Tunnetteko pienen liikkeet?

Hauskasti tuntuu lämpötilat vaikuttavan vauvan liikkumiseen. Ku oli helteet, oli todella aktiivinen. Nyt kun viilentyny, saa välillä miettiä että koskas viimeks on tuntenu jotain... On ainaki tosipaljon vaimeempaa.

Oon kans huomannu et liikkeet välil tuntuu mahan päältä vaikken ite niitä mahassa tunne, se helpottaa kun ite kokeilee päältäpäin jos ei muka oo muuten ollu tuntevinaan mitään päivän aikana. Ja annetaan niiden ny lepäilläki välil eikä stressailla ;)

Netistä löytyy hyvät ohjeet liikelaskentaan :)
Mun saamassa paperissa lukee että menee mahdollisimman kovalle alustalle esim. lattialle makaamaan vasemmalle kyljelleen ja makoilee siinä tunnin ja laskee liikkeitä, kaikki ihan pienenpienetkin liikkeet lasketaan (ei hikkaa) pitäisi tuntua vähintään kymmenen ja jos kymmenen tulee täyteen nopeammin voi laskennan lopettaa.
Jos taas tunnin aikana kymmenen ei täyty, noustaan ylös ja kävellään hieman ja juodaan lasillinen jotain makeaa (varmaan voi syödäkin jotain makeaa, mutta ei taida vaikuttaa niin nopeasti käsittääkseni) ja sama asento ja periaatteet. Jos ei edelleenkään täyty, silloin lähtö sairaalaan tutkittavaksi :)
Mutta hyvä kun sulla alkoikin liikkeet tuntumaan!

Juu en mäkään aina kaikkia vauvan liikkeitä tunnekaan itse mahassani, vaan ne tuntuu joskus vain kädelle, tai näkyy.

Mulla tuntuu päivittäin kun kaveri tekee käsillään jotain.. Se tuntuu hauskasti tuolla lonkissa, jommalla kummalla puolella riippuen kuinka päin kaveri möllöttää.. Napsuuko muilla maha välillä sillain oudosti? Ihan kun kalvot poksuis kun kaveri venyttelee.. :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

miullaki on tuota lonkkiin kutittelua ollu jo jonki aikaa :grin söpöä kun venyttelee, niin samalla tuntuu paine kylkiluissa ja just toisessa lonkassa...

Täällä on nyt yli kolme tuntia ollut aivan järkyt mylläämiset masussa, aktiivista liikehdintää koko ajan, ja nyrkkiä satelee alavatsaan, ja aika teräviäkin potkuja navan seudulle. Tää alkaa jo olemaan aika epämiellyttävää...!

^ Sama oli eilen illalla, iha kauhee meno ja se tuntuu kyl jo inhottavalta kun oikein tulee tunkee jalkapohjia ylämahaan.... erottaa vielä oikein et missä kohtaa on kumpiki jalka :D

Mä en kyl erota mitään raajoja. Kuvittelisin et noi liikkeet mitä tunnen tulis polvista ja kyynärpäistä. Nii ja oikeista kun vasemmat on kait selän puolella kun edelleenkin majailee mun vas. puolella kylki mun vastaan päin. Ja selän puolelle en oo koko raskauden aikana tuntenu yhtään mitään liikkeitä.

Nonni, typy sitten eilen illalla puoli yhdeksästä yhteen saakka riehui yhtä soittoa o_O Paljon pitempi aika kuin ennen, ja nyt oli oikeesti tosi voimakasta mylläystä ja potkimista. Kuvattiin videollekin miehen kanssa :grin

Meillä on riehuttu jo muutama viikko enemmän ja vähemmän koko ajan n. klo 10-13 ja sitten illalla 19-24. Oon jo niin tottunut tuohon, että alan huolestumaan, jossei noina aikoina ala jumputus :) Raajoja en minäkään tunnista tarkasti. Keskiviikkona vauva oli perätilassa, mutta nyt osumien kohta on muuttunut, joten saattaa olla, että vauva on vaihtanut asentoa.

Juu täälläkin on ollut kyllä selkeä rytmi, että liikkeet tuntunut kolme kertaa päivässä säännöllisinä aikoina. Ja yleensä se iltariehuminen alkaa n. klo 9 ja kestää yhteentoista. Mutta eilinen ilta oli kyllä jotain ihan uutta, kun niin kauan riehui, ja oikeesti tosi voimakkaasti!

Miekää en kyl erota mitää raajoja! En osaa ees nyt joteki aatella mikä kohta jaloista potkii ja kohoilee tos oikeella yöhäällä ku vasemmalla alhaalla tuntuu sit kans jotai mut mis ihme asennossa se on jos se sinne käsil tökkii.. :grin Enkä nyt ees pyllyä tunne ku vauva on vaihtanu oleilemas tonne vasrmmalle puolelle, aikasemmi ku oli oikeella ni tuns sen aina hyvi! :grin

Mä en oo muuta tarkkaa rytmiä huomannu kun et vauva herää kun mä herään aamulla ja kun meen illalla sänkyyn niin myllertää hetken. Samoin päivällä kun istahdan tai meen makuulle niin hetken päästä myllerrys yleensä alkaa. Kai se sitten syntymänkin jälkeen tarvii koko ajan olla liikkeessä et se pysyy rauhallisena. Niinkun minä ja vauvan isäkin pienenä :mad: No meillä molemmilla oli koliikki ja sen ei pitäis periytyä.

Täällä siis pitkin päivää tuntuu aina välillä jotain töytäisyjä ja pieniä potkuja, mutta sen lisäksi on kolme ajankohtaa, jolloin meno on villimpää :grin

Mä oon ollut huomaavinani, että vauva alkaa usein liikkumaan silloin kun mä herään, eli pitäiskö tässä ruveta opettamaan masussa ollessa, että voi nukkua pidempään kuin aamukuuteen :wink:grin

Takaisin