"Tyhmät" kysymykset?!

Tuosta raapimisesta tuli mieleen että onko muilla ollut päänahan raapimista?
Meillä pienemmällä on tapana haroa korviaan kun on väsynyt tai juuri herännyt ja on samalla raapinut päänahkansa kamalaan kuntoon.
Onko ehdotuksia, miten tästä vois päästä eroon? Tumppuja ollaan kokeiltu, mut saa ne öisin aina pois.
Haavoja sitten parannellaan Ceridalilla ettei kutisis enempää ja ettei raapis lisää.

Semmonen body missä ne käännettävät hihat? Meillä ei raavi vaikka ois mikkä torakynnet. :O

Mahtaako semmosia löytyä vielä isommissa kokoluokissa? Pienempi poika käyttää kokoa 68-70.

Juu mietittiin. Tulee helmikuussa sitte ku suvaitsen palata takas töihin. Eli ei juhlita ja sopii miettiä, että millä rahalla mä nyt sen huimat 6 viikkoa sillä hoitovapaalla olen. Kaipa mä sentään lomapalkan saan ku pidän vuosiloman marraskuussa?!?

Mä leikkaan Jaden kynnet aina hereillä ollessa joko sängyllä tai unohtuneella hoitopöydällä :)

Sitten mä oon miettiny et mites toi vanhempainraha menee jos mies käy työmarkkinatuella töissä ja ite mietin et jos sais itellekkin työmarkkinatuki paikan jossa kävis iltasin. Onko kellään tietoo et maksetaanko sitten pelkkää työmarkkinatukee vai vanhempainrahaa?
En jaksa mennä kelaan jonotteleen tai alkaa soittelee työkkäriin kun ei kuitenkaan oo kun vasta pohdinnan tasolla.

Sitten mä oon miettiny et mites toi vanhempainraha menee jos mies käy työmarkkinatuella töissä ja ite mietin et jos sais itellekkin työmarkkinatuki paikan jossa kävis iltasin. Onko kellään tietoo et maksetaanko sitten pelkkää työmarkkinatukee vai vanhempainrahaa?
En jaksa mennä kelaan jonotteleen tai alkaa soittelee työkkäriin kun ei kuitenkaan oo kun vasta pohdinnan tasolla.

Työmarkkinatukea ei voi saada, jos on oikeus vanhempainpäivärahaan. Kts http://www.kela.fi/kenelle_muiden-sosiaalietuuksien-vaikutus-tyomarkkinatukeen

Meillä vaan merkki siitä et on nesteet hyvin imeytyny ja yleensä kiinteiden syöminen aiheuttaa tota. Mun mielestä normaalia.

Kiitos Mörri-Möykky :) Joskohan mä alan sitten pohtiin tota joustavaa hoitorahaa kunhan tää vanhempainvapaa ensin loppuu. Hoitoon en kuitenkaan näin pientä laita, mutta olis kuitenkin kiva saada sitten jotain kodin ulkopuolista elämääkin jo :)

Onko teillä sitten isät jo käyttäneet kaikki isyysvapaat? Meillä mies on pitänyt vasta 6 päivää, koska ihan tarkoituksella säästettiin niitä, että voi sitten pitää loput vanhempainvapaan perään.

Meillä on mies heinäkuun "lomalla" eli on uusi työpaikka eikä oo kertyny normaalia lomaa niin pitää nyt isyyslomansa heinäkuussa.

Ne 18pv mitkä voinu tähän mennessä pitää on pidetty. Eikös 9kk-> ollu vielä 36 pv?

54 yhteensä, joista 18 voi käyttää äidin kanssa samaan aikaan. Loput voi sitten pitää vanhempainvapaakauden jälkeen. Niitä ei oo pakko pitää heti vanhempainvapaan päätyttyä, vaan lapsi voi olla välissä päivähoidossa.

Missä vaiheessa syöttötuolin voi ottaa käyttöön? Tää meidän kolme ja puolikuinen kiskoo itseään esim. sylissä puoli-istuvasta asennosta pystyyn ja sitterissäkin jumpataan vöitä vasten. Ei siis tietenkään istu itse, mutta aika pienellä tukemisella on suht ryhdikäs. Meistä vaikuttaa siltä että haluaisi ruokapöydässä istua eikä makoilla. Käytössä siis tripp trapin newborn set ja baby set odottaa käyttöönottoa.

Mikään kiirehän tässä ei ole mutta mietin vaan että onko siitä jotain haittaa jos kokeilee :)

Takaisin