"Tyhmät" kysymykset?!

No en sitä revi enkä rapsuttele. Pesun aikana silittelen pois. Huomaa vaan että hiukset on lähtenyt niiltä alueilta enemmän mistä karstakin häviämässä

Oletko käyttänyt öljyä sitä karstaa pehmittämään? Jätä yöksi päähän myssyn alle ja harjaa sitten aamulla pois kaikki irtoava karsta ja vasta sen jälkeen pesuun ja pesemään se öljy pois.

Vaunuiluvaatetus on meillä nykyään vanuhaalari päivävaatteiden (body+housut) päällä, villasukat, kypärämyssy ja tumput. Tyyppi sujautetaan sitten äitiyspakkauksen makuupussiin ja vaunuihin. Makuupussi on kätevä, kun sen voi tarvittaessa avata vaikka kokonaan, jolloin on vain pehmikkeenä selän alla. Me siis luovuttiin nyt käyttämästä sitä vaunujen kantokoppaa, koska se on auttamattomasti liian kuuma näillä keleillä.

Mä olen polttanut koko ajan ja mun huonoilla hermoilla ei lopetella.

Mut sitten auttakaas vähän, mä huomasin eilen et mulla on kohtulaskeutunu ihan tohon emättimen tasolle. Mitäs tälle nyt sitten vois tehä? Jälkitarkastusajan saan tänään vasta ja lantionpohjalihaksia oon treenannu koko ajan.

Tuohon lasten riehumiseen ja huutamiseen. Onhan se kurjaa, jos ne äänet kuuluu teille, mutta kerrostalossa elämisen äänet kuuluvat normaaliin elämään. Lapsen itku ja muutkin äänet ovat normaalia elämää. Sielläkin voi olla uhmaikäinen ja vaativa vauva, eikä itselläni oikein tule kyllä mieleen millä sallitulla keinolla sellaiset huudot saa loppumaan. Jos lapset todella itkevät kuorossa, niin usko pois että se huuto rassaa niitä vanhempia paljon enemmän kuin sinua. Meillä on kaksi pientä ja aina tulee eteen tilanteita jolloin toinen joutuu huutamaan ennen kuin ehdin lohduttamaan. Samoin on tilanteita, jolloin taapero ehtii esimerkiksi hakkaamaan kauhalla patteria, joka kuuluu taatusti naapuriin. Se on normaalia elämää, onneksi meillä ei naapurit tulleet sanomaan edes ystävällisen lapun muodossa mitään kun esikoinen huusi muutaman kuukauden yötäpäivää kirjaimellisesti. Esikoinen oli allerginen ja vaativa vauva.

Mä olen polttanut koko ajan ja mun huonoilla hermoilla ei lopetella.

Mut sitten auttakaas vähän, mä huomasin eilen et mulla on kohtulaskeutunu ihan tohon emättimen tasolle. Mitäs tälle nyt sitten vois tehä? Jälkitarkastusajan saan tänään vasta ja lantionpohjalihaksia oon treenannu koko ajan.

Ei kai siinä sitten voi enää itse tehdä mitään, vaan on turvauduttava lääkärin apuun.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00140

Miten te laskette lapsen iän? :o Jos laskee viikkojen mukaan ni rinseli ois tänään 2kk ikäinen mut jos kuukauden mukaan ni perjantaina 10pv tulee 2kk...

Niinushka, sekö ihan tuntuu että kohtu on jotenkin alempana!? Onpa inhottavaa... Ilmeisesti jos on lievästi laskeutunut, niin jumppa auttaa vielä.

