Turhanpäiväiset kapistukset

Mäpä aloitan:

- Anita vyö (varmasti hyvä joillekin, mut eipä mun selkäsäryt missään vaiheessa raskautta yltyneetkään, niinku kuvittelin
- masutuubit (en omista paitoja, jotka ois tarvinnu jatketta ja jotka ois samalla mahtuneet vielä päälle)
- vääränkokoiset imetysrintaliivit
- kankaat ja kaavat kahteen äitiysmekkoon (haloo, millä energialla kuvittelin ne tekeväni :rolleyes:)
- Marimekon kangas pinnasängyn pehmusteisiin, varsinki hinta oli tässä se pöllö juttu, eli 60e.. (pinniksessä nyt ihan se Ikean valkoinen reunus, joka jäi nyt näköjään päällystämättä)
-vauvan villasukkien langat ja puikot (kahden päivän urakan jälkeen valmiina yksi junasukan varsi ja lopullinen masennus ja kyllästyminen, en vaan osaa enkä kykene :sad001)
 
Mulla ny ei oo ainakaan vielä turhakkeita, kun oon ne jo esikoisen aikaan kokenut! :)

Mietin vaan, et onko moni käyttänyt sitä tenslaitetta kun supistuksia tuli? Mulle se olis varmaan ollut turhake, kun ei niitä supistuksiakaan ole tullut. Ehkä synnytyksen alkaessa kaipaan sitä, mut loppujen lopuksi eihän sitä kovin kauaa ehdi edes käyttää! Vai olenko väärässä? :rolleyes:
 
Mulle ei oo vielä tullu vastaan mitään turhaa! Oon ollu tosi tyytyväinen kaikkiin hankintoihin tähän saakka :) Mielenkiinnolla kyllä odotan sitä että tyttö kasvaa ja selviää että oonko osannu hankkia oikeenlaista vaatetta oikeen kokosina!
 
Nyt kunhan vauva syntyy näkee, että onko mulla ihan totaalisen liikaa 50cm vaatteita. Luultavasti on! :D Onneks melkein kaikki on saatu jostain, mut niitä oikeesti on ihan älyttömästi!

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
- Pari hukkatuttia tuli hankittua, kun ajattelin et jos vauva söis sellasia, vaikka kokemuskin on jo osoittanut, et vauvat tykkää meillä enempi noista kumisista tuteista.

- Pari uutta vaatetta. Oikeasti ihan turhaan olen ostanut, koska entiset olis riittäneet, mutta jotenkin vaan on kiva pukea vauvalle hänelle ostettuja vaatteita..
 
Mun on pakko sanoo tänne esikoisen kohdalta että HYPPYKIIKKU.....! varsinki ku niitä on monta, mutta meille se yksikin on liikaa... Tosin onneks emme itse hommanneet... ja vaatteita on ihan hirveesti! myöhemmin harmitti kun tuli hamstrattua niin paljon, kun ei se pieni vielä niitä oikeesti sotke sillai et tarttis olla kymmenen vaatekertaa joka koossa :confused: kun se säilöminen on sitten niin hankalaa, kun eihän niitä raaski poiskaan heittää :wink
 
Mua naurattaa aina kun hyppykiikku mainitaan :grin Onko niissä sama kuin vaatteissa, että ei raaski heittää pois vaikka niitä olisi nurkissa pyörimässä? :p
 
Meikä änkes hyppykiikkuun vielä 4-vuotiaana... :smiley-ashamed008 Kaikkea sitä annetaan lasten tehdä ja otetaan vielä valokuvia päälle. Joo ei tuu hyppykiikkua meille!
 
Tähän mennessä listaan tulee mullakin toi anita tukivyö, ei sopinu mulle yhtään, en saanu siitä mitään tukea enkä hyötyä, ainoastaan puristi epämukavasti mahaa.
Sitten yhet kiiltäväpintaset äitiyshousut, ei ollu kivat.

Noista vauvan jutuista ei vielä tiedä :)
 
Esikoisen ajoilta niitä oli paljonkin, mutta nyt luulen että turhakkeita ei ole, muutakuin ne vaatteet joita on tullut pari-kolme ostettua juuri siksi, kun toisellekkin halusi jotain uutta ja omaa. Sitten tietty koko äitiyspakkaus, mihin me nyt sitä "tarvitaan" kun kaikki esikoisen pakkauksestakin oli vielä tallessa.
 
joo mä en tajua kuinka mä en kykene niistä luopumaan, vaikka mä niin vihaan niitä... "mä voisin laittaa ne myyntiin" ajatus takoo koko ajan takaraivossa, mut en oo vaan saanu aikaiseks.... ja joka kerta kun ne tulee varastossa vastaan mä kiroon ne pirun hyppykiikut ja toppapuvut :p
 
Miulla ei oo turhan päivästä kapistusta.. Enempi on sellasta mitä pitäis hommata, et ois kätevä olla. Mut mitää kävelytukia ja kiikkuja yms en aio hommata jotka ei tue lapsen fyysistä kehitystä ja jotka tappaa lattialla olon mielenkiinnon.. Synnärillä fysioterapeutti piti ihan järkevän luennon :)
 
Mulla itku tulee jo pelkästä ajatuksesta, et mun pitää alkaa sit tän vauvan kasvun myötä ruveta luopumaan noista pikkuvaatteista ja vauvan tavaroista.

