Tupakointi ja sen lopettaminen

Lily91

Jostain jotain jo tietävä
Onko täällä moni lopettanut tupakanpolton?
Lopetitko ennen raskautta vai plussan jälkeen, kerralla vai pikkuhiljaa?
Tai onko täällä odottajia jotka meinasivat polttaa jatkossakin?
Yleistä keskustelua tupakoinnista ennen raskautta ja raskauden aikana.
Ja onko joku käyttänyt korvaavia nikotiinituotteita päästäkseen eroon tupakasta?
 
Muokattu viimeksi:
Lopetin heti kun plussasin, kerrasta ja pitänyt on! Oon yllättynyt kuinka helppoo tää on ollut, yli 10 vuotta polttaneena olisin luullut et ois ollut vaikeeta.

Edellisessä raskaudessa nuorempana ei todellakaan ollut näin helppoa, silloin poltinkin alussa vielä...

Toisaalta nyt luulen että kun olen lopettamista miettinyt aktiivisesti muutenkin ja pyöritellyt mielessä niin varmasti auttaa nyt asiaan.

Oon tosi ylpeä itestäni, ja haluan tsempata muitakin, kyllä se onnistuu! :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä myös lopetin kerrasta heti plussaan samoin kuin ekassakin raskaudessa. Ei oo ollut vaikeaa ollenkaan. Jotenkin ajatus siitä, mitä tupakointi pienelle voisi aiheuttaa tuntuu vaan niin pahalta. Oonkin aina sanonut kaikille moralisoijille, jotka on kyselleet, että koska aion lopettaa tupakoinnin, että lopetan heti, kun oon seuraavan kerran raskaana.

Muoks. Onnittelut Ninanulle ja kaikille muillekin, jotka olette onnistuneet lopettamaan tai vähentämään ja tsemppiä kaikille, jotka yritätte samaa! Ei kannata turhaan ruoskia itseään niistä poltetuista savukkeista, vaan kiittää jokaisesta, jonka onnistuu jättämään väliin.
 
Helpompi sanottu kun tehty. Sillon kun tein positiivisen raskaus testin nii ajattelin sillon että nyt lopetan tupakan polton, ja olin päätäny sen jo vuosia sitten että siten kun tuun raskaaks nii lopetan tupakoinin.. Ennen raskautta poltin reilun askin tupakkaa päivässä mut nyt oon pystyny vähentää 6-10 tupakkaan päivässä ja tarkotus olis lopettaa koknaan.. Aamut on ne kaikista vaikeimat kun juoa kahvia.. joka kerta kun sen tupakan poltaa nii tulee aina tosi paha mieli.. oon polttanu tupakkaa jo 13 vuotta ilman sen pidempii taukoja..
 
Nanna88: Tosi hienoa, että oot pystynyt vähentämään noinkin paljon. Tottakai kannattaa vielä pyrkiä vähentämään tostakin tai jopa lopettamaan kokonaan, mutta joikainen vähennetty savuke on jokatapauksessa vauvan eduksi ja jos kylmiltään lopettamisesta aiheutuu kohtuutonta stressiä, niin ei sekään varmasti ole pienelle eduksi.
 
Samsam: Kiitos tueskta.. Tiedän kuinka paljon haitaa ja riskejä tupakan poltto tuottaa pikkuselle.. oon ollu lomalla tän viikon nii on jotenki helppompi lipsuu mut onneks meen taas tiistaina töihin nii on muuta tekemistä ja virikettä:) Kyllä se tästä..
 
Nanna, tsemppiä, aina parempi jos pystyt edes vähentämään!! Tsemppiä, kyllä sä onnistut! :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Yritin lopettaa heti plussan jälkeen, kyllä tuli kiukunpuuskia sillon ja parit satunnaiset savut on tullu otettua :oops:
Nyt on mennyt pari päivää ilman ja toivottavasti pystyn jatkossakin olemaan polttamatta :)
 
Muokattu viimeksi:
Olen itse polttanut aikanaan vuosia, mutta lopetin vuoden 2012 elokuussa. Toisinaan esim. pikkujouluissa, uutena vuotena, vappuna ym. olen pari tupakkaa polttanut. Juuri ennen positiivisen raskaustestin tekoa olin kolmena viikonloppuna peräkkäin juhlimassa. Ja joka kerta tuli poltettua. Viimeisellä viikolla ennen plussaa poltin myös viikolla siten, että joinain päivinä yhden ja toisena kaksi, kun sitä tupakkaa nyt oli ja ulkona paistoi aurinko. Olin siis hyvää vauhtia ajautumassa takaisin tupakoitsijaksi. Kun tein plussan ei ongelmia tupakoimattomuudelle ole ollut.
Jokaisella tupakoinnin lopettaminen onnistuu varmasti hiukan eri tavalla. Itse yritin lopettaa useasti juuri vähentämällä, esim. viikon ajan kuusi tupakkaa ja aina yksi tupakka vähemmän/päivä/viikko. Ei siitä koskaan mitään tullut. Minulla toimi ainoastaan kerrasta poikki taktiikka!! Ja tarkoituksella en käyttänyt mitään nicorettea, ettei elimistöön tule nikotiinia. Ensimmäiset kaksi päivää lopettamisen jälkeen olin kiukkuinen, pahoinvoiva, levoton, itkuinen ja lyhytpinnainen, mutta pikkuhiljaa se helpotti. Sitten kun oli jo neljä päivää ollut polttamatta, niin mietti, ettei viitsi heittää neljän päivän kärvistelyä hukkaan sortumalla tupakkaan.
Tsemppiä lopettamiseen! Ei ole helppo juttu, mutta ei niihin vieroitusoireisiin kuole! :)
 
