"Tyhmät" kysymykset?!

Toiset lapset vaan on herkempiä äänille ja ne häiritsevät vaikka kuinka yrittäisi totuttaa. Toki elämään kuuluu erilaisia ääniä ja niihin on jossain vaiheessa totuttava. Mutta jos lapsi selkeästi pelkää ääntä, olisi hyvä saada olla edes sylissä turvassa.

Meidän neiti ei pelkää imuria tai pesukonetta yms. tasaista ääntä pitävää.
Mutta jos on omassa maailmassaan höpöttämässä (esim. nukahtamassa tai heräämässä tuijotellen tyhjää), saattaa pienikin yllättävä ääni saada aikaan täyden "pää muuttuu punajuureksi" -itkun. Isän aivastus on maailman pelottavin ääni. Äidin aivastus ei pelota. Yks ilta irrotin puhelimen latingista ja se laturin pieni pää putosi lattialle. Sitä itkettiin kanssa kovasti. Rauhottuu onneksi syliin aika nopeasti. Tällaista säpsähtelyä ei varmaan voi treenata pois...

Meilläkin saa rauhassa huristaa imurilla, blenderillä, jne., mutta samoin täällä yllättävät äänet kuten isän aivastus aiheuttaa säikähdyksiä. Yhtenä iltana mies aukaisi oluttölkin ja siitä kuulunut suhahdus sai tytön karjumaan kauhusta. :rolleyes:

Siis mitä, apua, voiko tolla vauvalla olla vesijano? Meillä testaillaan soseita se lusikallinen melkein joka päivä. Kun se tahtoo vesilasia kädestä, olen luullut sen haluavan vaan kun äitikin juo. Kakkaa on tullut ekasta soselusikasta lähtien kerran kolmeen päivään, viimestään kun annan nam-nam-mallasuutelusikallisen. Ennen soseita tuli ihan itestään kerran päivässä.
Nimim. "Olenko taas rikkomassa vauvaa?"

Mä oon antanu vettä soseilun yhteydessä nokkamukista nyt kun on alkanu enemmän syömään. Aiemmin annoin vain lusikalla lopuksi. Syö ihan mielissään kun saa välillä vettä hiukan :)

Mä annan aina soseen perään nokkamukista vähän vettä ja hellepäivinä muutenki antanu vähäsen. Kakka tulee joka päivä 1-3 kertaa.

Me annetaan kanssa muutamat hörpyt vettä kiinteiden kanssa ja sitten muissakin väleissä voidaan tarjota vähän. Joskus juo reippaammin, joskus ei janota lainkaan.

Meillä soseen perään annetaan maitopullo. Hellepäivinä mietein että jos antais vettä, mut annoin vaan kerran. Maitoa juovat vielä kahden jääpalan päälle 150-180ml ni en oo kokenu tarvetta vedelle.

Minä oon antanu vettä ku juo ihan mielellään sitäki. Välillä ruuan päälle annan maitoa, etenki jos on sellanen päivä että vaan makustellaan jotain uutta niin saa sitten täyttää masunsa loppuun sillä maidolla.

Meillä savossa ainakin puuro on paksumpaa, velli laihempaa. Joskus ero on hyvin pieni tai se mitä toinen syö puurona on toisen velli... Vellin voi juoda tuttipullosta. Aikuinen ei ;-) Syödään lusikalla kuten puuro.

Mietein vaan ku noissa kaupan puuroissa on kaikkii sekasi ohraa kauraa vehnää rottaa ja mitä lie.. Ja velleistä on vaan yhtä lajiketta.. Kummalla olis parempi alottaa?

Aa no siinä tapauksessa alottasin vellillä. Että tulisi yksi viljalajike kerrallaan. Mutta minähän en velliä ole antanut ollenkaan, se ei ole mikään välttämätön pakko.

Venkku on kyllä kunnon terävatta.. Mutta vois noita vellejä koittaa ku niitä tuola kaapissa on.

Meillä ei juoda vettä ollenkaan nyt 20. tulee 5 kk täyteen apua pitäisikö juoda ? Maistellaan soseita ja soseet maistellaan imetyksen jälkeen

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Jos ei oo masun toimintaan vaikuttanu niin tuskin tarvii. Imetyksen tuki ry neuvoi että kun alottaa kiinteät niin voi antaa (hana)vettä. Maistelu on vielä maistelua.

Ei meilläkään vettä juoda tosin ei vielä syödäkään. En kyllä muiata et olisin alkuun esikollekaan vettä antanu :-o imetin vaan ennen tai jälkeen syömisen...

Mietein vaan ku noissa kaupan puuroissa on kaikkii sekasi ohraa kauraa vehnää rottaa ja mitä lie.. Ja velleistä on vaan yhtä lajiketta.. Kummalla olis parempi alottaa?

Kyllä ainakin Muksulla on puuroja, mitkä sisältää vain yhtä viljaa.

Joo voi olla, mutta täälä tuppukylän kaupois ei oo kovin häävit valikoimat:/ täytyy kattoo ku pääsee isolle kirkolle.

Hei tietääkö kukaan mikä on prosentuaalinen mahdolisuus tulla uudestaan raskaaks synytyksen jälkeen kun ei vielä kuukautiset oo vielä edes alkanu?

Takaisin