"Tyhmät" kysymykset?!

Juu, ajoittainen karsastus on normaalia, mutta senkin pitäisi hiljalleen hävitä niin, että neljän kuukauden ikään mennessä silmät ovat pääasiassa suorassa ja karsastus harvinaisempaa. Jos taas karsastusta esiintyy paljon/jatkuvampaa, voi kyse olla sellaisesta rakenteellisesta karsastuksesta, joka ei näköjärjestelmän kehittymisen myötä poistu itsestään.

Kuinka muiden vauvat hallitsevat päätään ? Oma juuri 2 kk täyttänyt hallitsee kyllä mutta paukauttaa sitä ylöspyrkiessään milloin mihinkin, olkapäällä ollessa nokkii olkaa kun kyllästyy siihen ettei virikkeitä näy muuta kuin äidin niskaa..
Ostan kohta konttauskupärän kakrulle..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Hyvin kannattelee kun on virkeä. Väsyneenä pää heilahtaa minne sattuu niin lattialla mahallaan ollessa kuin olkapäätäkin vasten.

meillä vauvan pää on pystyssä ollut jo about kk, väsyneenä kanssa ihme bobble-headi.
mahallaan kannattelee päätään, mutta kun hetken jumppaa, on otsa tontissa ja kauhea ähinä :)
koitan aina hieman kättä pitää niskan takana sylissä ollessa, kun saattaa katossa näkyä joku ihana mielikuvituskaveri jolle pitää huudella ja nauraa, samalla niskat joutuu koville.

Sama meillä. Hyvin pysyy kun on hereillä mut hämärän rajamailla alkaa hiukan vippaamaan :)

Mä kutsuin poikaa vielä muutama viikko sit englantilaiseks jalkapallohuligaaniks kun koko ajan oli otsallaan iskemässä mua nenään ja milloin mihinkin. Nyt 12 viikkosena kutsutaan meripoijuksi. :joyful: Aika hyvin jaksaa kannatella mutta varsinkin väsyneenä rupeaa pää huojumaan.

Mun kaveri jolla viis lasta sano pari viikkoa sitten että neidillä (silloin kuus vko) on uskomattoman napakka pään kannattelu ikäisekseen. Itellä ei oikein ole käsitystä kun ei ole vertailukohtaa

Joo tämäkin reippaasti kannattelee itse väsyä lukuunottamatta mutta oikein nokkii ja kopsii rintaan ja olkapäähän ottaa vauhtia ja heilauttaa päätä kaykayn kuvaamalla tavalla jokainen pienikin kopsu sattuu ainakin äitiin joka kelaa aivovaurion ym todennäköisyyksiä suhteessa kopsuun ja oma kovakallo ei edes hätkähdä..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillä on puklailu lisääntynyt aika paljon (ikää 7 vk), onkohan normaalia? Ei näytä vauvaa häiritsevän ollenkaan, joten tuskin vakavaa mutta mietin vaan että onkohan tyypillistä... Tosi usein se puklu on vieläpä varsin kirkasta, melkeinpä kuolamaista, mutta eihän kuola kai tuu samalla tavalla ryöppyinä kuin puklu?

Jaa niinku mahaltaan vai mistä asennosta? Meillä ei kyllä koiteta viel nousta mutta ei viihdytä kuin istumassa sylissä tai seisomassa sylissä.

Sylissä,sitterissä ja selällään, tätä menoa joutuu laittamaan sitterissä vyön kii ettei nouse istumaan

Googletin asiaa ja sylissä saa kuulemma tuettuna itseään vasten istuttaa. Tuntu vaan oudolta,kun ei vielä ihan 3kk ole ikää ja kauhea kiire nousta. Toissapäivänä opittiin selältään kierähtämään kyljen kautta mahalleen, tosin paha alakäsi vielä tarvis oppia siirtämään.
Mahallaan tekee ryömimis eleitä, ei edes tajua itse liikkuvansa.

Vaikka just hetki sitten syntyi...

Juu siis meillä alkaa huuto jos ovat sylissä vaakatasossa ja sit yrittävät vatsalihasliikkeiden tapaan pungertaa ylös. Huuto loppuu kun nostaa istuma-asentoon. Vanhempi meillä on päässyt selältä kyljelleen mut tosiaan se alempi käsi on viel esteenä :) Pienempi vasta harjoittelee kyynärnojaan nousua mahallaan mutta sylissä haluaa kans istuma-asentoon. Meilläkin vajaat 3kk ikää.

Tirppa on yttyämäsä koko ajam johonki. Sama meno ku mahassa. Punkee istumaan ja sylissä ollessa ei haluu nojata vaan vetää vartalonsa irti toisesta. Pettyy kun ei pääse mihinkään...

Jemina ei oo tykänny olla sylissä makuuasennossa piiiitkään aikaan. Pystyasennossa pitää pitää, ja jos ei kokonaan pystyssä ni punnaa ittiään ylöspäin :) ja sitterissä on alettu pitää vöitä kii. Yks aamu keitin aamukahvia ja katoin tyttöä sitterissä ni oli kiemurrellu alemmas siitä, hyvä ettei tippunu :)

Takaisin