Kyllä mulle terkkari selitti jälkitarkastuksessa, että se voi tuntuu painontunteena. Esim. Jos liian paljon rasittaa itteensä synnytyksen jälkeen, käy vaikka liian pitkällä lenkillä. Silloin ois levättävä ja treenattava lisää lantionpohjaa, lyhennettävä lenkkiä. Mutta oo Niinushka ä-neuvolaan yhteydessä ku ei voi tietää miten pahasti se on laskeutunu. Onko vaan painontunnetta vai tunnetko kohdun emättimen kautta? Ei välttämättä lepo auta :(

Heippa kaikki!
Mul on varmasti tyhmä kysymys, mut en pysty olla reagoimatta.
Eli muutettiin uuteen taloon mieheni kanssa isompaan asuntoon ja huomasimme, et talossa on uskomaton kuuluvuus. Yläkerran naapureilla on 2 lasta, noin 6kk ja 2v. Siis ne huutaa AINA. Aamusta lähtien. Koko ajan. Must tuntuu, ettei ne käy ulkona. Vaa huutaa. Ok, ymmärrän, lapsia, mullekki tulee, kuka tietää rauhallinen vai ei.. mut iltaisin klo 22.00 jälkeen ne jotenkin enemmän aktivoituvat ja heittävät kamaa lattialle, juoksevat, huutavat, nauravat ja joskus, tuntuu ainakin siltä, siirtävät huonekaluja. Yritin käydä kerran puhumassa, eivät avanneet ovea, ok, huomenna kirjoitan aamulla lapun ja heitän laatikkoon ystävällisesti pyytäen olla rauhallisempi, koska arkisin heräämme aamulla töihin ja olisi kivaa mennä nukkuu ennen klo 00.30!!!
Auttakaa, onko se normaalia vai mul on vaa hormonit korkealla. Mitä jos melu edelleen jatkuu? Nytki ne huutaa... :((

Kuulostaa ihan ku asuisit samas kerrostalos ku me :D kaikki varmaan kuulee ku meiän vauva itkee..

Mun sisko oli aikoinaan kiertänyt naapurit ovelta ovelle vauva kainalossa pyytelemässä anteeks... Kukaan ei ollu hennonnu näyttää vihaista naamaa.

Kuulostaa ihan ku asuisit samas kerrostalos ku me :D kaikki varmaan kuulee ku meiän vauva itkee..

Ei ku se on ihan ymmärrettävää, et ne on lapsia ja tulee melua ja itkua jne, ei tässä ole mitään erikoista, mutta ihmettelen, eikö heillä ole mitään unirytmiä? Ne on niin pieniä ja klo 00.00 itkua tulee, koska pitäis jo nukkua, eikä leikkiä, yleensä lapset ovat jo väsyneet tähän aikaan.. vai oonko väärässä? En ole varma, onko oikeassa, sen takia kyselenkin, että onko vika minussa vai naapureissa ;) tarvitsen neuvoa..:)

Muokattu viimeksi:
Tuohon lasten riehumiseen ja huutamiseen. Onhan se kurjaa, jos ne äänet kuuluu teille, mutta kerrostalossa elämisen äänet kuuluvat normaaliin elämään. Lapsen itku ja muutkin äänet ovat normaalia elämää. Sielläkin voi olla uhmaikäinen ja vaativa vauva, eikä itselläni oikein tule kyllä mieleen millä sallitulla keinolla sellaiset huudot saa loppumaan. Jos lapset todella itkevät kuorossa, niin usko pois että se huuto rassaa niitä vanhempia paljon enemmän kuin sinua. Meillä on kaksi pientä ja aina tulee eteen tilanteita jolloin toinen joutuu huutamaan ennen kuin ehdin lohduttamaan. Samoin on tilanteita, jolloin taapero ehtii esimerkiksi hakkaamaan kauhalla patteria, joka kuuluu taatusti naapuriin. Se on normaalia elämää, onneksi meillä ei naapurit tulleet sanomaan edes ystävällisen lapun muodossa mitään kun esikoinen huusi muutaman kuukauden yötäpäivää kirjaimellisesti. Esikoinen oli allerginen ja vaativa vauva.

Puhun enemmän hirveästä juoksemisesta, huonekalujen siirtämisestä tohon yöaikaan. Kyllä voin periatteessa erottaa normaalielämään kuuluviä äänejä ja nukkumaan menoja, hampaiden tuloa, kuumetta, huonoa oloa ja joka päiväistä riehumista, jolloin lapset aktivoituvat just klo 23.00! Miks ne aina menevät nukkumaan klo 1 yötä, eikö se ole liian myöhäistä niin pienille lapsille?

