Turhanpäiväiset kapistukset

Rintapumppu oli kyllä aika turhake, ei mulla maitoa niin paljon tullu, mutta auttoi se tulehduksen ennalta ehkäisemisessä. Manducaa oon käyttänyt vaan muutaman kerran :/ Oon kylläkin sitä mieltä ettei voi tietää mitä tarvitsee ennen kuin tutustuu vauvan luonteeseen. Vaatteita ja vaippoja pitää tietty olla, kaikki sinkki- ym. voiteet ehtii kyllä myöhemminkin ostamaan jos tarvetta.
 
Kantopussi ja kantoliina ei oikein meilläkään herättäny innostusta, liinan jo myinkin pois kun ostettiin tuo manduca. Koliikkikeinukaan ei meillä toiminut, tyttö lähinnä mulkoili kyrsiintyneenä. Onneksi sekin meni nopeasti eteenpäin. Itkuhälytintä on tarvittu kerran, mut ehkä sille vielä tulee käyttöä kuhan tää oppii nukkumaan päikkäreitä. Ja meillä vaunut on taiteltu portaiden alle pois tieltä... :)

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Imetystyyny on jääny mulla turhan vähälle käytölle. Tykkään kyllä käyttää sitä, mutta sisällä kun on 30 lämmintä niin toi tyyny on vähä liian kuuma.

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
Kylpytuki, sitä ei ole käytetty kertaakaan. Vaunukoppaa on käytetty pari kertaa, ehkä siinä talvella vois vielä nukkua. Nyt on käytetty Brito smilen ratas osaa.

Itkuhälytin on ollut kovassa käytössä. Ja myös sitteri ja leikkimatto
 
Mobile. Kyllä sitä käytetään, hyvin harvoin, joten olisi voinut jäädä ostamatta. Ite en tykkää että sitä soitetaan vauvan mennessä nukkumaan, vaikka ei olisikaan niin väsynyt että heti nukahtaisi, niin sehän vaan virkistyisi tuosta pimputuksesta. En edes ymmärrä miksi se on tuossa pinniksessä, kai sitä voisi muuallakin käyttää (tai vaan viedä pois jonnekin)
Samoin tuo kylpytuki, mutta se onneksi saatiin käytettynä.
 
Meillä on kivannäköinen, mutta kovaääninen mobile. Tyttö nykyisin tykkää katsella sitä ja saan 5 min armonaikaa käydä esim. vessassa kun laitan hänet pinnikseen selälleen katselemaan sitä.

Mä pelkään, että saamme lahjaksi turhakkeita mielestäni kuten hyppykiikku, kävelyteline ym. En kehtais niitä heti myydä poiskaan.

Vaipparoskis on, mutta pussit siihen puuttuu ja koska se on vanhempi malli, emme ole löytäneet varmasti sopivia pusseja. Jotenka nimeän sen turhakkeeksi. Vaikka käytettäis varmasti jos ois ne pussit :)
 
Mun vaipparoskis on ihan tavallinen poljinroskis, mutta onhan sellainen oltava jotta pysyy hajut poissa :D
 
Meilki vaipparoskista on semmonen perus kannellinen roskis juuri noiden hajujen takia. :grin Mäki vähän pelkään et saadaan joltain semmonen kävelyteline, mihin en poikaa pistä IKINÄ. Kummipoijan vanhemmat piti kummipoikaa semmosessa ja loppuen lopuks ku kummipoika oppi kävelee niin se käveli eka varpaillaan ja sit jalan sisäsyrjällä ja neuvolassa todettiin et se johtu tosta kävelytelineestä. Kylhän se sit muokkaantu takas et kummipoika oppi kävelee oikein, mutta silti mun lasta siihen vekottimeen ei laiteta. :)
 
