"Tyhmät" kysymykset?!

Juu maitoa herunut täälläkin jo muutaman viikon. Nyt siis 26+3. Molemmista melkein päivittäin pikkasen.

Pyykki-kemikaali-myrkky-keskusteluun huutelen ihan sen verran et uudet vaatteet on suihkuteltu ties millä kemikaaleilla, joten ite pidän tärkeempänä pestä ne korkeessa lämpötilassa kun sit se varsinainen likapyykki. Myöskään pölypunkit ei kuole alle 60°C joten jos ei silitä kuumalla nii suosittelisin kyllä vauvan vaatteille kuumapesua. Ite tykkään myöskin ostella vaatteita käytettynä juurikin sen takia, että ne on edellisessä kodissa jo miljoonaan kertaan pesty ja näin ollen niitä kemikaaleja niissä tuskin enää on.

Pistänpä taas yhden tyhmän kysymyksen tulemaan kun en nyt ole yhtään varma asiasta :oops: Pitääkö vauvan patjan päälle ostaa petauspatja? Aikuisilla nyt normaalisti on aina petari patjan päällää mut kuuluuko vauvillekkin laittaa vai onko se parempi, että on vähän jämäkämpi (patja vaan siis) alustana nukkuessa? Voi olla, että tästä on juteltu täällä aikasemmin mutta nyt en ainakaan muista teidän vastauksia :oops:

Ei meillä ainakaan ole ollut lapsella käytössä petaria. Ei vauvana eikä nyt lähes 4 vuoden iässäkään, kun se patja on kuitenkin sellainen aika ohut, mihin saa tavallisenkin lakanan ihan helposti. Petaria käytämme vanhempien sängyssä lähinnä vain siksi, että alla on paksut joustinpatjat, joihin olisi aika hankala ruveta lakanaa virittelemään. Eli lapsen sänkyyn riittää patja + pissan kestävä patjansuojus.

Ei meilläkään vauvalla ole ollut petaria, mutta esikoiselle ostin nyt kun siirtyy taaperosänkyyn. Lähinnä siksi että saan kosteussuojan sinne petarin alle ettei hiosta nukkuessa. Petari on niin ohut lättänä että se on helppo tarvittaessa koneessa pestä jos vahinkoja tulee. Ei siis ole sellanen kunnon paksu petari mitä esim. aikuisten sängyissä vaan näyttää enemmän jopa peitolta.

Mulla on pinnikseen todella ohut petari. Hommasin just sen takia kun se kosteussuoja hiostuttaa niin paljon. Mut eihän se todellakaan mikään pakollinen ole.

Huomenna on työpaikan pikkujoulut. Onko vauvalle haittaa, jos lähden jatkoille baariin, missä on tietysti kova meteli? Eikös äänet kuitenkin vaimene jonnii verran tuossa välillä? Tällä haavaa jännään kyllä miten selkä kestää olla menossa koko illan heti työpäivän perään ilman, että pääsen makoilemaan, mutta kaikki on mahdollista..

Enpä usko Teetu että mitään haittaa olis. Moni kavereista on käyny keikoillakin viimesillään ja ite istuin esikoista odottaessa baarissa useestikkin muitten seurana :)

Me ei olla ostettu petaria vauvalle eikä vielä tämän 5 vuoden aikana. Pissasuojan päälle on laitettu froteepyyhe ja hyvin on toiminut. Meidän poika on kovin lämminverinen eikä tuo suoja pyyhkeen alla ole yhtään hiostanut.

Niitä pissasuojiakin on erilaisia. On niitä ihan ohuita muovitettuja "kangas"lirppuja ja sitten hieman paksumpia, ehkä voisi kuvailla, että ohutta petaria muistuttavia suojia, joissa siis se kosteuden pitävä osuus on siellä muun sisällä. Vaikkei tällä paksuutta ole kuin maksimissaan sentti, niin se muu kangas siinä muovin ympärillä auttaa juuri siihen, ettei hiosta. Meiltä löytyy molempia.

Kyllä mua ainakin hiostaa ja kaikkia meijän muksuja ne on hiostanu. Ite taas pakko ottaa viimesillä viikoilla sänkyyn käyttöön toi suoja. Siis etten nyt sit kastele koko sänkyä, jos ne lapsivedet sattuu siellä meneen :)

Teetu: Ei pitäisi olls haittaa melusta/musiikista vauvalle kertaluontosissa jutuissa... Itse olen metallibändin laulaja ja heti alussa kysyin neuvola tädiltä mitä mieltä hän on treeneissä käymisestä ja keikkailusta. Hän sanoi, että vain silloin metelistä on haittaa vauvalle kun melu on säännöllistä esim. päivittäin tai useasti viikossa. Ja tähänkin vaikutti se että kuinka pitkällä raskaus on... en muista millä viikolla kuulo kehittyi vauvalle mutta sitä ennen ei äänillä ole vielä väliä ollenkaan :) Minun tapauksessani kun treenejä olisi ollut useasti viikossa niin mua kehotettiin laittaa masun ympärille solumuovia äänieristeeksi :D No päädyin kuitenkin vähentää treenit minimiin (kerran kahessa viikossa max) vauvan vuoksi. Myös keikka jutut pistettiin pois ajatuksista marraskuulta, joulukuulta ja tammikuulta. Itse olin kuitenkin kuuntelemssa Tarja Turusen keikkaa viikko sitten ja meteli oli aika moinen... vaavi potki aluksi hurjasti mutta rauhoittui muutaman biisin jälkeen. Eikä ole nyt viikkoon ainakaan ollut mitenkään erilainen kuin ennenkään! Joten sinne vaan pitämään hauskaa oman jaksamisen rajoissa tietenkin :)

Tää tulee taas tyhmät kysymykset katekoriaan :D Tein tossa ruokaa hellan ääressä ja tajusin et se koko hella hehkuu lämpöä ja sit kokeilin mun mahaa ja se oli lämmin,joten ksymys tulee tässä onko siitä haittaa vai ei?

Ei kai siitä ole, tai muuten sun sisuskalut paistuis normaalistikin ruokaa laittaessa :)

Takaisin