"Tyhmät" kysymykset?!

No puhelimella minäki täällä käyn. Tietokone on olohuoneessa ja se on nyt potilashuoneena. Ei viitti vauvan kanssa mennä viettämään sinne aikaa ku kuuppapäinen koira koheltaa ympäriinsä.. :bored:

Hei Mashnukos se sanoit, että Veka (karstapää) oli haissu vanhalta puliukolta? No Tirppa kaunokaisella sama pulma! Aamulla kun halittiin niin yhhyh, mietin jo onko joku käyny kaljalla! No ongelma jo ratkesi, rapsuteltiin karstat irti täikammalla! Ei ollut vauvallekaan epämiellyttävä kokemus vaan näytti nauttivan!

Meidän puliukko kävi tänään kylvyssä ja pehmiteltiin taas päätä :p Onneks ei sitä karstaa enää paljoa ole. Tihensin kylvetysvälejä ja nykysin kylvetän 3 krt/vko entisen 2 kerran sijaan.. Meillä ei oo mitään kampaa... :wideyed:

Meillä on kanssa tuo karstaongelma. En oo hirveästi uskaltanut hinkata tuon aukileen vuoksi, vaan pikkuhiljaa pesujen aikana irrotellut. Kai se lähtee aikanaan. Meidän poika syntyi tuuheilla hiuksilla, mut oon huomannut että karstaa irrotellessa tippuu hiuksiakin samalla. Takaraivolla menee sellainen poikittainen kalju raita, kun pää pyörii vimmatusti selällä ollessaan. Eikös tuo syntymätukka voi lähteä kokonaan pois? Niin oon jostain kuullut. Ja sit uusi kasvaa myöhemmin tilalle?

Joo voi vauva tukka lähtee pois. Meillä on lähteny siinä vaiheessa kun alkanu muksut liikkuu selällään. Ja noin vuoden iässä oon melkein vetäny sitten vauva tukan kokonaan pois, niin kasvanu paremmin.

Juu, vauvatukka voi lähtee kokonaankin pois. Meillä tytöllä hiusraja on lähteny pakeneen ja päälaella on jäljellä enää muutama hassu haituva. Takaraivos sit myös pieni lovi ton pään pyörittämisen takia. Varsin tyylikäs look siis. :D

Sniif, sinänsä haikeeta ku mun pieni, lähes mustahiuksinen peikkotyttö tiputtaa hiuksensa. Taitaa kasvattaa blondit hiukset tilalle, kuten veljensäkin aikanaan. Mamma ei malttais odottaa, et pääsis tekeen lettei ja ponnarei. :p

Onko normaalia, että synnytyksestä reilu 1kk ja hirveä vuoto? Onko menkat, jälkivuoto vai tulehdus? Haisee samalle, kun ois menkat. Tulee ihan hirveästi ja kokoajan. Maha kipeä. Kiitos vastauksusta rakkaat naiset!

Onko sitä ollu koko ajan synnytyksestä lähtien vai onko ollu taukoa välissä?
Vaikee kyl mennä sanoo ku mulla itellä loppu jälkivuoto tosi nopeeta ja menkat alko muistaakseni ke tai to ku maanantaina alotin pillerit.
Onko sulla ollu vielä jälkitarkastusta? Kannattaa varmaa soittaa neuvolaan jos kovin mietityttää...

Oli taukoo, minullahan loppu jälkivuoto 2vk synnytyksestä ja nyt alkanut.. tulee pieniä klönttejäkin näköjään.. jälkitarkastus on kahden vkon päästä

mulla alkoi menkat tasan 2 kk synnytyksestä ja vuodan kuin pistetty sika... oli päässyt melkein vuodessa totuus unohtumaan, kuinka upeeta on olla nainen...

muoks.. ja siis jälkivuoto ei kauheesti kestäny, olisko ollu pari viikkoa

Meillä on kanssa tuo karstaongelma. En oo hirveästi uskaltanut hinkata tuon aukileen vuoksi, vaan pikkuhiljaa pesujen aikana irrotellut. Kai se lähtee aikanaan. Meidän poika syntyi tuuheilla hiuksilla, mut oon huomannut että karstaa irrotellessa tippuu hiuksiakin samalla. Takaraivolla menee sellainen poikittainen kalju raita, kun pää pyörii vimmatusti selällä ollessaan. Eikös tuo syntymätukka voi lähteä kokonaan pois? Niin oon jostain kuullut. Ja sit uusi kasvaa myöhemmin tilalle?

Meillä on sekä esikoisella että tällä toisella ollut tuuhea tukka jo syntyessään eikä ainakaan esikoisen tukka lähtenyt pois. Karstaa on ollut kummallakin, esikoisella enemmän. Jos karstaa irrotellessa lähtee hiuksiakin, ei se karsta ole pehmennyt tarpeeksi tai sitten harjaat liian kovaa. Sen pitäisi kuitenkin lähteä ihan helposti kevyellä harjauksella hiuksia repimättä. Toki niitä voi sieltä muutama lähteä, mutta jos siis päästä irtoaa sellainen isompi karstalaikku ja sen mukana kaikki alueella kasvavat hiukset, niin hankaus on liian kovaa. Ja jos sillä äp:n harjalla siististi harjailee, niin ei sillä oikein voi aiheuttaa vahinkoa aukileenkaan kohdalla, koska se on kuitenkin isompi kuin aukile eikä sillä siis oikein vahingossakaan voi "kaivaa" siitä aukileen kohdalta.

Meillä on taas keskusteltu tuosta ilmaantumiskaapista, se on sellainen kaappi jonne ilmaantuu kaikkea kasvavaa luonnonvaraa kuten puhtaita vaatteita vaippoja jotka ei myöskään maksa mitään kun mies on niin uppoutunut työnhakuun :S
Kiva on tulla Suomeen ja vaikka asutaankin äidin luona niin omapahan apukäsiä saatavilla eikä kärttyistä stressipalloa ympärillä lietsomassa muita samaan tilaan :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Hups meni väärään ketjuun :) tähän mun piti kysyä että nulahdetaanko muualla rintareppuun tai kantoliinaan ?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

No en sitä revi enkä rapsuttele. Pesun aikana silittelen pois. Huomaa vaan että hiukset on lähtenyt niiltä alueilta enemmän mistä karstakin häviämässä

Meillä nukutaan kantoliinassa, mutta Tula on vauvan mielestä karmea keksintö eikä siinä viihdytä. Taitaa syynä olla se että liinasta pääsee näkemään ympärilleenkin jos on hereillä mutta Tulasta ei näe mitään kun on niin korkea yhdistelmä vauvatuen kanssa.

Minkä verran te puette vauvalle vaatetta ku laitatte ulos nukkuu?
Kauheen vaikee pukea tämmösellä ilmalla (+3) ku ei tiiä onko liikaa vai liian vähä...m :o

Oikean vaatemäärän tietää vaan kokeilemalla, se on ihan lapsikohtaista. Esikoisen puin aluksi samalla lailla kuin olisin pukenut itseni ja raukka oli aina hikisenä ja huusi. Tämä uusi tulokas rakastaa lämpöä ja haluaa paksummasti lämmikettä ulkoiluun :) tänään vaunuillessa pienellä oli sukkahousujen ja bodyn päällä vuorellinen karvahaalari äitiyspakkauksen makuupussin sisällä.

Takaisin