Itsekin lopetin plussasta kerralla. Täytyy sanoa, että ajoittain on ollut tosi vaikeeta, etenkin juhannuksena mökillä. Siellä kun on tottunut polttamaan koko ajan nuotion äärellä. Onneks mies oli tukena heikkona hetkenä :) Vaikka kyllä käy sääliksi kun tulee ennalta-arvaamattomia känkkäränkkäkohtauksia. Täytyy aina keksiä jokin keino purkaa pahaa oloa ja aina se ei ole helppoa kun ennen se on ollut tupakka.
Nyt mieskin lopetti joten katotaan nyt meniskö tämä helpommin :)

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app
 
Sama täällä, kerralla lopetin kun plussasi.! Monta viikkoa ollut ilman tupakkia ja hyvä fiilis. Kamalia kiukunpuuskia ja kaikkea "mukavaa" avopuoliso joutuikin kestämään, mutta onneksi helpottanut!
Jos on raskaana ja lopettaa röökaamisen.... Se on paras lahja mitä koskaan voi pienelle muruselle antaa ♡
Tsemppiä kaikille, jotka yrittää päästä irti tupakista!
 
Mä en ole vielä lopettanut, tänään on aikomus lopettaa se, juhannuksenaki yökin aina tupakilla ollessa 3 kertaa peräkkäin :D Onneks oon niitä ihmisiä joilla tupakoinnin lopettaminen ei oo ollu koskaan vaikeaa, yleensä heitin rv 7 tupakin pois, nyt se jo lähtee rv 5 :)
 
Mä lopetin ekan kanssa samantien, olin muutenki semmonen satunnainen polttaja. Tän tokan kans oli vähän vaikeempaa ku mieski polttaa ja siit oli tullu tapa että töitten jälkee tupakalle tee kupposen kaa. Plussan jälkee poltin kerran (varmaa neljä röökii, ku oli kaveri kylässä) ja sit se loppu. Teki kyl muutaman päivän aika pahaa, mut nyt ei oo ongelmaa :) Tsemii kaikille jotka koittaa lopettaa!
 
Mä lopetin plussaan kun seinään. Ja ooon polttanut 20 vuotta :sad001 Ensimmäiset 4 päivää oli yhtä tuskaa, olin ostanut varoiksi nikotiinipurkkaa mutta en sitten sitä pureskellutkaan. Nikotiiniton sähkötupakka mulla on, siitä tuli vedettyä muutama henkonen ensimmäisten päivien aikana. Pinna oli kyllä niin kireällä ja itku tuli vähän väliä. Onneksi aika pian helpotti, nyt pystyy jo haistamaan tupakansavua ilman että itse haluaisi polttaa. En kyllä voi uskoa että alle viikon "tuskalla" tästä selvisi? Ei ole tullut mieleenkään polttaa, se on loppu nyt :) Tsemppiä kaikille lopettaville!
 
Esikon raskausaikana lopetin heti plussaan. Raskauden jälkeen tuli välillä poltettua kun olin juhlimassa ym, noin kerran kahdessakuukaudessa. Mä muistan kuinka vaikeeta se aluks oli, mut kahenviikon ja 10 lisäkilon jälkeen ei edes tehnyt mieli. Nyt on kilot karistettu ja rööki jäänyt ja taas tuli plussa. Ihanaa jos tässä raskaudessa ei tulisi niitä "röökinlopetuskiloja" :D

Tsemppiä kaikille lopetukseen, miettikää aina tupakan sytyttäessä sitä pikkuista niin ei tule yhtä helposti poltettua :) ja vähentäminenkin on jo iso askel !!!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Minä aikoinaan kun rupesin tupakkaa polttamaan päätin että sitten se loppuu kun joskus tulen raskaaksi. Ja se loppui kun tein ensimmäisen positiivisen testin raskaus meni kuitenkin kesken ja rupesin polttamaan uudestaan mutta kun tein positiivisen testin esikoisesta lopetin taas ja se piti niin kauan että ehdin saada tämän pikku kakkosenkin. Viime talvena poltin tupakan ja tulin niin kipeeksi ja huonovointiseksi ettei ole tehnyt enää mieli koittaa.

Tsemppiä kaikille tupakoinnin lopetukseen! Pystytte siihen! Ajatelkaa sitä pientä jonka elämään se vaikuttaa ja koittakaa saada siitä voimaa.:)
 
Olen tupakoinut vuosikaudet ja viime maanantaina se kuuluisa plussa tupsahti tikkuun. Mies onneksi kertoi samana aamuna lopettavansa jo ennen uutisia. Hän on pystynyt olemaan tupakoimatta, minä olen vähentänyt max. 3 tupakkaan päivässä. 3 päivää olen ollut kokonaan ilman, joinakin vaan 1. Jos 17.7 ultrassa kaikki on hyvin, loppuu tupakan poltto siihen. Jotenkin on niin vaikea vielä edes uskoa koko plussaan ja siihen että kaikki voi ehkä olla hyvin.. Mutta sitä ultraa odotellessa. Siihen asti en vaan kykene olemaan niin ehdoton.

Tsempit kaikille lopettaville/lopettaneille! :)
 
Edit: Sulla on aika samat fiilikset kun mulla.. ajattelin sillon aikasemmin että heti kun teen poss testin nii se röökin pottaminen loppuu siihen pistseen.. ei se ollu kaan nii helppoo :smiley-angry017 :smiley-angry019 Kauhee morkkis ja paha mieli joka keta kun sen tupaan sytyttää.. Oon ite kyllä vähentäny jo tosi paljon.. Uskon että sen tajuu vasta ekn utran jälkeen ja sit se jää automaattisesti pois toivottavasti...
 
Takaisin
Top