Työ ja raskaus

Onnistuiskohan imettämistä jatkaa, vaikka palais töihin jo vuoden päästä syksyllä? Mä tienaan meistä enemmän, joten mun olis järkevämpi siinä mielessä olla töissä ja miehen hoitovapaalla. Jos jollain tuurilla saisin vaihdettua hommat vielä parempiin, niin sitä suuremmalla syyllä. Nyt on kyllä melkoinen motivaatiovaje töiden suhteen, joten siinä mielessä pidän tässä kohtaa mielelläni breikin ja siitä syystä oikeastaan jätin ehkäisynkin pois.

Minä menin esikoisesta hetkeksi jo töihin kun lapsi oli 6kk. Taloudellinen pakko kun miehellä kausilomautus :/
Imetin vielä 1,5kk, sitten poika teki totaalisen rintalakon. Osittaisimetys siis koko ajan, pullosta ei saatu vierotettua kun oma maito ei vaan riittänyt. Mut siis pumppasin töissäkin, alkuun 2 krt työpäivän aikana ja kuskasin maidon kotiin käytettäväksi seuraavana päivänä. Työlästä mut oisin jaksanut kauemminkin.

Mä en tajua mistä mä revin motivaatiota jatkaa duunia äitiysloman alkuun asti... Muutenkin ollut tosi rankka kevät töissä ja vaikka tykkään työstäni aivan älyttömästi niin rajansa kaikella. Ehkä kesäloman jälkeen helpottaa tuo motivaatiopula vaikka veikkaan, että se vaan pahenee :D

Sama juttu Qaakkeli. Jotenkin vaan haluais loman jälkeen jäädä äippälomalle. Töissä ei vaan jotenkaan kiinnostais olla. Ja kun työkaverit ei tiiä, ni pelkään koko ajan, et millon maha pomppaa esiin. Muutenkin ketuttaa noi kitisevät miehet. Ikinä ei oo mikään hyvin. Muuttunut käsitys miehistä täällä työskennellessä. Eikä siis mitenkään positiiviseen suuntaan. Kitisee enemmän ku keski-ikäset akat :D (pahoittelen sovinistista vertausta!)

Kerroin tänään pomolle joka suhtautui oikein hyvin, mikä oli kyllä odotettavissakin kun kerran pääsee minusta eroon ennenkuin raskaus ehtii haitata isommin työntekoa. :joyful: Nyt pitäisi vielä rohkaistua soittamaan tulevalle työnantajalle...

Onko kukaan ajatellut, että jäisi jo aikaisemmin äitiyslomalle siis silloin, kun äloman voi aikaisimmillaan alottaa Itse olen punninnut tuota vaihtoehtoa.

Onko kukaan ajatellut, että jäisi jo aikaisemmin äitiyslomalle siis silloin, kun äloman voi aikaisimmillaan alottaa Itse olen punninnut tuota vaihtoehtoa.

Mua kyllä kiinnostaisi muuten, mutta ilmeisesti se äitiyspäiväraha loppuu sitten myös aiemmin, mihin meillä ei kertakaikkiaan ole varaa.

Ja jos esim. supistelujen vuoksi ei pysty olemaan töissä loppuraskaudessa, niin silloinhan saa sairaslomaa. Itse varmaan haen sitten saikkua, jos tuntuu ettei pysty töissä olemaan.

Jos jäät aikaistetulle äippälomalle niin sehän vaantarkottaa sitä että vanhempainvapaa kausi lyhenee eli pitää aikasemmin palata töihin. Itte oon ainakin ennemmin ton saikun kannalla... Vai oonko ihan väärässä? ☺

Jos jäät aikaistetulle äippälomalle niin sehän vaantarkottaa sitä että vanhempainvapaa kausi lyhenee eli pitää aikasemmin palata töihin. Itte oon ainakin ennemmin ton saikun kannalla... Vai oonko ihan väärässä? ☺

Jep, sitähän se tarkoittaa että aikaisemmin pitäisi palata töihin.
Mutta ite oon aatellut olla vanhempainvapaan jälkeen hoitovapaalla tovin. Mutta vielä täs ehtii miettiä asiaa.

Tänään sain tiedon esimieheltä, mitä heinäkuussa odottaa töihin palatessa. Olin siis päälle vuoden virkavapaalla ja toisissa työtehtävissä eri työpaikassa.
Luulin, että pääsen vanhaan ja tuttuun työtehtävään. Mitä vielä joudun perehtymään uusiin asioihin ja tehtäviin!! En tykkää, alkoi stressaamaan töihin paluu. :(
Tämäkö siitä seurasi, kun joutui pomolle ilmoittamaan omasta raskaudesta jo hyvissä ajoin.

Tein tänään pitkästä aikaa hommia joita tein normaalisti ennen plussaa, tuloksena että oon aivan loppu ja loppuvuorosta alkoi tuntua sellasta paineentunnetta alavatsalla. Ehdin jo elätellä toiveita että olis edes päivän tai pari viikossa päässy takas mielusiin hommiin mut ei taida olla järkevää.. :(

Mä en oo vieläkään kertonu. Tuntuu päivä päivältä hankalammalta, mutta kohta huomaavat kertomattakin vaikka mihin telttaan pukeutuisi.

Eagle22: eri huoneessa on turvallista olla eli ei ole haittaa. Nuo homeet on nimenomaan suunniteltu säteilyturvallisiksi.
Riski on silloin jos joudut olemaan jatkuvasti koneen vieressä, vaikka lyijysuojat olisikin päällä.

Mä en missään nimessä halua ottaa äitiyslomaa aiemmin kun silloin se myös loppuu aiemmin.
Sitä paitsi jos on niin huonossa kunnossa ettei voi olla töissä, silloin kuuluu saada olla palkallisella sairauslomalla. Ihan niinkuin ei raskaanaolevatkin.

Minä jouduin ottaa jo nyt saikkua hirveän päänsäryn ja selkäkivun takia.. :(

Mun vetämän projektin ohjaaja jäi tänään lomalle, joten kerroin viimein sille, että loppuraportin ja analyysin tekemin jää jollekulle muulle, että mulla on tiedossa toinen projekti, jossa palkka on huono ja pomokin huutaa paljon :-D

Kerroin esimiehelle ensimmäisen ultran jälkeen, kun viikkoja oli noin 13. Työkavereille kerroin pian sen jälkeen, kun raskaus alkoi kuitenkin jo näkyä. Teen toimistotyötä, joten haasteita ei tule. En vielä toistaiseksi ole joutunut ottamaan yhtään päivää sairauslomaa.

Takaisin