"Tyhmät" kysymykset?!

Hesarissa oli syksyllä juttu, jonka mukaan viittä vuotta vanhempia kaukaloita ei kannattaisi käyttää kun alkavat menettää turvallisuusominaisuuksiaan.

Joo mä muistelisin kans että oli 3-5 vuotta se käyttöikä noille kaukaloille. Siks jätin ihan suosiolla kirpparin tarjokkaat ostamatta kun olivat jo aika retron näkösiäki.... Kaverilta ostin käytetyn ja hänen poika täytti pari vkoa sitten vuoden niin tiesin varmaks että ei oo "menny vanhaks".

Joo olen lukenu noista 5v käyttöikäsuosituksista kyllä, mut luotan et laadukas testivoittajaistuin on 5v vanhanakin parempi kun uusi halpisistuin. Auto on kuitenkin koko ajan lämpimässä, ja kun koppa ei ole ollut käytössä, niin oli lämpimässä varastossa, eli ei ole mitenkään talvipakkasissa säilytetty. Aiotaan siis käyttää uudelleen esikoisen Maxi-Cosin koppaa, joka on nyt kolmisen vuotta vanha.

Niin ja puhumattakaan siitä, millaisilla autoilla ihmiset ajelee: ei se uusi kallis istuin välttämättä 90-luvun koslan kanssa kolaroidessa pelasta, ja toisaalta joku 10v vanha puolirikkinäinen istuimenrähjä voi upouuden huipputurvallisen auton kolaroidessa osoittautua riittävän turvalliseksi(vaikka jos on varaa monen kymmenen tonnin autoon, niin miksi säästäisi muutaman satasen istuimessa?). Eli istuin yksinään, 'vanhentumispäivämäärineen' kaikkineen, ei ole kuitenkaan yhtä tärkeä kuin kuskin korvienväli ja auton turvallisuusominaisuudet.

Naurettiin äsken saunassa rinselille, vissii jotain zumbaa veti :dance011:laughing021
Sit mietittiin et tuleeko sille saunassa hiki? :smiley-ashamed004

Mä oon etelässä ja miettiny kans että tuleeko vauvalle kuuma mutta eihän se ulkolämpötila vauvaan voi vaikuttaa? Eikös se riipu vain oman kehon lämpötilasta ? :D

Aika hyvin se on eristettynä siellä veden seassa muutenhan kylmässä oleskelu tai saunominen olisi kiellettyä. Vesi äidin ja vauvan verenkierto ja lämmönsäätely auttaa pitämään lämpötilaa tasaisena.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ja eihän se varmaan äidin omakaan sisälämpötila merkittävästi muutu, vaikka lämpimässä olisikin. Toimiihan äidinkin lämmönsäätely. Olisihan se vaarallista omillekin sisuskaluille, jos siellä alkaisi valkuaiset paistua.

Voikohan vatsaan käytää sellasta veet karvanpoisto voidetta? On niin pirun ärsyttävät napa "karvat"..

Joo oon joskus nyppiny mutta nyt en kyllä jaksais ja se sattuu sitä paitsi! en oo nyttiny kulma karvoja kaan ties koska viimeks.. ajattelin vaan kun se on aika voimakasta se veetin karvanpoisto voide että voikohan se jotenki imeytyä vauvaan kun se on niin lähellä..

Teratologisessa tietopalvelussa lukee että kohtuudella voi hygieniatuotteita käyttää, mutta kaikista ei ole tietoa. Kai tää on sama kuin hiusvärit. Katso jos siinä Veet-purkin kyljessä lukee jotain. Jos lukee kieltoja, suosittelisin epilaattoria käyttämään.

Tuskin imeytyy mutta ihoreaktio on mahdollinen. Itse kun olen nyppinyt pinseteillä huomaa että ihon pingottaminen kohdasta josta nyppii pienentää kipuaistimusta ja mahdollisimman tyvestä kiinni jos ottaa karvan päästä niin se sattuu :) terveisin apina.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä oon ainaki luovuttanu konttikarvojen kans. Antaa rehottaa. On pehmeempi ku on vähän pidempi karva ku olis sänki.

^ samoja ongelmia, mutta mieskin sanoi että ei se niitä mun karvoja edes huomaa vaikka ne on itselle niin iso asia :D

Takaisin