Turhanpäiväiset kapistukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sesilia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa huhtikuisista!

Nyt kun tuo tyttö on tuhissut täällä kuukauden verran, niin pakko sanoa noista vaatteista, et koossa 50 ja 56 (eli nää mitä neiti nyt käyttää, syntyi 52cm/4135g) nii parhaat on ollut kietaisubody, jossa on integroidut tumput (mm. äp valkoinen) + puolipotkuhousut (integroidut sukat). Näillä keleillä ei oo tehnyt lyhythihaisilla bodeilla yhtikäs mitään. Meillä nukutaan ulkona päivät, niin tuo äpn vanupuku (vaikka iso onkin) on ollut nyt +15-keleillä oikein hyvä, fleeceasut kun tuntuu niin hikoavan. Kaikki ns. erikoisvaatteet on ihan turhia, vaikkakin kiva oli pukea mekko äitienpäivänä (johon meni kyllä sitten pissat alle tunnissa...)

Turhia kamoja on meillä kaikki noi saadut 25 tuttia (mikään malli tai materiaali ei tod. kelpaa), mutta tuttipulloista (30kpl) yksi malli on nyt sopinut (Mam). Tuttipullon lämmittimeen en oo ees ehtinyt tutustua, sellainenkin on saatu...

Meillä kaikki vauvatavarat ja -vaatteet lähtee kiertoon sukulaisille/ystäville ilmaiseksi. Koska ollaan ite saatu näitä niin paljon ilman euroja, niin hyvä lähtee kiertämään! Tätä "hyväntekoa" maltan tuskin odottaa, et saa joku muukin hyvän mielen, kun kaikki kamat vaan ilmestyy kämpille. :)

25tuttia ja 30 tuttipulloa!!!! whaaat!:grin Meil on siis kaks tuttia ja yks pullo kokeilumielessä ostettuna valmiina :grin

Jep. Siinä on siis kahen eri kodin viiden eri lapsen tuttipullot, jotka ei oo kelvannut/on kelvannut vähän...Kolmekymmentä on kyl ihan liikaa, en suosittele. Kaikki tuotiin meille yhessä säkissä ja "anna eteenpäin sit mitä et tarvi". Mutta kolme pienintä mallia, ni niistä kahta (avent ja joku muu) ei suostunut syömään, mut mammista söi...Et "eipä ollutkaan turhaa" ;)

Meillä toi 3 tuttia ja 2 pulloa vaikuttais olevan just sopiva määrä ainakin näin alkuun :)

Veikkasinkin et tuskin kukaan uutena menee etukäteen tollasia määriä hankkimaan kaupoista:grin
Ja joo, toi on jännä ku joillekin kelpaa just se yks määrätty pullo. itelle ku tuntuu nyt vähän vielä siltä et pullo ku pullo, mut ei se näköjään useilla menekään niin. Onneksi on vaihtoehtoja:)

Masutuubit: ostin joulukuussa paniikissa kuvitellen, et tällaiset tarvitaan, kaikilla on. Mulla ei ollut juuri edes mahaa... :) nyt tajuan, etten ole käyttänyt kertaakaan. Oma moka.

Äippäfatkut, caprit ja keväthelteitä varten ostettu äitiystoppikin jäivät käyttämättä. Kaikki tämä olosuhteiden pakosta, joten kiertoon tai tulevaisuutta varten jemmaan.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

voisko noita masutuubeja käyttää imetyspaidan korvikkeena?! Eli laittas tavallisen paidan alle ettei masu näkyis. Onko ne esim yhtä pitkiä kuin tuubitopit, mitkä on kans käteviä "imetyspaitoja".

mulla kanssa nää kevyemmät carriwelin tukivyöt eli ehkä enemmänki masutuubit jääny hyvin pitkälti käyttämättä.. muutamaan otteeseen kylmillä ilmoilla käytin. kuvittelin sen kans olevan sellanen must have, mut ilmanki ois varmasti pärjänny vaikka iso maha onkin...

Mä en taas ees heti tajunnu, mikä helkkari toi masutuubi on :grin Hyvin pärjäsin ilman, vaikka mahahan oli waltava... Anitan tukivyötä (kaverilta ilmaseks saatu) käytin jossain vaiheessa ja se oli silloin ihan tarpeen.

Mulla on ihan liikaa noita vaatteita ku niitä tutuilta tulee jatkuvasti. Ei vaan osaa laittaa niistä edes osaa eteenpäin ku ei osaa valita. Nythän mä voisin laittaa noi selkeesti poikamaiset kamat jo menemään, mutta en tiedä pystynkö siihen ihan vielä... :wink Olo on kyllä nyt ihan "täydellinen" ton lapsiluvun suhteen, mutta kyllähän nää hormoonit vielä herkistää.

