Tupakointi ja sen lopettaminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lily91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minttu89: Tykkäys siis sille, että et oo ratkennut - ei sille mielihalulle...

Kyllä niin ottaa päähän kun mies on luvannut että on mun kanssa polttamatta ja aina se menee joka tilaisuuden tullen polttamaan kun ottaa alkoholia. Kyllä niin ketuttaa tommonen lupailu kun ei voi pitää lupaustaan!!!!!!!

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

Ihanaa lukea onnistumisista tupakan lopettamisen suhteen :) Olette kaikki voittajia!! :D

Ja tsemppiä niille, ketkä vielä kamppailee. Te olette myös voittajia, jokainen tupakanhimo mitä pystytte vastustamaan, on suunta parempaan. Se ei ole heleppo tie se tupakanpolton lopetus, olen sen itsekin kokenut aikanaan. Voimia ja jaksamista! :)

Joo ei se helppoo oo.. Nyt oon 2 päivän ajan polttanu vaan 6 tupakkaa päivässä ja ylihuomenna kun on se eka varhais ultra nii olis tarkotus lopettaa kokonaan ja toivottavasti myös onnistua siinä.. mun mies kin polttaa mutta yrittää seki olla poltamatta kun se on kotona mun kaa.. töissä on menny tosi hyvin ilman tupakkaa.. ne aamut on kyllä pirun vaikeita.. pitäis varmaan lopettaa kahvin juominen nii ei tekis varmaan mieli tupakkaa.. mut sit jos en juoa kahvia nii tulee kauhee päänsärky sit taas.. Onks kellään mitään hyviä vinkkejä?

Nanna88, ole ylpeä siitä, että oot polttanut vain 6 savuketta päivässä. :) Se alkaa siitä, kun alat olla tyytyväinen siihen että onnistut jotenkin, kuin syyllistäisit vaan koko ajan itseäsi. Onhan se nyt normaalia että syyllistyy siitä että tupakoi raskaana, mutta ei se siitä syyllistämisestä ainakaan paremmaksi muutu. :)

Jos sulla tulee kauhee päänsärky siitä ettet saa kahvia, niin se on sit ihan siitäkin kiinni kun kroppa on tottunut saamaan sen kofeiiniannoksen aamulla. Menis meinaan sekin ihan muutamassa päivässä ohi jos saisit vaan kokeiltua olla ilman jos haluat yrittää. Panadolia jos löytyy kotoa, niin voisit yrittää ottaa aamulla panadolin ennen kuin päänsärky iskee? Tai nyt alkuun otat vaan puolikkaan normaalista ja sit vähennät siitä.

Onhan nuita kofeiinitablettejakin tietty, mut niitten kans pitää olla tarkkaa sit sen kans et se suositeltu (kun raskaana ollessa saa juoda sen 3 kuppia kahvia niin ei ainakaan enempää kuin sen verran) määrä ylity. :)
Teessä ja cociksessa on kofeiinia, jos kokeilisit jotain erilaista ja otat vaikka kupillisen oheen jonkun muun tekemisen, lukaiset uutiset tai forumin tai vilkaiset telkkaria tms. :)

MadH91, kiitos tuesta :Heartred Joo oon kyllä ilonen siitä että oon näinkin lyhyeessä ajassa saanu vähenettyy näin kin paljon siihen verrattuna että oon polttanu niin kauan ja niin paljon.. Mä oon melkeen valmis mielummin kärsimään sen päänsäryn kun että ottaisin jotain särky lääkeitä koska ne on mun mielestä ihan turhia, ohi se kumiski menee jossain vaiheessa.. Oon töissä hotelli ja ravintola alalla ja ennen raskautta tuli juotuu 10-15 kuppii kahvii päivässä ja oon onneks onnistunu vähentää sen nyt 3 kuppiin päivässä.. Juon aamulla 2 kuppii ja sit päivällä yhen kupin. Mä en juoa kahvia sen takii että se piristäis vaan sen takii että se on nii helkkarih hyvää :p Oon töissä yrittäny sit juodan kupin teetä jossa ei olis kofeiinia mutta se kin on sitten yleensä jääny juomatta kun ei se niin hyvää oo.. Kokista en oo oikeen ikinä oppinu juomaan kun se on sit taas mun mielestä aivan liian epäterveelistä :)

Kävin ensimmäisellä neuvolakäynnillä, neuvolatäti halusi tietää tarkat viikot joten sain lähetteen samalle päivälle
terveyskeskukseen varhaisultraan, siellä näytti olevan kaikki niinkuin pitääkin ja siellä se pieni sydänkin sykki :Heartred
Sinä päivänä en polttanut, enkä ole polttanut sen jälkeenkään! Nyt sen oikeasti ymmärtää että pieni on siellä, ei tee enää edes mielikään, tänään 4 päivä ilman ! :)

Mahtavaa, Lily91! Onnea hienoista uutisista sekä tupakoimattomuudesta!

Oon ylpee teistä kaikista ketkä ootte onnistunu lopettamaan.. Täällä päässä se vaan on NIIN PIRUN VAIKEETA! :sad001

Tsemppiä Nanna! Oot vähentänyt jo paljon lyhyessä ajassa. Se on hieno saavutus.

Joo siis ehdottomasti pitäis laskee ennemmin niitä röökejä jotka on jääny polttamatta, kuin niitä jotka polttaa! Puhelimeenhan on ladattavissa sellanen sovelluskin, jossa on laskuri et montako röökiä oot jättäny välistä ja paljonko rahaa säästät...

Tsemppiä kaikille! Nimim. Reilu 5vko savutonta takana!

Oon satunnaispolttaja, että sikäli helpompi homma (saatoin hyvin olla viikon-pari ilman röökiä), lopetin heti plussaan. Viikko ennen plussaa olin viihteellä ja juomisen ohessa tuli pari tupakkiakin poltettua. Jälkeenpäin oon vaa kelannu että damn, en muista viimosista henkosista mitään. ( :D )
Välillä kun vituttaa ni tekis kyllä mieli lähteä tupakille.

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Oon todella ylpee teistä kaikista jotka on lopettanu. Mulla on vaan onnistunu vähentäminen, mut oon kuitenkin ite tyytyväinen siihenkin.
Toisaalta jos nyt lopettaisin, kun hormoonit heittelee, nii mua ei kattelis kukaan täällä. Kuitenkin hermot kireellä esiteinin kanssa ja kaks muuta välillä kiukuttelee siihen malliin, et monta kertaa yrittäny lahjottaa kavereille noita :D Ja joka raskaudessa oon polttanu, mut vähentäny huomattavasti.

Oon todella ylpee teistä kaikista jotka on lopettanu. Mulla on vaan onnistunu vähentäminen, mut oon kuitenkin ite tyytyväinen siihenkin.
Toisaalta jos nyt lopettaisin, kun hormoonit heittelee, nii mua ei kattelis kukaan täällä. Kuitenkin hermot kireellä esiteinin kanssa ja kaks muuta välillä kiukuttelee siihen malliin, et monta kertaa yrittäny lahjottaa kavereille noita :D Ja joka raskaudessa oon polttanu, mut vähentäny huomattavasti.

Kiva kuulla että mä en oo ainut joka ei oo pystyny lopettaa.. vähentäny kyllä ite kin paljon..

Takaisin