Työ ja raskaus

Mut siis jatkuvasti tupakansavulle altistuminen on huonoksi sikiölle.. Vai?

Sitähän minäkin ajattelin. Jotenkin vaan kuulostaa mun mielestä hassulle ettei saisi erityisäitiysvapaata ton takia ku se on kuitenkin terveydelle haitallista.

Mun mies polttaa ja koko lähipiiri. Itse olen lopettanut. Olen siis passiivinen tupakoija. Saisinkohan erityisäitiysvapaan perheestäni / suvustani, voin lähteä vaikka Karibialle :D

Mä olen töissä pienessä perheyrityksessä, jossa johto ottaa äitiyslomat henkilökohtaisena v*ttuiluna... :whacky059
Ne varmaan ilahtuu tästä uutisesta, not. Nyt varsinkin kun tuli kupruja sen NT tuloksen kanssa, niin en todella haluais kertoa, mutta kun tää hyvin pian näkyy jo :salut

Oon ollu puolen vuoden aikana saikulla yhteensä jonkui 6viikkoa. Teen sen verran raskasta työtä että maha ottaa vastaan ja selkä reistailee. Työpaikalla suurinosa hämmentyi kun kerroin lapsosesta mutta, nyt jo toivotaa että tullaan vaavin kanssa käymään :) Töitä ei ole tämän jälkeen tiedossa, olen ollut puolivuotta sijaisena ja sain tietää raskaudesta pari päivää ennen töitten alkua että tais mennä ihan putkeen

Onnistuiskohan imettämistä jatkaa, vaikka palais töihin jo vuoden päästä syksyllä? Mä tienaan meistä enemmän, joten mun olis järkevämpi siinä mielessä olla töissä ja miehen hoitovapaalla. Jos jollain tuurilla saisin vaihdettua hommat vielä parempiin, niin sitä suuremmalla syyllä. Nyt on kyllä melkoinen motivaatiovaje töiden suhteen, joten siinä mielessä pidän tässä kohtaa mielelläni breikin ja siitä syystä oikeastaan jätin ehkäisynkin pois.

Tietääskö joku sellasesta, kun työskentelen alalla, jossa joutuu välillä viedä potilaita röntgeniin kuvauksiin ja jään sinne takahuoneeseen kuvanoton ajaksi NIIIIN, että onko se aivan sallittua raskaana ollessa? Kuinka paljon haittaa siitä voi olla sikiölle? Oon yrittäny googletella yms mutta mistään en oo löytäny varmaa tietoa... Ja kuitenkin viikoittain joutuu sen pari krt siellä käydä.

Mä luulisin kans, että siellä on nimenomaan seinät sellasta materiaalia ettei tule läpi. Toki voi aina esimieheltä varmistaa.

Aamutorkku kyllä monet jatkaa esim. yöimetyksiä pitkään ja jos on säännöllinen arkityö, en kyllä tiedä miten vuorotyötä tekevältä onnistuu päiväimetykset. Ite haluan kans jatkaa yli vuoden

Löysinkin eilen sit jonkun tekstin, jossa olikin maininta et se takahuone on turvallista aluetta. :) Jos joutuu jäädä kiinni pitäjäksi niin sitte se on eri asia. Kuitenkin sitäki joutuu tuossa työssä tekemään....

Mun käsittääkseni kiinnipitäjäksi ei saa jäädä raskaana ollessa eli pitää itse sanoa, että ei voi olla vaan jonkun toisen pitää tulla tuuraamaan.

Onnistuiskohan imettämistä jatkaa, vaikka palais töihin jo vuoden päästä syksyllä? Mä tienaan meistä enemmän, joten mun olis järkevämpi siinä mielessä olla töissä ja miehen hoitovapaalla. Jos jollain tuurilla saisin vaihdettua hommat vielä parempiin, niin sitä suuremmalla syyllä. Nyt on kyllä melkoinen motivaatiovaje töiden suhteen, joten siinä mielessä pidän tässä kohtaa mielelläni breikin ja siitä syystä oikeastaan jätin ehkäisynkin pois.
Palasin ite töihin kun poika 10kk, jatkoin imetystä vielä puoltoista kuukautta. Lopetin kun vuos tuli täyteen ja uusi raskaus, mutta ois onnistunut pidempäänkin. Tossa vaiheessa oma ja tuttujen lapset osanneet jo yhdistää äiti kotona = maitoa, isi kotona = muuta syömistä. Eli minulla juurikin sekavuorotyö, imetin aina kotona ollessani, öisin kerran. Ei kinunnut isältään eikä kiukutellut minun poissaollessani

9-10h joka päivä tällä viikolla töitä takana ja 2 15min taukoajoka päivä. Voin kertoa ettäalkaa jaloissa ja mielen virkeydessä tuntumaan.. :-(

eagle mä otin rtg kuvia raskaana ollessa potilailta. Kunhan on eri huoneessa niin ei ole haittaa :) hyvä että asia selvisi, minäkin olin tosi tarkkana näiden asioiden kanssa.

kiinnipitäjäksi ei pidä eikä saakaan joutua raskaana ollessa :)

Takaisin