"Tyhmät" kysymykset?!

Lyhyille reissuille toki istuin tarakalla on yli 6kk lapselle näppärämpi kuin kärry, mutta pidemmillä reissuilla kyllä siinä kärryssä on mukavampi matkata. Ainakin jos on ihan laadukas kärry. Meidän Chariot Cougarissa lapsi on kivasti takakenossa = nukkuu päiväunia siellä hyvin pidemmillä matkoilla. Siihen mielestäni sai jonkun vastasyntyneelle tarkoitetun lisäosan, sellaista ei aikoinaan kyllä hankittu.

No nyt oli kyllä sen verran erikoisen näköisiä viritelmiä noi jenkkiversiot että jätetään suosilla väliin :grin

Tarvii harkita sitä kärryä, ei onneksi ole ihan vielä ajankohtainen aihe. Ne vaan on niin kohloja ja isoja että helpommalla taitaisi päästä ihan vaan istuimen kanssa...

Oujea, me ehkä sittenkin päästäisiin pyöräilemään ens kesänä! :) Ainoa että hintaa tulee 350-400e vähintään yhden kesän hankinnalle, koska muutenhan me ei peräkärryä varsinaisesti tarvita kun istuimet on kätevämpiä kaupungissa sitten kun sellaista saa käyttää. Sitä mä epäilinkin ettei ole olemassa istuinta johon saa laittaa ihan pienenkin, hassua ettei sellaistakin jo ole keksitty kun kaikkea muuta on olemassa jo.
Kirppikset? Ei niille muillakaan ole käyttöä kuin kesä per lapsi :)

Nnniiin, kirppiksiltäkin saattais saada. Hinnat on vaan aika lähellä uusien hintoja mitä oon katellu, ja jos ei oo niin jotain on ihan varmasti pielessä :grin

Miten hampaan reijät vaikuttaa raskauteen? Pitäiskö ne heti hoitaa vai voinko hoitaa ne synnytyksen jälkeen? :O

Kaverilla ei paikattu hammasta viimesen kuukauden aikana ennen synnytystä. Jotain olivat selittäneet et puudutus aine voi laukasta synnytyksen. Tiiä sitten onko totta vai eivätkö vain halunneet alkaa vaikeessa asennossa tekeen sitä.

Mulla avattiin just yks hammas juureen saakka ja lätkästiin väliaikainen paikka siihen+viereiseen hampaaseen. Ja laittoivat kyllä puudutetta ihan reippaalla kädellä. :D

Ei uus reikä haittaa, kunhan ei oo niin kipee, että se kipu haittaa. Tulehdukset on sit asia erikseen, suussa kuten muuallakin.

No mä mietinki,et pitää varmaa odottaa et toi syntyy ja toivoo ettei tulehtuis :) Ois aika epämukavaa mennä nyt istuu tuoliin ja varsinki ku mul on hammaslääkäri pelko :/

Luulisin sen tulevan kipeeks viimestään kun tulehtuu. Voithan soittaa varuiks hammaslääkärille, mun tieto on vain maalaisjärjellä päätelty :)

Puuduteaineista ei ole mitään haittaa raskaanaoleville, nykyään monessa paikassa käytössä pelkästään aineet jossa ei ole adrenaliinia. Onko sulla Tiada särkyä? Jos särkee, menisin, jos ei pahemmim vaivaa, odottaisin. Hyvin voidaan siis paikata vielä mut ellei oo akuuttia ni en menis tällä pötsillä makailemaan sinne...

Toivottavasri. Aattelin ku mitään hakemuksia ei oo viä käsitelty. Noo vietii meiltä sossutätiki täältä!!! Se oli nii mukava ja ymmärsi. Kerto suoraan mitä tukia voi hakee jne. Nyt kirjotetaa vaa paperille ja odotetaa että joku tekee päätökse:(

Onko adrenaliini vaarallista raskausaikana? Mä nimittäin omistan Epipenin kun mulla on niin pahoja allergioita ja siis anafylaktisen shokin mahdollisuus, ja neuvolassa tiedetään tämä eikä ole sanottu ettei sitä saisi käyttää. En tosin ole joutunut käyttämään, mutta koskaanhan ei tiedä milloin tulee tarve.

Epipenin annos taitaa olla aika iso mutta mulle aikanaan sanottiin kun migreenin takia ea:ssa makasin että on punnittava hyöty-haitta suhde niissä lääkkeissä jotka ei ole niin tarkkaan testattu. Eli jos ite saisin niin pahan allergisen kohtauksen ettei henki kulkis ja shokkia pukkais ni varmasti laittaisin piikin pelastaakseni itteni. Mutta en tosiaan tiiä onko se luvallista vai ei..

No joo, ehkä siinä tulisi mieleen lähinnä se että henki on saatava kulkemaan tavalla tai toisella, mutta eipä sekään kiva vaihtoehto ole jos vauva kärsii. Sit saa soimata itseään lopun elämäänsä jos vauvalla onkin jotain vikaa. Toivotaan siis ettei tarvisikaan pistää sitä...

Mulla ois ollu viisurin poisto leikkaus joulukuun puolessa välissä, soitin asiasta hammashoitajalle ja se sano ettei nykysin ole puudutus ja muista aineista haittaa raskaudelle eikä imettäessä. Ovat niin pinnallisia etteivät pääse isoissa määrissä sikiölle asti. Mutta oma aikani siis siirrettiin siksi etten olisi pystynyt olemaan selälläni tarvittavaa aikaa, mulla kun on jo varhain alkanu supistella selällään olo.

Tonkin takia en oo varannu sitä hammaslääkäriä,ku en pysty makaa selällään ja oon sitä mieltä et pystyn kyllä odottamaan sinne,että vauva syntyy kun ei särjekkään hammasta :)

Takaisin