"Tyhmät" kysymykset?!

Kiitos Mörri-Möykky. Mut onneks tuo tartunta aika on sen 2 viikkoo et kerkeen neuvolaan hyvin maanantaina ja saan sit tietää panadolin annostuksenkin. Ja jokseenkin niin onnellinen kun tuo 3 kk tulee täyteen, nii tarvi miettiä sairaalaan lähtöö joka pikku kuumeesta :)

No huh, mä pelästyin jo että onko meidän neiti NIIN huono syömään :eek:, mutta lapsentahtisesti ollaan syötetty ja 150-160ml se kerrallaan syö eli noin litran verta/vrk, niin kyllä se kai sitten on ihan normaalia :rolleyes:. Tuo saattaa nukkuu 5-6 tunninki päikkäreitä, ni ei tuohon vuorokauteen oikein enempää syöttökertoja mahu. Neuvolassa sit viimestään parin viikon päästä taas näkee, miten paino on kehittyny...
Syö litran verta vuorokaudessa hihihihi

...Ai mitä koodeja? :D Meillä ollut jo monta pakettia Liberoa enkä oo tienny mistään koodeista.. :D

Vaippapaketeista voi kerätä koodeja ja niillä saa sit lahjuksia. Kantsii kattoo tarkemmin netistä Pampers- ja/tai Liberokerho. Me ostetaan normaalisti Liberoa, mut kaupassa ei ollu oikeeta kokoa niin ostettiin vaihteeks Pampersia.

Pampersilla myös lukee et pitää säilyttää ostokuitit. Mun mielestä paketit ei kelpaa. Pampersilla on kyl paremmat lahjat ku Liberolla.
Kuitenkin oon jotenki tykästyny Liberoihin ja nyt saatiin tilattua sieltä pojille lelu niillä pisteillä :)

Sanalle tyhmä kysymys :) kun on kaksoset, saatko lapsi-lisän lisäksi mitään korotettua rahaa?

Ei mitään korotettua mutta vanhempainpäivärahaan saa 60 päivää lisää aikaa, jonka voi vaikka mies käyttää ja sen saa käyttää samanaikaisesti äidin kanssa.

Muoks: niin sainhan mä myös äitiyspakkauksia kolme, joista otin kaksi pakkausta ja yhden rahana. Kela siis antaa "ylimenevästä" muksusta aina kaks ja kolmannesta kolme jne. Eli kolmosista sais 6 pakkausta muistaakseni.

Pampersilla myös lukee et pitää säilyttää ostokuitit. Mun mielestä paketit ei kelpaa. Pampersilla on kyl paremmat lahjat ku Liberolla.
Kuitenkin oon jotenki tykästyny Liberoihin ja nyt saatiin tilattua sieltä pojille lelu niillä pisteillä :)

Mä säästelin esikoisen vaippa-aikaan niitä Pampersin kuitteja, mutta lahjat sai kyllä tilattua eikä ne niitä kuitteja koskaan kysellyt. Nyt ne on pistetty saman tien roskiin. Ehkä ne jotenkin randomilla arpoo sen, että keneltä sitten niitä pyydetään, tai sitten on vain muuten vain laitettu tuollainen varoitus, jottei niitä koodeja väärinkäytettäisi. Eli siis että menisi kauppaan ja siellä kirjoittelisi tukun koodeja ylös ilman että niitä vaippoja kuitenkaan ostaa :( Ja voihan niissä olla sellainenkin, että ovat laskeneet jonkun arvioidun maksimin, mitä vaippoja pitäisi tietyssä ajassa mennä, ja jos koodit osoittavat, että vaippoja olisi ostettu reilusti sen yli, niin sitten hälytyskellot soi ja pyytävät kuitteja.

Mä säästelen Libero-pisteitä tällä hetkellä siihen uimapukuun, mut voi olla että muutan mieleni, jos löytyy uikkari halvalla jostakin :)

Kiitos Sanna infosta:) , kun mietin vaan kuinka tuplana menee vaippaa ja maitoa, eikä nämä tuet mitään häävejä ole muutenkaan.
Kiva että kela tulee edes vähän vastaan.

Juu on se ihan kiva. Onneks korvikkeet ei ihan hirveesti maksa ja ostan vaipat aina kun on ale jossain :D
Soseita teen itae ja laitan pakkaseen :)

itse kanssa kyttäilen vaippa tarjouksia, harmitti kun en huomannut mammutti-markkinoilta haalia enempää liberoita, toivottavasti seuraavalla kerralla on sama tarjous

Hei kaikki! Itse kuulun siis lokakuisten ryhmään. Oliko teillä raskaudessa kenelläkään verenvuotoa? Minulla ollut nyt rv 10 lähtien, eikä kukaan oikein tiedä mistä johtuu.. Veri on ennemminkin ruskeaa eli vanhaa..
Ubohditteko ennen lapsen liikkumista, että olette raskaana? Nyt rv 16 ja huolestuttaa, kun ei yhtään tunnu siltä että olisi.. ;/
Anteeksi häiriö!

Oli jossain vaiheessa vähän vuotoa, mutta tulkitsin sen kiinnittymisvuodoksi. Välillä oli kans olo, ettei oo raskaana ollenkaan... Mut sit tuli niin kova pahoinvointi, ettei ollu enää epäilystäkään :)

Jos vuoto huolestuttaa, niin ainahan voi yrittää päästä neuvolan kautta ultraan tai sit mennä yksityiselle tarkastuttaa. Ei jatkuva pelko ainakaan hyvää tee kummallekkaan. Tsemppiä :)

Jos 6vkoa on vuotoa ollut, niin mene hyvä ihminen vaikka yksityiselle ultraan, Eriikan sanoja lainatakseni, oman mielenrauhan vuoksi ja vaikka pienet vuodot kuuluu asiaan, uskon jokaisen raskauden olevan yksilöllinen= toiselle harmiton voi toiselle olla vakava, en luottaisi foorumilaisten arvioon jos itse olisin tilanteessasi.

Mulla oli koko ensimmäisen kolmanneksen vuotoa, välillä enempi välillä vähempi ja väriltään vaihtelevaa. Olin ihan paniikissa palttiarallaa koko ajan mutta onneks oli harmitonta. Itse pääsin neuvolan kautta ultraan. Silloin ei syytä löydetty mutta jälkikäteen lääkäri epäili johtuneen edessä olevasta istukasta joka oli kohdunsuun päällä. Toivottavasti sinullakin harmitonta!

Itellä oli niin helppo raskausaika että tosiaan siä rv 30 ja päälle ehkä tajus vasta olevansa raskaana;)

Oonko taas tässäkin vähän laiska kun nakkelen tyhjät vaippapussit roskiin keräilemättä yhtään mitään... blah, saamaton nahjus taidan olla!

Minulla oli raskausaikana vuotoa jonkin verran. Minulla syyksi epäiltiin ihan kuivia limakalvoja, jotka esim. yhdynnän aikana rupesivat vuotelemaan. Myös epäilivät, että rehkimisen aikana jotain pieniä verisuonia on saattanut rikkoutua emättimestä. Söin myös primaspania, joka ohentaa verta ja näin ollen saattoi sekin lisätä vuotoa jonkin verran. Ylimääräisessä ultrassa kävin tarkistuttamassa istukan sijaintia, koska edellisessä ultrassa se oli hilkulla siinä kohdunsuun päällä. Istukka oli noussut ylemmäksi massun kasvaessa ja ultrassa selvisi, että poitsulla oli kaikki hyvin. :)

Takaisin