Olen ehdottomasti sitä mieltä, et meille ei vauvoja tule enempää, mut miten tuosta tavarasta pääsis eroon kivuttomammin. Onhan se vähän haikeeta, kun ne vauvamuistot joutuu myymään tai antamaan eteenpäin..

ehkäpä laitan laatikoihin ja jemmaan jonnekin vaan kaiken.
 
Vauvalelut..eipä niitäkään oo itse tullut hommattua, mutta voi että on meillä turhia!
Kyllä meillä ainakin vauvat seuranneet samalla mielenkiinnolla pelleilevää siskoa, rapisevaa paperia, lusikkaa, palloa, koiraa jne..
Ja sukat! en ymmärrä kuka saa vauvalla pysymään sukat jalassa??

Askeettisuus puskee taas pintaan..pinnasänkykin lähtee nyt just kiertoon, sopivasti pois vauvan tieltä:wink
 
Mä näin etukäteen pelkään et olis kantsinut ottaa äitiyspakkaus rahana. En tiedä kuinka paljon noita vaatteita tulee käytettyä, kun kaapissa on myös niitä vaatteita jotka miellyttää enemmän omaa silmää. Tietty harja, kynsisakset, mittari, harso ja makuupussi tulee varmasti käyttöön mut oishan ne saanut muutenkin. Noh, turha nyt kitistä, toivotaan et on hyödyllinen :)
Ja yhdet mammaleggarit ostin henkkamaukasta kympillä, käyttänyt kahdesti.Ei jotenkin istu vaan, mahan kohdalta ja reisistä jees mut sit jotenkin pohkeista liian löysät. Vois kyl ehkä kotihousuina käyttää synnytyksen jälkeen...
 
Mä oon kans vähän miettinyt että tuleekohan kaikkia ÄP:n vaatteita käytettyä. Toisaalta ne on kyllä melkein ainoat vaatteet mitä tuli hankittua uusina. Ja mulla on ihan varmasti liikaa 62-kokoisia bodeja ja potkareita. Ihan liikaa mulla on myös kestovaippoja. Olin jo haalinut kaikenlaista kun miehen jemmoista löytyi vielä iso laatikollinen vaippoja ja nyt mulla on mm. varmaan yli 30 IV flanellettia ja 15 kuorta niihin :D

Odotusajalle ei ihan kauheasti tullut tehtyä turhia hankintoja. Dopplerin käyttöä jai viikoille 10-20, mutta silloin oli kyllä ihan kiva kuunnella sydänääniä ennen kuin liikkeet tuntui selvästi. Löysemmän masutuubin sijaan olisi suoraan kannattanut ostaa pari tukituubia. Molempia olen kyllä käyttänyt paljon mutta toi tukituubi on paljon mukavampi käytössä. Mammavaatteita en hankkinut paljoa. Yhden pitsikoriste mamma-t-paidan ostin kirpparilta, jota en ole käyttänyt kertaakaan. Paljon kyllä muutenkin käytin ihan normimalliston trikoopaitoja, mekkoja ja verskoja.
 
Carriwellin belt extendereitä en oo vielä käyttänyt kertaakaan. Hankin ne vasta äitiysloman aikana, jolloin oon hyvin sopeutunut käyttämään jo collegehousuja ihan kaikkialla eikä tän mahan kanssa tosiaan tee mieli ahtautua mihinkään normaaleihin housuihin. Mutta ehkä niille tulee käyttöä synnytyksen jälkeen, en taatusti heti mahdu aiempiin vaatteisiini ja oon kyllästynyt henkkamaukan tummiin äitiyshousuihin. Haluaisin ihania imetysmekkoja ja -toppeja, mutta en oo vielä raaskinut ostaa ennen kuin oon ees imettämässä. Ovat sen verran tyyriitä.

Doppleria oon käyttänyt ehkä kolmesti, mutta silti tuntui ja tuntuu edelleen ihan mukavalta, että se on olemassa ja on mahdollisuus kuunnella ääniä milloin haluaa, jos huoli iskisi.
 
Mä kans mietin sitä äitiyspakkausta..... kumminki niitä vaatteita on ja ekan pakkauksesta en kertaakaan käyttäny sitä vanupukua tai toppapukua.... vaikka se raha on varmaan pienenmpi mitä pakkauksen arvo, mut tuskin sitä rahaa saa siitä takasin vaikka myis eteenpäin... ja kirppareita tulee kierrettyä niin paljon, et varmasti sais kaiken jo sieltä... ehkä seuraavan kohdalla otan rahana :)
 
Mä otin sen avustuksen rahana just siks että tiesin ettei niitä vaatteita tulis käytettyä. Ne muut tilpehöörit sai sillä 140€:lla helposti ja lisäks sit vähän oman maun mukasia vaatteita. Oon kyllä tyytyväinen että päätin tehä näin! Niitä äitiyspakkauksen vaatteita on kyllä tarjottu niin monen kaverin taholta ilmaseks ettei sitä ois tosiaan tarvinnu ottaa vaikka ois tykänny enemmänkin!
 
Tässä vaiheessa voi sanoa että kantoliina- varmaan muuten ihan hyödyllinen mutta sitominen ei onnistu yksin ja en tiiä miten sen kietois/sitois/laittais vastasyntyneelle oikein... amme kiinteällä kylvetystuella (tuli hoitopöydän mukana) - ei sitä tukea voi käyttää, ihan ihmeellisesti muotoiltu-ammeen ostoon vielä tässä...
 
Takaisin
Top