Onneksi ei itsekään noita kävelytelineitä tai hyppykiikkuja ole tullut saatua mistään. Kyllähän vauvoilla rahastetaan jos kaiken ostaa mitä markkinoilla tuputetaan. Suurinosa vaan markkinoillakin olevasta krääsästä on täysin turhaa! Onhan tuota ennenkin opittu kävelemään ilman mitään kävelytelineitä. Oon vieläpä luonteeltani sellainen että mitään turhaa en ala hamstraamaan eli oon aika tarkka mitä ostelen
 
...multa saa kyl hyppykiikkuja :wink

mun turhake on rintareppu... hankin sen jo ekalle, kerran kokeilin ja kaappiin...nyt otin lomalla uudelleen esiin, mut ei se vaan sovi meille... ensinnäkin pojan jalat oli jo niin paksut, ettei meinannu niistä rei´istä mennä,ja mä ku oon tallain paatintappi niin en nähny yhtään mihin olis pitäny kävellä.... sit ku laski mukulaa alaspäin, se potki haaroihin. kaiken lisäks oli ihan sairaan kuuma, vaikka muuten siedettävä ilma, joten ei.....

samoin pinnasängyn suojareuna on ollu turhake ainaki tähän asti....
 
Meillä poitsu vaeltaa (pää edellä) sängyssä ja siksi suojareunus on oltava. Ostin muuten ihan vääränlaisen hoitopöydän ikeasta, koska ei poju pituutensa vuoksi siihen kohta enää mahdu. Tänään totesin jälleen kerran, että pientä vaatetta on ihan liikaa. En edes halua ajatella paljon rahaa on mennyt hukkaan jo nyt.. Leluja en ole onneksi hamstrannut, niitä on tullut lahjana.
 
Sanoisinko turhakkeeksi ton hoitopöydän. Alkuun tuli käytettyä, mut toi jätkä sovi enää koko pehmukkeelle ja kiemurtelee ni totesin helpommaks vaihtaa vaipan sängyllä kertis alusen päällä (joita käytän kyllä niin pitkään kun ovat puhtaita)
Toinen turhake on se imetystyyny. Olin niin kipee alkuun, et en voinu istua ja sit loppu maidontulo kun seinään, lähinnä raskausaikana käytin oman asennon muokkaamiseen.
 
Mie en hommannu imetystyynyä: en mie jaksa/muista sitä huoneesta toiseen koko ajan roudata kun melkein joka huoneessa on tyynyjä kuitenkin ja imetys sujuu kyllä ilmankin. Täytyy tyytyväisenä sanoa että ei tuu mieleen mitään turhaketta kotona. Pumppu ja liina ollu kovassa käytössä etenkin! :)

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
 
Imetystyyny on ollut ehkä parhain ostos! maksoin siitä vaan 10€ :grin Tyynyn avulla saan aseteltua vauvan niin että saan molemmat kädet vapaaks ja oma selkäkin löytää helpommin hyvän asennon kun normityynyjen kanssa pelatessa...
Turhaa meillä on amme, paljon helpompaa käydä tytön kanssa suihkussa. Ammeelle kyllä tulee sit käyttöä kun tyttö osaa istua.
 
Mullekin on sopinut imetystyyny vallan mainiosti! Myös kylpytuki(Disney, Prismasta) koetaan meillä hyödylliseksi. Onhan se vähän pöhlön muotoinen vauvan iästä riippuen, mutta toimii kuiteski.
 
Jeps, ilman imetystyynyä meitsikään ei tääl paljon hengailis. Mun tyyny tuli pinniksen kylkiäisinä (pinnis maksoi 35e) ja päällisen siihen tein verhojen jämäpaloista :)

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä on tosikolle ollut vähän turhake tuo punkka ainakin tällä erää. Mahdollisesti aletaan lonimaan siinä sitten kun toinen istuu, mutta nyt ollaan menty ihan sylissä suihkuun vaan.
 
Mullakin punkka on sänky. Meillä on turhana TAAS imetystyyny! En käyttänyt esikolla enkä nyt tosikollakaan.

Sent from my SM-G900F using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top