"Tyhmät" kysymykset?!

Uiminen! Millasia ohjeita olette saaneet uimisen suhteen loppuraskaudessa? Onko joku kyselly neuvolasta/polilta? Nettiä präläilin ja on niin kirjavaa ohjeistusta ettei ota selvää.. Ois kiva vaiks uutenavuotena lämmittää palju (järvivesi) tai käydä viel lasten lomanaikana uimahallissa vaan ku seuraava neuvola on vasta 9.1 ja äippäpoli sen jälkee 12.1 ni ei kerkii tähä hätää konsultoida..

Touhotin, jos limatulppa ei oo irronnut niin ei pitäs olla estettä uimiselle. :)

Bodyjen pesu! Pitäiskö nepit olla auki vai kiinni? Taidan olla tosi uus-avuton :grin Pysyykö vaate paremmin muodossa jos ovat kiinni, eikä metallinepit kolhi pesussa.. toisaalta auki ollessa pääsee peseytymään paremmin.. Vai?

Sääntö joka meille koulussa opetettiin oli vetskarit kiinni ja muut auki Eli olen pessyt ne auki kuivumaan ripustamassa olen laittanut ylimmän tai 2 ylintä kiinni niin saa siihen jonkun muodon

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulle sanottiin että saa uida niin kauan kun paikat on kiinni tai kunnes lääkäri kieltää. Että jos ei oo paikat auennu niin ihan huoletta voi uida hallissa ja järvessä.

Eriteltiinkö sulle mitä "paikat kii" tarkottaa? Itsellähän ulkoauu ollut sormelle auki jo 8vko mutta sisäsuu kiinni maanantain kontrollissa? Limatuluppaakaan ei oo näkyny.. Ikinä.. En siis ole aikasemmissakaan raskauksissa havainnut moista..

Mä sain jo alkuraskaudesta uimiskiellon ku oon pienempänä sairastanu niin pahan virtsaputken tulehduksen,et neuvolast sanottiin et olis parempi,jos en menis ollenkaan ettei tuu mitää tulehdusta :)

Touhotin, sen verran sanottiin että ei ole tulehdusvaaraa jos se kohdunsuu on kiinni. Tiedä siitä sitten. Mullahan tilanne on katsottu rv16 lääkärineuvolassa ja that's it :rolleyes:

Onhan mullekin uimiskielto annettu tyylillä "jos et osaa pitää päätäs vedenpinnan päällä niin älä sitten mee ollenkaan uimahalliin" mutta tää nyt johtui vaan meidän ensimmäisestä neuvolasijaisesta joka oli vähän neuroottinen eikä tiennyt mistään mitään. :grin Sen mielestä teen maailman suurinta syntiä jos pää menee veden alle ja käyn esimerkiksi uimahallissa altaan pohjassa sukeltaen koska sukeltaminenhan on vaarallinen harrastus ja se on ehdottomasti kielletty. (Joo, laitesukeltaminen on, ei pään veden alle laittaminen...)

Pesettekö te kaikki vauvan uudet lelutki? Ja entä siirryttekö peseen omatkin vaatteet näillä hajustamattomilla pesuaineilla?

Mun on ollut pakko pestä omani hajusteettomilla jo ekalta kolmannekselta kun iho herkistyi niin että tuli kova ihottuma

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Pivi1989: Kyllä pesen myös lelut ja samoilla aineilla koko perheen vaatteet.

Meillä on käytössä ollut jo vuosia biopesupallot (hyvin pesee) ja hajustamaton huuhteluaine. Ensimmäinen siksi kun tilattiin ihan huvikseen group onin tarjouksena, et toimiiko ja tosiaan toimii ja on halapaa, kun ei tarvi ostaa aineita kun noilla samoilla pitäis pyörittää tuhansia pesuja! Jälkimmäinen siksi kun inhoan hajusteellisia vaatteita eikä mieskään välitä tuoksuuko puhdas pyykki joltakin. Muuten ei olla hajusteettomia, mutta minusta hajuista kuuluu päästä eroon ku pyykin pesee.

Meilläkin pestään koko porukan pyykki hajusteettomilla, tosin meidän aikuisten pyykkiin laitan välillä hajullista (onko tuo ees sana??) huuhteluainetta.

Mä en ole kuullutkaan tommosesta biopesupallosta! Toimii vai? Voisin ottaa testiin.

"Group on" on yksi semmosista yhteisöpalveluista, missä tarjous jostain tuotteesta/palvelusta toteutuu jos tietty määrä ostajia tulee mukaan. Niitä on muillakin nimillä, mut en nyt muista. Mä oon jotain pölypusseja ja jumppakursseja ostanut noista aikanaan, mut sit niitten tarjousten seuraaminen vaan jäi.

Näköjään on biopesupallojen hinnat tippuneet, kun äsken googletin. Maksoi 20 euroo silloin joskus kolme vuotta sitten kun ostettiin ja nyt näyttäis kympillä löytyvän sama pallukka ainakin jostain verkkokaupasta. Mut tosiaan toimivat, en oo huomannut muuta eroa kuin just sen, että pyykki ei tuoksu miltään (ennen käytettiin hajusteellista pesuainetta). Meille tuli vielä vahingossa toinen pallo, vaikka yks vaan tilattiin. Yllättäen ei oikaistu asiaa :D ihan kätevä ollu etenkin pyykkituvalla, kun on kaks konetta, niin voi laittaa molemmat koneet pyörimään palloilla.

Pallossa on reikiä ja pallon sisällä pienempiä palloja, joista pesun aikana irtoaa mineraaleja. Eli ei tarvi tosiaan pesuainetta ollenkaan, laittaa vaan tuon sinne pyykin sekaan. Kuulostaa aika oudolta, mutta toimii!

P.S. En oo mikään biopesupallojen yksityinen jälleenmyyjä :D harvoin haksahdan mihinkään tuollaisiin "hömpötyksiin", mut meillä nuo on toimineet.

Takaisin