Mun sisko oli aikoinaan kiertänyt naapurit ovelta ovelle vauva kainalossa pyytelemässä anteeks... Kukaan ei ollu hennonnu näyttää vihaista naamaa.

Älkää tehkö musta sellaisen monsterin, joka ei ymmärrä, mitä tarkoittaa pieni vauva...
Mutta tuntuu siltä, että se on sitten oikeesti hormonit ja kaikki on kunnossa, vika on mun päässä ja synnytyksen jälkeen kaikki järjestyy, en koskaan ollut niin herkkä ääniin. ;) kiitos!

Miten te laskette lapsen iän? :o Jos laskee viikkojen mukaan ni rinseli ois tänään 2kk ikäinen mut jos kuukauden mukaan ni perjantaina 10pv tulee 2kk...

Täydet kuukaudet tulee esim 7.4. ja 7.5. Viikot tulee täyteen tiettynä viikonpäivänä. Kuukausissahan on eri määrä päiviä, eikä kuukausi ole aina neljä viikkoa. Kuukaudet ja viikot on eri asia :)

Kselan, sori kun tuo minunkin vastaus meni vähän huti sinun alkuperäisestä. Oikeesti tuo sinun naapurien touhu kuulostaa ärsyttävältä. Itekin asun kerrostalossa ja kyllä siinä pitää edes pyrkiä siihen hiljaisuuteen yöaikana. Oot ihan oikeessa. Vaikee sanoo mitä tehä koska tuo on vähä semmonen aihe, että väkisin sinusta se pahis leivotaan kun et "lastenääniä" kestä. Kyllä ne kuuluu päiväaikaan ne leikinäänet ja huonekalujen siirtelyt.

Kselan, sori kun tuo minunkin vastaus meni vähän huti sinun alkuperäisestä. Oikeesti tuo sinun naapurien touhu kuulostaa ärsyttävältä. Itekin asun kerrostalossa ja kyllä siinä pitää edes pyrkiä siihen hiljaisuuteen yöaikana. Oot ihan oikeessa. Vaikee sanoo mitä tehä koska tuo on vähä semmonen aihe, että väkisin sinusta se pahis leivotaan kun et "lastenääniä" kestä. Kyllä ne kuuluu päiväaikaan ne leikinäänet ja huonekalujen siirtelyt.

Must kyllä tuntuu, että kaikki jotenkin järjestyy nyt tai vähän myöhemmin, mut ainakin tällä hetkellä hermot palaa. Tai siis päivisin ei ole väliä, mitä äänejä tulee, aamulla must tuntuu, että olen hullu, mutta sit ku menen nukkumaan... Menen nukkumaan klo 22.30, saan unta vasta klo 1.30, koska kaikki hiljentyy klo 1.00 ja sitä ennen ne hyppää mun päällä. Oikeesti. Juoksevat koko ajan.. vanhemmat tekevät joskus remppan (?). Oudot tunteen, en vielä ollut sellaisissa tilanteissa..

Minäkin käsitin alkuperäisen viestin väärällä tavalla. Sen siitä saa kun lukee foorumia samalla kun imettää ja tekee ruokaa samaan aikaan ;) tuosta aiheesta on vaikea saada järkevä ja asiallinen keskustelu naapurin kanssa aikaiseksi, pienten lasten vanhemmat ovat harvoin valmiita vastaanottamaan kritiikkiä lasten kasvatukseen (unirytmi jne) liittyvissä asioissa. Varmaan itse myös jättäisin ventovieraan mielipiteet kuuntelematta. Kyllä kerrostalossa pitäisi pyrkiä elämään yhteisiä sääntöjä noudattaen, oli lapsia tai ei. Vaikea tilanne, heidän perheensä elää selkeästi eri rytmissä kuin lapsiperheet yleensä, jos iltavilli osuu puolen yön korville :/ meillä juostaan ja huudetaan klo 19-20 välisenä aikana eniten.

Takaisin