"Tyhmät" kysymykset?!

Meillä tykätään istua mun jalkojen välissä. Eli ku ite istun sängyllä jalat suorana ni kivointa on ku pääsee istumaan äitin jalkojen väliin ja voi nojata mun mahamakkaroihin :grin Ei tuo muuten oo mihkään menossa. Sylissä pitää kyllä päätä ylhäällä eikä noki enää juuri ollenkaan. Ei pysy kylkiasennossa ku kaatuu aina selälleen. Selältään ei oo aikomustakaan kääntyä mihinkään ja masulleen jos laitan ni ei huvita kannatella päätä, raivoaa vaan. Mulla taitaa olla sylivauva vielä pitkään... :woot:

Kertokaas ny mulle miten noi kengän koot menee? Tai sukkien? 13/15, 16/18 eli??
Ku tuolla kokotaulukossa ei nää, et mikä kengän sisämitta niinku sit on!

Ja sitte, miten piette vavet kesäkuumalla? Kun aurinkolta tarvii suojata, ni pitkähihasia vaan sit? Kauhistuttaa valmiiks ku tuo on muutenki tommone patteri.

Pivi, ostin just ohuita haalareita johalta ( villa silkki ) pitäisi hengittää ja sitten ohutta puuvillaa ja pitää varjossa jottei pala uimarannalle ostanen suojakerroin uimahaalarin kun tyttö on perinyt punatukkaisen isänsä todella vaalean ihon

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Oon jostain saanu kauheen kasan 60 senttisii t-paitoja. Mut aika vähä niille on käyttöä? Tai lyhyt hihaset bodit? Mihin tarkotuksee ne niinku on?

Kertokaas ny mulle miten noi kengän koot menee? Tai sukkien? 13/15, 16/18 eli??
Ku tuolla kokotaulukossa ei nää, et mikä kengän sisämitta niinku sit on!

Ja sitte, miten piette vavet kesäkuumalla? Kun aurinkolta tarvii suojata, ni pitkähihasia vaan sit? Kauhistuttaa valmiiks ku tuo on muutenki tommone patteri.

Mistä sä olet noin pieniä kenkiä/sukkia löytänyt? Nollavuotiaan kenkä/sukkakoko on yleensä 17-18. Kenkien koko on kyllä yleensä vain yksi numero, mutta sukat voi olla tuollaisella haitarilla esim. 19-21, niinhän aikuistenkin sukissa voi olla. Kenkien sisämitta taas vaihtelee hirveästi valmistajittain, eikä kenkiä kannata/voi ostaa vain kokomerkinnän perusteella, vaan se sisämitta pitää selvittää. Monen valmistajan nettisivuilta löytyy kokotaulukko, josta ilmenee myös sisämitat. Esim. tässä http://www.tepsut.fi/oikea-kengan-koko/ mistä käy ilmi, että samalla valmistajallakin on eri sisämittaisia kenkiä samassa kenkäkoossa!

Ja kyllä meillä esikoinenkin kölli ensimmäisenä kesänään caprilegginseissä ja lyhythihaisessa paidassa. Ei toki suorassa auringonpaisteessa, vaan varjossa ja vielä aurinkovarjon alla. Ensi viikolla lähdetään viikon reissuun Kreikkaan, missä sääennusteiden mukaan on päivällä keskimäärin +24 ja auringonpaistetta, eikä kyllä aiota koko aikaa tuota pitkähihaisiin ja -lahkeellisiin vaatteisiin pukea.

Meil oli esikoinen heinäkuunvauva.. Noh ulkona ei pahemmi oltu ku vaunussa sillo iha vastasyntyneenä.. Mut siis lyhythihasta pidettiin jne. Ja 1veenä kans.. Pidän varmasti tälläki lyhythihasia mut eiköhä tää vaunuissa pötkötä tai sit varjossa vaan nii silleen ei haittaa :) t-paitojen alla pidin esikolla hihattomia bodeja nii oli jotenki kivempi. Menee ne vaikka sit yöllä jos ei muute :)

Kenkien ja sukkien kokoon, nopeesti googlaamalla löyty tällanen sivu jossa näyttäis olevan koot 14-> sentteinä (mut ei pienempiä): http://m.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/suuri_kasityo/neulonta_ja_virkkaus/jalkojen_kokotaulukko

Itekkii kokoja mietin ku niissä tuntuu olevan hirveesti heittoo riippuen valmistajasta. Meiän poika on tosi iso jalkanen, luulin että koot 10/12 ja 13/15 olis riittäny syksylle asti, tai ainakii kesään (poika syntyi tammikuussa) mutta kaikki sukat menivät pieniksi jo ensimmäisen kuukauden aikana..

muoks. H&M ainakii melko pientä kokoo.

Oho, tänks mörri!!!!!! En tiä miten tota en oo muka "löytäny". Monesti tilannu isoja ja liian pieniä sukkia jo!!! Kiitti hei!!!:)

Meidän neidille 4 kk juuri vasta siirryttiin käyttämään koon 13-15 sukkia ja suurin osa on ostettu h&m:l tä. Näköjään tosi yksilöllisesti kasvaa näiden rakkaiden jalat.

Missä ihmeessä näissä Pampers-pakkauksissa on ne Pamperskerhon koodit?

Liberossa on ainakin sisällä, mutta tästä en löydä mitään muuta ku viivakoodin ja sen alla olevan numeron... Oon jo PUOLI TUNTIA tutkinu tuota samaa pakettia ja joko A) oon sokea tai B) paketissa ei ole koodia... :schocked028

...Ai mitä koodeja? :D Meillä ollut jo monta pakettia Liberoa enkä oo tienny mistään koodeista.. :D

Se koodi on siinä Pampers paketin kyljessä ns pitkällä sivulla. Kesti myös hetki itsellänikin tajuta missä se on.

Help! Meijän 5-veelle tuli vesirokko ja nyt kyselenkin et onko vesirokko 3 kk:n ikäiselle vaarallinen? Meillä siis ei oo ikinä ollu näin pieniä kun ollu vesirokkoo. Tietenkin nää iskee just viikonloppusin kun melkein kaikki on kiinni. Maanantaina tosin onneks neuvola et saa kysyä sieltä jos ei oo siihen mennessä viellä tullu.

Kiitti pikku muru :) hämäs vaan ku luki ohjeessa, että olis 22-numeroinen koodi. Ei tossa kyllä niin montaa ollu, mut toimi!

Mitä pienempi lapsi, sitä lievempänä vesirokon yleensä sairastaa. Ja jos äiti on rokkonsa aikanaan itse sairastanut, niin vauvalla saattaa edelleen olla vasta-aineet sitä vastaan, imetti äiti sitten vielä tai ei. Vasta-aineethan siirtyvät vauvaan jo raskauden aikana ja suojaavat ilman imetystäkin vauvaa sen ensimmäisien elinkuukausien ajan. Ja ei siinä itse vesirokossa ole mitään sen vaarallisempaa pienelle kuin isollekaan, ainoa kriittinen tekijä on se kuumeen määrä. Jos nousee liikaa, on vauva vietävä sairaalaan, kun taas isompi saa sairastaa kotona. Jos tarttuu vauvaan, niin tumput sitten vaan käteen niin, ettei pääse niitä rakkuloita raapimaan. Ja kannattaa myös muistaa, että jos sen näin pienenä sairastaa, niin se saattaa silti tulla sitten myöhemmin uudestaan, kun tässä iässä ne vasta-aineet ei välttämättä ole pysyviä.

Takaisin