Tunnetteko pienen liikkeet?

On normaalia, että liikkeet vähenee 35 viikolta lähtien. Lapsiveden määrä vähenee ja vauva kasvaa, ni tilaa liikkua on vähemmän.
 
Mulle on nyt monta kertaa sanottu polilla että liikkeiden ei pitäisi vähetä vaikka viikkoja tulee, mutta niiden liikkeiden luonne muuttuu. Ne on tylsempiä, pyöreämpiä, kiehnääviä yms terävien potkujen jäädessä pois tilan ahtaudentakia.
 
^totta, ainaki ite oon huomannu et kun on tottunu niihin melkee mahan läpi tukeviin potkuihin nii näitä ei sit tunne samalla tavalla=voi helposti jäädä miettimään et onko siellä nyt liikuttu yhtään. Esim käyrillä kun olin tiistaina nii kätilö sano että kyllä tää ainaki kovasti liikkuu ja möyrii vaikka ite en mitään tuntenu. Paremmin on yleensä tuntenu kädellä mahan päältä :)
 
^ Sama muuten mulla neuvolassa terkka sano et on jumpat menossa vattassa ja mä en tuntenu et siel oltais liikuttu. Kai niit kääntymisiä on vaikeempi tunnistaa ja päivän aikana liikkeitä ei niin huomioikaan kun niihin on jo niin tottunut. :rolleyes::)

Tänään kyl on taas liikuttu mahassa enemmän. Kai se pötkö vaan keräs voimia muutaman päivän ajan ja nyt on virtaa :grin
 
Täällä kyllä tuntuu möyrinnät edelleen, ihan pienetkin :) Mitään teräviä potkuja ei ole sadellut missään vaiheessa, ei ole siis sattunut, vähän vaan välillä tuntunut ikävältä. Tälläkin hetkellä kaveri tuolla masussa jumppailee :) Ja tänään rv 39+2. Ei oo kertaakaan kyllä tarvinnut miettiä mitään liikelaskentaa, niin monta kertaa päivässä möyrimiset tuntuu.
 
  • Tykkään
Reaktiot: tiu
Ai, monessa oppaassa mitä oon lukenu sanotaan juuri, että liikkeet voi nyt vähentyä. Mut voihan se olla sitä, ettei niitä tunne samanlailla ja niihin on tottunu. Mulla kyllä vauva möyrii vielä melkosesti, varsinki puolilta päivin ja illalla. Aamuyöllä muuten, ku uni katos johonki, ni huomasin ekan kerran tälle raskaudelle, että vauvalla oli hikka. Sit meniki hetki, ni tuli aika napalla supistus. Ja parin tunnin ajan aina ku pääsi uudellen hyvään uneen, ni heräsin supistukseen. Ja sit pitiki jo nousta ylös, ku oli neuvola. Että se niistä aamu-unista. Nyt sit nukutan esikoista päikkäreille ja kunhan nukahtaa, ni aattelin nauttia lounaan ja yrittää itekki vähän nukahtaa

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
  • Tykkään
Reaktiot: tiu
Mites loppuraskaudesta nuo liikkeet kun joillaki ne hiljentyvät ja joillaki ei ? Itse kuuluun vissiin noihi joilla hiljenee. Lukenut jostakin että vauva vain nukkuu enenmän päivisin , oon siis rv 38+2 ja painoa pikkuisella oli viimeksi n. 3000g. Nyt ollut vähä hiljempia aikoja päivisin ja iltaisin. Yölläki saanut itsekin nukuttua paremmin kun ei joku jumppaa koko aikaa. :) Tosin onha tässä enää vähä yli viikko laskettuun aikaan enää. Joten jännittäviä hetkiäkin tiedossa. :Heartred
Tunnin aikana kyl saan aina sen 10 liikettä ylikin. Et kyl hän vielä hengissä on :) Muuten koko raskaus ajan hän on lujasti jumpannut pitkin päiviä ja öitä.
 
Kyl mäkin olen muutamista oppaista Stardustin tavoin lukenut, että liikkeet saattavat vähentyä loppuraskaudessa, tyyliin viimeisen kuukauden aikana. Mutta tarkoitetaankohan sillä sitten juur sitä, että ne liikkeet ei vaan ole enää niin teräviä?
 
No nyt taas alkoi tänä aamuna hirvee jumppa joka kesti yli tunnin verran niin että iha sattu välil mamin napaan :P
Nyt sitten on jännään pistelyä ja viiltoa navan ympärillä.
 
Täällä on kanssa liikkeet hieman rauhottunu viimesten viikkojen aikana, tai ehkä muuttunu enemmän sellaseks "möyryämiseks" :) Terävimmät potkut ym. on jääny, aiemmin niitä oli tosi paljon ja erityisesti tonne kylkiluihin mut nykyään se on aika poikkeuksellista jos oikein kovasti johonkin potkasee. Ja toi möyryäminen on itselle jotenkin "vaikeempaa" havaita, kai niihin liikkeisiin on niin tottunu ettei sitä läheskään aina ees huomaa :)
 
Täällä taas voimistuneet välillä on tunnin pari hiljaa ja taas myllerretään niin että sattuu välillä :) juuri kun itsekin ihmettelin viime viikolla kun on niin hiljaa välillä mutta taisi vain nukkua välillä :p

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä selvästi vauvalla mahassa rytmi: kaksi päivää rymyää ja yhden on sitten hissukseen sekä nykyään yöt ovat aika hiljaisia ei juurikaan liikettä tai en ainakaan tunne, kuten aikaisemmin.
 
Pirpana on täällä edelleen kova liikkumaan, säikähdän jos on pari tuntiakin hissukseen. Ja meinaa potkia tosi kovasti ihan oikeasti kylkeen, melkein jenkkakahvaan :D miten se sinne pääsee? :D
 
Meillä on maha-asukin kanssa ihan selkeä rytmi jo muodostunut.. Aamulla herään 8-9 kun mahassa alkaa aamujumppa, jota kestää välillä tunninkin.. Päivällä sitten aina vähän ilmoitellaan itsestä, enemmän silloin jos en itse ole liikkeessä.. Mutta liikkeitä tulee säännöllisesti..Illalla yhdeksältä alkaa päivän hurjin liikuntasuoritus, jolloin yleensä maha heiluu ja huojuu ja lopulta tulee hikka. :D ja sitten yhden aikaan taas pienet touhut ja sitten nukutaan. :) tämä rytmi on ollut jo varmaankin 15viikkoa, saa nähdä päteekö ulkomaailmassakin! :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
täällä kans on mahassa jatkuvasti kauhee möyrintä käynnissä, välillä ihmetyttää että eikö tää nuku ollenkaan. Mutta yöllä ja sillonku itse nukun niin on rauhallisempaa, tai sitten en vaan huomaa niitä :rolleyes:
 
Meillä on tänään ollu rauhallista masussa. Onko sitten valmistautumista tulevaan koitokseen vai mitä, sitä en tiiä. Liikkeitä kyllä tuntuu mutta on tosi hentosia ja pieniä verrattuna aikaisempaan. Toivottavasti olis merkki jostain. Tänään 39+3 :)
 
Täällä kyllä vauva mylläsi masussa kovasti ihan loppuun saakka... vielä sairaalassakin kun oltiin käyrillä, niin mun piti istuskella siinä aika pitkään kun aina se katkesi vähän väliä kun tyyppi niin myllersi... :grin
 
Mulla samalla tavalla kun martutilla eli ihan viimeiseen saakka potki ja myllersi mahassa.
 
Takaisin
Top