillä rinselin kans niin paljo ku mahollista ja jätetään auto pihaan :3some

Netissä tai puhelimessa voi myös lasketuttaa, ei tarvii välttämättä paikan päälle raahautua.

En ois kyllä osannut laskea kolmea eri verokorttia itselleni. Kävin kokeilemassa vero.fi sivustolla ja meni kyllä vaikeaksi noiden kelan tulojen kanssa, niin päätin et helpommalla pääsee, kun menee paikan päälle.

Helpommalla ja helpommalla... oli meinaa puoli Helsinkiä päättänyt tulla samaan aikaan paikan päälle. No mikäs äitiyslomalaisella oli odotellessa 1,5h omaa vuoroaan:grin

Dalila, sinuna en myöskään olis käyny itse yrittämään noin monimutkaista kuviota :) Puhelimessakin kuitenkin vielä helpompi, jos ei paikalle pääse.

Tänään kävin myös minä laittamassa sen verokortin, ihan paikan päällä. Niinku kaikki muutkin tänään. Jonotin yli tunnin ja sit se vero-akka oli ihan paska. Sillä oli oikeesti joku hormoonivitutus varmaan päällä.. Mun mielestä laitto liian isot prosentit, mut otin vaan paperit ja menin kotia. Kotona soitin sitten vero-palvelunumeroon ja siellä ne sano myös että liian iso prosentti on laitettu.. tippui aika paljon jopa!:grin

Eli ens kerral soitan mielummin ku meen paikanpäälle ku on tollasia akkoja liikenteessä!:mad:

Takaisin