"Tyhmät" kysymykset?!

Perustuu siihen, että pallon mineraalit muuttaa veden koostumusta: http://www.verkkoshoppailu.com/2012/05/30/testi-ekologiset-pesupallot/

Pesuaineitten toimintaperiaate ulkomuistista on saman tyyppinen: lipidit muuttavat veden pintajännitettä ja vesi mahtuu huuhtelemaan kuitujen välistä samalla, kun lipidit kapseloi likapartikkeleita ja kuljettaa niitä pois kankaasta. --> siinä mielessä aattelin antaa tolle mahdollisuuden.

Testin PH-muutos ei mun maalaisjärjellä vaikuta tohon pintajännitteeseen eli tossa linkissä on testattu vaan yks väitetty mekanismi. Taidan silti koitta kerran sitäkin, että paan koneen pyöriin pelkällä vedellä, kuten tuossa epäiltiin :)

No onpas jänniä! Pitää kokeilla! Tartten tähän äitiysloman alkuun ainakin erinäisiä pikku projekteja, nuppihan tässä muuten menee...

Sitä mekin ollaan mietitty, että joko nuo toimii tai sit ollaan pesty pelkällä vedellä vuosikaudet pyykkimme... Sama se, puhdasta on tullut :D

Enpä usko että voi :) Ainakaan mulla edellisissä odotuksissa mitään tuntenu, et vauva olis pelästyny.
Ainoo mikä pelästyttäny enemmän äitin kun vauvan, oli haulikolla ampuminen, kun olin neidin kummitädillä kuskina. Ja en siis itse ampunu.

Tiada, kyl vauva näköjään voi säikähtää raketteja, mun oli pakko siirtyy sisälle kun alettiin paukuttelemaan meidän omia paukkuja, se pamaus oli niin kova et maha heitti voltin joka pamauksesta, alko tekee pahaa kun toinen niin tärähteli :/

Voi ei :/ kyllä mullaki oli melkonen mylläys masussa ja sit isompien rakettejen aikaan vatsa veti kovaks :/

Taas pohdituttanut yks tyhmä kysymys näin ensikertalaisena. Oon lukenut noiden joulukuisten juttuja ja aloin miettimään sitä, että miten sitä lapsen painoa seurataan heti kotiutumisen jälkeen.
Käydäänkö tiheästi neuvolassa mittaamassa, annetaanko vaaka kotiin jostain vai kotivaa'allako niitä seurataan?
Meillä on kotona vaan sellanen mummolta peritty manuaalinen vaaka, mikä näyttää mitä sattuu korkeintaan kilon tarkkuudella. Kun pitäis ilmeisesti seurata ihan gramman tarkkuudella, et tietää saako ravintoa tarpeeksi.

Jos lapsi on terve, hyväpainoinen ja -syöntinen = ei tarvetta lisäseurannalle, niin neuvolassa seurataan tarvittavalla tiheydellä.

Jos taas on tarve päivittäiselle tarkalle seurannalle, meillä ainakin sai neuvolasta vaa-an lainaan. Tosin muistaakseni viikko oli ihan maksimi laina-aika, sille kun riitti ottajia...

Minä en oo punninnut ikinä vauvoja ite... Neuvola on käynyt kotona kerran ja sen jälkeen me siellä. En sitten tiedä miten jos on erityistä tarvetta tarkkailla painoa.

Mä oon laiska keittäjä, joten ennen käyttöönottoo oon keittäny ja sitten vähän tarpeen mukaan. Mut onneks näissä meijän uusissa pulloissa ja tuteissa on mikrossa sterilisointi mahdollisuus :)
Kai tähänkin tulee yhtä monta vastausta kun on vastaajaakin :)

Mä kans ajattelen noin et ennen käyttöön ottoa ja sit tarpeen mukaan ehkä viikolla kahden välein. Nehän kuitenki aina pestää hyvin käytön jälkeen.

Muokattu viimeksi:
Takaisin