Kantoliinaan löytyy ihan selkeitä ohjeita netistäkin. Tässä esim. yks http://www.youtube.com/watch?v=44snbbszTps Harjotteluahan se vaatii, et tottuu käyttämään. Ite lähin just ton ohjeen sidonnalla liikkeelle, sit myöhemmin kannoin lonkalla ja lopulta taapero kulki selässä. Vieläkin reilu 2-vuotias kulkee joskus liinassa esim. metsäretkellä ku väsähtää.

Mulle turhaksi hankinnaksi ovat osoittautuneet äitiyspaidat ja tukivyö. Kaikissa paidoissa on se mahaosa vieläkin liian iso ja rumasti pussittava, vaikka h-hetkeen on enää reilu 6 vko. Olis pitänyt vaan ostaa pitkiä ja kokoa isompia trikoopaitoja, niin olis maha tullut nätisti esiin. Nyt mä näytän näiden äitiyspaitojen kanssa joltain tynnyriltä, kun ne ei istu ollenkaan ja tyhjää tilaa jää ylävatsan kohdalle vaikka kuinka. o_O Tukivyöstä kaikki puhuivat ja suosittelivat jo alkuraskaudesta, kun sille ei vielä ollut tarvetta, joten menin hankkimaan kun luulin että se on ihan must. No enpä ole vielä kertaakaan käyttänyt, kun ei tartte. :rolleyes:

- kahdet äitiyssukkahousut (toisia käytin kerran, toisia en kertaakaan)..
- ostin trikookangasta 2 erilaista, en saanut kummastakaan mitään valmiiksi (yhdet housut ompelin vauvalle ja pipot, tumput).
- 1 pienet imetysliivit tuli hankittua alella, ei mahtuneet sitten raskaanakaan päälle
- imetyspaitoja 2, käytin niitä raskauden aikana, niissä pitkät hihat saa siis nähdä tuleeko niitä käytettyä vasta syksyllä :D

Nyt en hankkinut kävelytuolia, viimeksi oli ja se on kätevä mutta tekee mun mielestä vanhemmasta ja lapsesta laiskan, lapsi siis ei lähde kävelemään ilman tukea helposti..

Tää nyt on sellanen "onneksi ei ostettu" eli se tripp trappin new born set! Nyt huomaan et sitä ei olis tarvittu mihinkään... Vauva on sylissä, sängyllä, sohvalla, pöydällä... Milloin missäkin. Lattialla ei koiran takia pidetä. Sitteri on varastossa jos joskus sitä kaipaa...

Onneks mäkään en hankkinut sitä. Vähän turhan kallis kun sitteri löytyy jo.

- imetyskrääsä, jota joka paikassa toitotettiin tyyliin "et selviä ilman tätä!": Lansinoh, Bepanthenit, rintakumit, tuttipulloharja (no ehkä sitä joskus tarvitaan), imetystyyny (en osaa käyttää)
- äitiyshousut, lähinnä koska olivat niin huonoa materiaalia. Kalliit, vaikka ostin alesta.

Oikeastaan Lansinoh, koska olisin selvinnyt näytepakkauksilla jotka sain ja menin avaa ton. Ja imetysliivit, jotka oli sovittaessa ihan ok ja nyt ei mahdu päälle kun mulla on aivan jäätävän kokoiset tissit. Siispä ostamaan lisää tavallisia ja imetyspaitoja.

En huolinut oikeastaan kavereilta mitään ja kaikki muut onkin sitten ollut tarpeellista ja osa vielä tarkoituksella hankkimatta.

Mutta: mulle tuli käyttöä rintakumeille, pumpulle, tuttipullolle ja tutillekin, vaikka niitä ajattelin etten käytä ellei tarvitse välttämättä.

Ja mulla oli paljon käyttöä Anita-vyölle. Se vallan palautti liikuntakykyni joulukuussa, kun poika otti mahassa kasvuspurttia ja mulla särki paikkoja tosi pahasti. Vyöllä sain mahalle tukea niin, että pystyin taas kävelemään jotakuinkin normaalisti.

Mä en ois kyllä pärjänny ilman lansinohia! Oon kyllä yllättyny ettei vieläkään oo tullu vastaan mitään turhakkeita mutta mä kyllä luotinkin monessa asiassa siihen että jos tarve tulee niin mies hankkii...

Takaisin