"Tyhmät" kysymykset?!

Täällä ei tuo 10 potkua tuu toteutuun ikinä tai saan muuttaa äitiyspolille asumaan :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

No ei kyl täälläkään. Paitsi iltaisin kun alan oikeen kuulostella. Tosin oon ymmärtäny ettei sen tässä vaiheessa ehkä vielä tarvi toteutuakaan? Eilen kyllä itsekin havahduin siihen että millon oon kuullu masukista viimeksi enkä pystyny lähtee kauppaan ennen kun saatiin häneen miehen kans kontaktia.

No ei täälläkään. :D Mulle riittää se että vauva liikkuu normaalisti omaan tapaansa nähden, eli rauhallisenpuoleisesti. Muutenhan sitä saisi olla kokoajan äitipolin ovenkahvassa roikkumassa. :D

Sanoivat tänään neuvolassa ku soitin sinne aamulla (piti muuttaa tulevaa neuvolaaikaa), niin kysyin just noista potkuista että onko normia jos on ollu nyt jo kaks päivää noin hiljanen, ni ne sano siellä et pitää tarkastella se 10potkua/tunti. Ku eilen illallakaan ei tytteli pitäny iltashowta vaik usein kyl ruukaa jotain tönästä.

Ja ainahan on parempi mennä tsekkaamaan tilanne jos on tarve, jos kaikki ei ookkaan niinkun pitää. Mielummin 10x liian usein tsekata kun yks kerta liian vähän :)

Mut joo hermomutsi täällä puhuu :smiley-ashamed008
Taitaa mammahormoonit olla käynnissä:dance018

Ehdottomasti se mikä on toiselle normaalia voi olla toiselle epänormaalia, tää mun laiskiainen saattaa vetää zzz kokonaisen päivän joten mä en ole huolissani ennenkuin on ollut 2 vuorokautta ilman liikkeitä tai jos en seuraavaan puoleenpäivään mennessä oo nähnyt tai tuntenut liikkeitä.
Jos aktiivinen vauva yhtäkkiä vähentää rajusti liikkumista kannattaa siihen suhtautua asian vaatimalla vakavuudella mutta flegu vauva voi valan nukustaa tai rentoutua ja siten liikkeitä voi odotella harvempaan.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Joo mulla kans hyvin rauhallinen liikkuja mahassa. Välillä melkein ärsyttää, kun liikkeet ois niin helppo merkki siit et mahas kaikki hyvin, mut ehkä tästä tulee rauhallisempi sit mahan ulkopuolellakin mikä on ihan tervetullutta vastapainoa tämän siskon menolle :D

Pakko kommentoida vielä tohon pesuainehommaan että mun mielestä ne on kaks täysin eri asiaa mistä Mörri-Möykky puhui, liika hygienisyys ja pesuainemyrkyt! Meillä on myös koira josta lähtee paljon karvaa, ei todellakaan olla joka välissä pesemässä käsiä tai mitään muutakaan, ei siis todellakaan olla ylihygienisiä mutta en silti halua altistaa vauvasta asti kaikenmaailman pesuainmyrkyille joihin ei oo mitään tarvetta altistaa ja jotka ei todellakaan edistä kenenkään terveyttä millääntapaa.. Sillä ei oo mitään tekemistä hygienian kanssa. Vastustuskyky tulee ihan jostain muualta kun niistä kemikaaleista?

Ja mun mielestä toi että "mun lapsella ei oo mitään iho-oireita ollut" voi laskea samaksi kuin äidin lause joka on polttanut koko raskauden "mun lapsi syntyi ihan terveenä". Ne vaikutukset kun voi olla jotain ihan muuta kuin iho-oireet ja tulla missä vaiheessa elämää tahansa, samoin kuin ton röökin kanssa, jollain voi tulla oppimisvaikeuksia, astmaa myöhemmällä iällä yms yms yms. Oon lukenu mm et hajustekemikaaleilla saattaa olla vaikutusta hedelmällisyyteen... Mulla ainakin ajatuksena se et haluan mun lapsille mahdollisimman hyvät lähtökohdat elämään, siks ite vältän ylimääräsiä myrkkyjä ja pyrin ruokkimaan lapseni terveellisesti jne. Paskaruokaa ja muita myrkkyjä ne ehtii taatusti tankkaamaan itseensä sit myöhemminkin elämässä :D sittenkun mulla ei oo enää sanavaltaa asioihin, mut toivon et pystyn heille opettamaan "terveellistä elämää".

Eihän normaali pyykinpesu liity millään tavalla ylihygienisyyteen?! :D

Tää on taas sellanen aihe että jokainen siivotkoon karvansa sun muut omalla tavallaan, ääripäitä varmasti löytyy sekä puolesta että toisesta, itse kuulun (onneksi, heh) varmaan siihen maalaisjärjen omaavaan enemmistöön siltä ja väliltä. Tietty mikä kenellekkin on liikaa ja mikä ei, eihän kaikille ole esim. käsienpesu itsestään selvää ruokailujen tai vessassa käynnin yhteydessä.

No mulle se ruokavalio on lähinnä olennaisempi asia, siis että syödään terveellisesti ja monipuolisesti ja tottakai pidetään perushygieniasta yms huolta. Pyykinpesun hoidan kuitenkin han tavallisilla nestemäisillä aineilla ja käytän tavallista, tasokasta kosmetiikkaa, en siis mitään luomua niissä. Olen kyllä lukenut kaikenlaista kemikaaleista eri tiedejulkaisuista, mutta mitä ilmeisimmin niidenkin valossa melkoisesti enemmän vaikuttaa toi ruokavalio kuin se miten pyykkinsä pesee, niin en jaksa siksi vauhkota. Huuhteluainetta en käytä muutenkaan, niissä ne hajusteet on paljon rajumpia. Melko kärjistettyä verata tavallista pyykinpesua tupakointiin :D ja noista kemikaaleista vielä, että jo se, että asuu Suomessa eikä esim. Kiinassa, suojaa tutkitusti aivan massiiviselta määrältä kemikaaleja ja ilmansaasteita.

Nojoo en kyllä nyt suoranaisesti verrannut pyykinpesua tupakointiin, vai?? :D Esitinkö asian jotenkin epäselvästi? Tarkoitin sitä kun sanotaan että jos heti ei näy haittavaikutukset niin niitä ei ole... Ja kyllähän vauvojen pyykit suositellaan pesemään hajusteettomilla, ei se mikään tuulesta temmattu juttu ole? Mutta olen kyllä samaa mieltä tosta ravinnosta, siinä meillä ollaan myös tarkkoja, kohta 2v ei ole vielä päässyt tutustumaan koskaan karkkeihin, mehuihin, pullaan yms turhiin herkkuihin, eikä myöskään ole syönyt pilttiruokia tai muita eineksiä.

Hmm...no en ole kyllä ruuassakaan ihan noin ehdoton, kotimaassa valmistettujen purkkiruokien ravintoainekoostumus vaikuttais ihan hyvältä, aika perusruualta, että kun paljon liikkuu kodin ulkopuolella, niin ruuan täytyy säilyä välillä lämpimässä koko päivänkin. Tällöin purkkiruuat ovat hyvinkin käteviä, vaikka yttö muuten samaa syökin kuin me aikuiset. Ja isovanhempia kun ei pysty kontrolloimaan, vaikka god knows i've tried, niin olen maltillisesti myös itse tarjonnut silloin tällöin maistiaiset omista herkuistani. Tosin en kyllä karkkia ikinä itsellenikään osta, lähinnä jonkin leivonnaisen syön kun kahvilla käyn, niin sitä saa myös tyttö maistaa haukun tai pari. Mielestäni tynnyrissäkään ei voi kasvattaa, vaan kannattaa opettaa järjevän ruokailun malli, johon ei mielestäni myöskään kuulu ehdottomuus...

Mä en oo noin musta valkoisella linjalla tässä ruoka asiassa. Meillä syödään eineksiä, mutta myöskin ihan perus kotiruokaa. Samoin ipanoilla on karkkipäivänsä ja mehua meillä on myöskin, kun osa ei maitoa juo. Ja terveitä hyvin kasvavia neitoja meillä siis asuu.
Mutta niinhän se on että jokaisella on oma näkemyksensä asioista ja niistä ei voi kiistellä :D

Voin linkittää jutun pilttien "ravintoaine"koostumuksesta kun pääsen koneelle joskus :) En mäkään tynnyrissä meinaa kasvattaa, en vaan ehdoin tahdoin opeta sokeriin pientä lasta joka ei vielä herkkujen perään mitään ymmärrä, niiden aikaa tulee kyllä, siitä ei oo huolta :D Niin kauan kun ei niiden perään kysele/ymmärrä, en tarjoile ihan vaan siks et niitä on olemassa.

Ja onpa hauskaa että se on tynnyrissä kasvattamista ellei syötä yksvuotiaalle sokeria? :D Alan heti syöttää kun joku mulle kertoo mihin tuon pieni sitä tarvitsee...

Onko haittaa, jos itkee ja riitelee poikaystävän kanssa melkein joka päivä? Raskaus tuonut tunteet pintaan ihan erilailla.

Mä en oo ainakaan mitään tynnirissä kasvattamisesta puhunu, vaan siitä et mikä sopii toiselle ei sovi toiselle.
Meillä piltit on ainakin ollu arjen pelastus välillä ja en todellakaan nää mitään haittaa pullasta tai keksistä sillon tällön.
Makuasioista ei voi vaan kiistellä :)

eka97, ainakin kannattaa jossain vähemmän itkuisessa kohdassa sanoa sille poikakaverille, että kyllä se ohi menee ja toivottavasti hän kestää.

Mulla ei tota poikakaveria ole tapeltavana, mutta ai että tytöt kun on kiva välillä antaa palautetta esim. joukkoliikeenteen aikatauluhaun virheistä tai mikrotuelle aina alhaalla olevista servereistä ;)

Takaisin