"Tyhmät" kysymykset?!

Vähänkö mua ärsyttää olla vainoharhanen :D Kävin äitin luona taas vaihteeks ja otin jääkaapist margariinia,joka oli avatun graavilohen päällä,mutta ei kumminkaan kosketuksissa se lohi siihen rasiaan vaan se pakkaus nii rupesin kuvittelee et se listeria(lehdes oli juttuu et on löydetty listeriaa) on tarttunu siit pakkauksest,koska oot kumminki käsitelly niillä lohisilla käsilläs sitä pakkausta sinne margariini rasian pohjaan ja sitä kautta tullu mun käteen ja ku aloin syömää leipää nii en kyenny syömäää sitä loppuu ku kuvittelin et saan listerian :/

Mulla tällanen kysymys, kun nyt on hankittu hoitopöydälle toi tollainen hoitotaso/pehmustehomma, sellanen vähän pehmee, aika paksu ja muovitettu päällinen. Niin täytyykö sen päälle hankkia vielä joku lakana/liina/pyyhe tms vai voiko esim vaipan vaihtaa vaan suoraan ton jutun päällä? :D :D

Toinen kysymys, kun lainasin kirjastosta tällasen "Vauvanhoito-opas aloittelijoille"- kirjan, ja siellä puhuttiin että vanulla/pumpulilla tms pitää aina pestä vauvan peppu jne, niin onko tää edelleen voimassa että vain vanulla tms pestään vai onko jo vanhentunut tieto...?

Mikään ei estä vaihtamasta vaippaa siinä suoraan, mutta helpompi ne pissat on siivota jos siinä alla on jokin.
Ja tohon pepun pesuun, nii en oo ikinä kuullu, että vanulla tms pitäis pestä. Katoppas miltä vuodelta kyseinen kirja on :)

newi, mä ostin sellaisen hoitoalustan suojan, joka on tosi ohutta froteeta. Varmaan pienet pyyhkeetkin käy. Ja kannattaishan niitä varmaan olla ainakin pari (mitä en ite tajunnu, mut eiköhän vastaavia vielä eteen tule).

Mitä noihin kirjoihin tulee niin kannattaa tarkistaa miltä vuodelta se on, ja jos on käännös niin eri maissa voidaan toimia eri tavoin.

Onpas outoo. Mulle ei kukaan 2003 tai 2005 sanonu edes et pitäis jollain vanulla pestä vauvan pylly :) No raanan alla meinaan tämänkin pepun pesut hoitaa :)

Joo, ihan hanan alla meilläkin on 2005 syntyneen muksun peppu pesty. :grin Meillä on hoitoalustan päällä käytetty käsipyyhettä tai vaippaharsoa. Jos sattuu vaippaa vaihdettaessa lirahtamaan pissa, niin se ei sitten valu alustalta vaan jää kankaaseen.

Ne puklurätit on oiva lisä siihen hoitopöydälle. En tiedä, mikä niiden oikee nimi on mutta ne sellaset harsopyyhkeet, mitä myydään joka paikassa :)

Heh, eiks niitten nimi ookaan puklurätti ;)
Voiskin muuten treenailla jotain batiikkivärjäystä niihin, kun sain kaverilta ison nipun pesuissa harmaantuneita sellaisia.

Ne harsot ( luulisin olevn niiden nimi) on hyviä ainakin poikavauvojen kanssa joilta lentää pissa pitkässä kaaressa kun ottaa vaipan pois. Itse laitoin aina harson pippelin päälle kun oli ilman vaippaa...sen verran monet pissat sain päälleni ;-) oisko niittwn nimi sit puklu- ja pissarätti :-)

Minä tilasin Metsolalta yhden Pupu Tupuna -harson ihan fiilistelymielessä sillä olin itse pienenä tyttönä Tupuna-fani. Se on ihanan värikäs ja siinä se Pupu tosiaan komeilee isoine sinisine silmineen. Mietin, että alanv varmaan pillittämään jos ja kun baby puklaa siihen.... Jos pidän sen omana henk.koht. itkuliinana vaikka :confused:

Ikeassa ob muuten kätevän kokoisia pikku pyyhkeitä 10kpl maksaa muutaman euron ja pelastanut tämän äidin pojan pissoilta kertaa miljoona ja ihan pienen pikkupesu kuivaamiseen käteviä ja myös pepun alle vaippaa vaihdettaessa..

Voinko mitenkään päälle kuinka pitkä tästä pirpanasta tulee? Minä nyt 160 ja syntyessään 45cm ja isä 176cm ja syntyessään vissiin 53cm

Minä tilasin Metsolalta yhden Pupu Tupuna -harson ihan fiilistelymielessä sillä olin itse pienenä tyttönä Tupuna-fani. Se on ihanan värikäs ja siinä se Pupu tosiaan komeilee isoine sinisine silmineen. Mietin, että alanv varmaan pillittämään jos ja kun baby puklaa siihen.... Jos pidän sen omana henk.koht. itkuliinana vaikka :confused:
Mun kierrätysvaatteissa oli yks 74cm Pupu Tupuna paita ja siihen kuuluvat housut. Voin lähettää sulle joululahjaksi - tai juhannukseksi - kun paat osoitteen :D

Ihanaa, voitko? Oliko sulla tyttö vai poika tulossa, mä laitan jotain vaihtarina! :)

Tietty voin! On kahden tytön jo pitämä eli kuva on vähän kulunut. Ja koko onkin 68 cm.
Paa osoite yv:nä jos haluut ton, ei tosta mitään vaihtaria tartte. Karkkilaatikolla meinasin itekin maksaa noi 6 koneellista vaatteita ;)

Liitteet

• 1418566685912.jpg
    1418566685912.jpg
    38.3 KB · Katsottu: 58
No enhän minä kännykällä osaa tätä foorumia käyttää, kunnon käsi kun oon. Laitan illammalla tietsikalta.

Enpä tiedä mihin kategoriaan tämä kysymys olisi mennyt mutta pistetään nyt tänne :) Kertokaa ihmiset miten miehenne ovat ajatelleet pitää isyysloman? Ollaan tässä pyöritelty asiaa useamman viikon ajan ja ei tiedetä oikein mistä se kannattaisi pistää alkamaan :oops: Sen voisi laittaa lasketusta ajasta eteen päin mutta entä jos vauva päättääkin olla pidempääm masussa? Tai päin vastoin päättää tulla muutaman viikon aikasemmin... Ollaan pikku hiljaa tultu siihen tulokseen, et laitettais isyysloma alkamaan viikko lasketun ajan jälkeen... Sitten isä ainakin on kotona kun vauva syntyy :) Mutta niin, auttakaa tietämätöntä...miten teidän perheissä tehdään?

Meillä alkaa isyysloma siitä hetkestä kun on tarvis. Ei sitä tarvii etukäteen tietää koska ei sitä syntymää voi ennustaa... työnantajalle pitää ilmottaa la mut ei sitä tarkkaa alkamispäivää...

Takaisin