"Tyhmät" kysymykset?!

Kyllä mä mietin sitäkin, että voisko se hengitysharjoituksissa vetää lapsivettä keuhkoihin. Sen puolesta vois, että se ei hukkuis siihen, koska happi tulee napanuorasta eikä keuhkorakkuloista jotka siis ei saa ilmaa muutenkaan. Mut sit sen pitäis saada keuhkot salamannopeesti tyhjäks lapsivedestä, kun se pääsee ulkoILMAAN.
Eli ehkä ne hengitysharjoitukset on vain hengityslihasten, kuten pallean treeniä.

Me käytiin höyläämässä mun Visa eilen siihen kuntoon että huh huijaa. Haettiin vaunut turvalaukalo ja ratasistuin (yhdistelmä vaunut 3 in 1) pinnis patja peitto hoitoalusta 3 pussilakanaa lämpöpussi heijastimia ja imetystyyny (jonka otin itselleni käyttöön jo nyt että tuen jalat yöksi sillä ) u name it Ruotsista ja koko roska vaan 1400 euroa bonarina ostin halvat karkit laivalta :)
Yhtä kaikki mulla oli kanssa aikaa autossa miettiä kaikkea turhaa kun katkis mellasti koko automatkan että miksi vauva ei huuda vielä kohdussa olisi hauska kuulla sellainen vaimennettu vedenalainen grrrrrääääääää huuto toki järjellä tiedän että liittyy keuhkojen kypsymiseen mutta kyllä noita hassuja ajatuksia ja kummia kysymyksiä riittää. :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

↑ Mun tyttö hörppäs siinä syntyissään lapsivettä sen verran ahneesti, että piti käyttää imua. Sitä se myös pulautteli jonkin aikaa.

Mellä myös piti tytöltä imeä röörit puhtaaksi, koska lapsivesi oli vihreää.

Ihan kuten Tiada sanoi, vesi voi olla vihreää, jos vauva on kakannut veteen. Tila ei ole normaali, vaan aiheutuu vauvan tilapäisestä hapen puutteesta.

Meidän tapauksessamme syynä oli pitkittynyt synnytys. Tyttö oli huonossa tarjonnassa, tulossa ikäänkuin korva edellä toinnen korva kiinni olkapäässä eikä synnytys siksi edennyt, kuten olisi pitänyt. Täysin terve lapsi saatiin kuitenkin ulos, mutta heti syntymän jälkeen kaikki röörit imettiin puhtaiksi. Tyttö ei onneksi ollut ehtinyt vetää vettä keuhkoihin asti, joten mitään seurauksia tuosta ei ollut.

Tämä kysymys kuuluu varmaankin tänne.. Miltä sisätutkimus tuntuu?

Samalta ku gynen tutkimus, jos tarkotit lääkärikäynnin sisätutkimusta etkä ultraa alakautta.

En ole käynyt gynellä tutkimuksissa....

Se ei periaatteessa tunnu miltään,jos ei jännitä,eikä sitä voi oikeen kuvailla miltä se tuntuu ku ihmiset on erillaisia.

Onko vauvalla nälkä jos mullaki on? o_O Pitäis aamupala syödä ku joku vaa nostais mut täältä sängystä ylös, neiti ainaki potkii siihen malliin kylkeen et nouse jo :confused: :p

En tiiä minne tää kuuluu mut mul ollu ajatuksis et miks en tunne dupistuksia, eiks niit oo vai enkö erota? Ja miks ei mul oo vuotoa rinnoista, onks se normaalia? Rv 29+5. Ekaa odottelen. Ehkä kaik vaan uutta mut mietityttää. Ja kun toisil on ollu aikasemminki noit tuntemuksia. Mul kyl muutenki ollu helppo raskaus, ei pahoinvointei tms. Nyt vast alkanu pieni närästys sillontällön.

Ei mullakin oo vuotoa rinnoista ollu mut supistuksia kylläkin. Me kaikki ollaan niin erilaisia ni oireetki on sit erilaisia...

Eka97: Se lääkäri työntää kaksi sormea sun sisään ja kokeilee emättimen seinää kohdun suun kohdalta. Se ei itessään tunnu kuin koskemiselta ja painamiselta sisäpuolelta. Se mikä siinä varmaan on se ikävä osuus on se, kun joku ronkkii sun intiimejä paikkoja. Ja jos jännittää ja "pistää vastaan" se on tietysti hankalampaa toimia siellä. Mut sano sille lääkärille, että on sun eka kerta. Se voi sit ottaa sen huomioon ja vaikka selittää, mitä se tekee.
Mä oon käynyt ekan kerran 13 vuotiaana, koska mulla alkoi hiiva ennen menkkoja ja sillon kivikaudella ei saanut hiivalääkettä ilman reseptiä eli tarkistusta. En muista kokeneeni sitä koskaan ikäväksi paitsi jos on ollut ihan töykee lääkäri. Onhan se alastonta mut ei satu tai muuta.

Tintshu mä en vieläkään tiedä, onko mun kaikki harjoitussupistukset supistuksia vai vauva joka koittaa änkee alamahan nahan läpi ulos. Kipeet supparit taas tuntui kipeiltä menkoilta. Molemmissa on mulla alamaha kivikova. Mut vau.fi:n raskausviikkoesittelyn mukaan toisilla harjoitussupistuksetkin alkaa vasta loppuraskaudesta. Mut ne ei tosiaan satu eikä tunnu yhtään, että ite tekis mitään. Siks luulen sitä vauvaksi.
Mulla tihkuu rinnoista ihan vähän kirkasta kun oikein koittaa, mut eiköhän sekin on normaalia ettei tuu vielä mitään.
Eka mullakin.

Tintshu osa harkkasupistuksista on ihan huomaamattomia ja se kuinka paljon ja missä vaiheessa niitä on on yksilöllistä, joten voi olla ettet niitä huomaa tai sit sulla ei kauheesti niitä edes ole :)

Takaisin