"Tyhmät" kysymykset?!

Tintshu kivuttomat supistukset tuntuu miulla siltä, että olisi pallo tai puolipallo mahassa, riippuen vähän onko koko maha vai vaan alamaha kovana.. Eikä aina ole välttämättä kivikova, vaan joskus vahingossa huomaa mahan olevan vähän normaalia kovempi.

Tuota, tuleeko teillä kaikilla keneltä maitoa tihkuu vaan semmoista kirkasta nestettä?
Miulla on nyt alkanu tulemaan semmosta ei-läpinäkyvää keltasta/valkosta maitoa.. Onkohan tuo raskausaikana ihan normaalia?

Mannikka mulla kanssa tihkuu vähän tollasta valkoista/kellertävää maitoa aiemmin oli kirkkaampaa. Mulla siis tulee tosissaan ihan tippoja vaan ei mitenkään isompia määriä. Samalla tavalla tuli esikoisesta. Oon aatellu et kyse on vaan siitä et rasvaa alkanut erittymään maitoon :)

Mulla erite vaihtelee. Joskus on kirkasta ja joskus värikkäämpää (lue: valkoista/kellertävää). Sitä tulee enempi vas.rinnasta ja päivän mittaan tulee paitaan laikkuja, sellasia 1cm halkaisijaltaan. Hierojalla kun olin, jouduin nojaamaan niin että rinnat meni lyttyyn. Siinä sen tunnin aikana jouduin useempaan otteeseen pyyhkimään vatsalta pudonnutta eritettä, mutta tämäkin vain vasemmasta. Oikeasta huomaa et tulee jotain kun sellasta kuivunutta kerääntyy nännille. Mut joo, se ettei vielä tuu mitään, on ihan normaalia :)

Tintshu, ei mullakaan esikoista odottaessa tullut juuri mitään supistuksia, ei edes niitä harjoitussuppareita. Tai no yhden muistan ihan sieltä viimesiltä viikoilta. Taitaa nuo supistelut kiusata uudelleensynnyttäjiä ja niitä jotka liiaksi rasittavat itseään fyysisesti.
Maitoa minulta ei ole ikinä tihkunut. Vain pari pikku tippaa tulee kevyesti rintaa puristamalla, mutta siitä seuraa supistus joten parempi kun ei vuodakaan. Kaikki kolme olen siltikin täysimettänyt vähintään 4-5 ekaa kuukautta.

Kyllä mulla on tullu kans semmost kellertävää nestettä rinnoista ja aikasemmin en edes tiennyt miltä supistukset tuntuvat,mutta sitten ne tuli tutuksi kun töitten jälkeen tulin kotiin ja supisteli puolen tunnin välein :/ Sitä ennen oli vaan vatsan kovettumia :/

Muokattu viimeksi:
Mitenhän vähällä liikkumisella pitäis oikein olla, ettei ollenkaan supistelis..? Monesti yön jälkeen istumaan noustessa supistaa ja sitäkin useammin seisomaan noustessa. Ja sit tietty aina kun lähtee kävelemään ja kävelyn aikana. Ehkä ne helpottais jos ois vaan kotona ja sängyssä, mutta eipä katsoneet äpolilla aiheelliseks laittaa saikulle, kun viimeeksi kävin supistelujen takia. Toki pystyn tekemään osan töistä kotonta ja se vähän rauhoittaa tahtia.

Mitenhän nopeesti nuo supistelut voi aiheuttaa jotain muutoksia? Kävin joku puoltoista viikkoa sitten äpolilla ja sen jälkeen supistellut aika paljon ja välillä kipeästi. Lääkäri on kyllä pe, ja pyydän siellä tarkistamaan tilanteen.

Muoks. Piti vielä lisätä, että ensimmäinen tulossa.

mannikka juothan tarpeeksi? Mä oon itekseni pähkäillyt, että supistuksetkin on lihaskramppeja ja mulla ainakin alkaa pohkeet kramppaamaan ihan normaalistikin nestevajauksen takia. En tiiä onko sama asia kohdun kanssa, mut aloin omien suppareitteni jälkeen varalta ottaan magnesiumia ja koittaan muistaa juoda. Oon aina ollut tosi huono juomaan niin mulla tosta tuskin on ainakaan haittaa :)

Mulla ainakin supistaa myös levossa. Pitäis varmaan koittaa kans juoda enemmän :)

Oon yrittäny juua aika reilusti, aamulla yritän juoda vettä 5 dl ja lisäksi teetä tulee päivänmittaan ainakin juotua ja maitoa n litra päivässä. Juon siis toki päivälläkin vettä janoon. Magnesiumia olen syönyt jo muutaman kuukauden.. Itsellä nuo supistelut alko kun vauveli kääntyi pää alaspäin, ehkä se painaa jotenkin. Pieni kiusaaja :)

Mulla tulee sekä kirkasta että kellertävää möhnää nänneistä. Yleensä lähinnä jos oon maannut kyljellään pitkään.

Ja kannattaa muistaa etä harjoitussupistukset on vaan hyvä asia. . Valmistavat synnytykseen, wi niitä tarvi pelötä. Mulla sekä esikoisesta että nyt supistellu vk 20 alkaen.. kävellä pystyn hyvänä päivänä kilometrin putkeen huonona vähemmän. Kovettumisialähes jatkuvasti ja kipeämpiä rasituksessa/väsyneenä. Eivätkä ole johtaneet mihinkään mutta esikon synnytys oli helppo :-)

Joo, mullakin on ollu noita jo pidempään. Koirakin on jo tottunu siihen et emäntä saattaa stopata hihnalenkillä välillä :)

Milloin vauvan/mahan kuuluisi laskeutua?

Siite ku on laskettu aika lähellä :) Mahan laskeutuminen kertoo siitä,että vauva on pian tulossa :)

Mä sain neuvolasta piirroksen jonka mukaan kohtu kasvaa ja nousee ylöspäin n viikolle 36 saakka jonka jälkeen se hitaasti lähtee alaspäin (yksilölliset erot voi olla isoja ) mun vatsa alkaa nyt jo siitä mihin rinnat loppuu että mun kohdulla ei enää oo kovin tilaa kasvaa tonne ylös nyt 30+5.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla maha on jo alempana.. voisikohan johtua siitä, että olen lyhyt eikä maha mahdu kuin eteenpäin/alaspäin?

Mullakin tulee tuo oma fysiikka vastaan pää löyty jo aika alhaalta ja maha alkaa rintojen alta joten paljoa ei tuu oleen tilaa enää ylöspäin :) ja vatsa voi laskeutua alaspäin ja vauva voi olla jo pää alaspäin mutta jos pää ei ole kiinnittynyt lantioon on synnytykseen usein vielä aikaa.
Oma on kellunut pää alaspäin alhaalla jo viikosta 28 mutta ei kiinnittymistä ei supistuksia kertoo ettei synnytys oo vielä lähelläkään nyt viikko 31 käynnistymässä.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin