Tunnetteko pienen liikkeet?

Syysneito

Jostain jotain jo tietävä
Joko olette tunteneet jotain pienoisia potkuja?

Sinä, jolle tämä raskaus ei ole ensimmäinen; milloin tunsit aikaisimmissa raskauksissa pienen liikkeet?

Tänään on 13+4 ja haluasin jo tuntea jotain. Tuntuu kuin en olisi edes raskaana, vaikka ultrakuvat komeilevat hyllyssä kehystettyinä.
 
Mulla kanssa tänään 13+4 mutta ei tietoakaan vielä mistään liikkeistä. Ja ensimmäinen raskaus kun on kyseessä, niin luultavasti vasta siinä rv 20 jälkeen alkaa liikkeitä tuntemaan...
 
11+0 menossa ja oon mä jo ihan varma että noi "tönimiset" on hiiren muljauksia. Niitä on jatkunut samanlaisina, mutta aina vaan voimikstuvina nyt viikon ainakin. Ja tulee aina tietyssä istuma-asennossa. Tämä on mulle 3. raskaus (ei koskaan keskenmenoja) ja edellisissä raskauksissa olen tuntenut liikkeet esikoisesta joskus rv 16 tietämillä ja kuopuksesta rv 14 kieppeillä. Varhaisultrassa 8+6 kuitenkin jo näkyi kuinka 2 sentin alkio paiskoi käsiä ja jalkojaan vimmatusti. :love7
 
Mä tunsin esikoisesta liikkeet vasta viikolla 20 tasan. Nyt menossa 12+3 ja vielä ei liikkeitä tunnu. Sekin riippuu ilmeisesti jonkun verran kohdun asennosta ym. milloin ekoja liikkeitä tuntee. Muistan ekan kohdalla kuinka epäreilulta tuntui kun muut tunsivat liikkeet jo muutamia viikkoja ennen kuin itse ja oli se ihana tunne, kun niitä liikkeitä rupesi sitten tuntemaan. Lopussa olo oli kyllä jo aika ahdistava, jos sattui hyvin kylkeen muljaisemaan! :D
 
Esikoisesta tunsin ehkä viikon 16 paikkeilla, ja toisesta noin viikolla 20. Toisessa oli istukka edessä niin vaimensi aika tehokkaasti tuntemista. Nyt viikkoja 10+4 enkä vielä tunne, ja olen varautunut odottamaan sinne viikolle 16 asti ainakin. :)
 
Kolmas raskaus ja liikkeitä en vielä hetkeen odottele. Näillä viikoilla pieni on viellä niin kovin pieni, hentoinen ja voimaton tuolla veden seassa, etten usko että liikkeitä vielä tuntuisi. Ehkä joskus 15-16vkolla uskon, että vois alkaa tuntemaan :) Ekasta en muista koska alkoi liikkeet tuntumaan, toisesta n. rv 15 tunsi ekat todella hennot liikkeet.
 
Ekasta rv16+ ja toisesta 14+. Mulla taaksepäin kallistunut kohtu ja kuopuksen raskaudessa etinen istukka.. Eli verrattain ajoissa oon liikkeet tuntenu nuo seikat huomioon ottaen :)
 
Ekasta tunsi rv16+. Toisesta en ole vielä tuntenut mutta ehkä samoihin aikoihin kun ekasta. Nyt 13+0 niitä liikkeitä odotellessa :)
 
Aika kultaa muistot, joten tarkkaa viikkoa en muista, mutta reilusti yli rv20. Sanoisin rv21-23 välillä. Ehkä jo aiemminkin tunsin jotain, mutta en voi olla varma kupliko mahassa vai oliko se vauva. Moni muu odottaja tunsi silloin liikkeet jo paljon aiemmin.. Nyt menossa rv13+2 ja välillä tuntuu jotain mahassa mutta varmaksi en todellakaan voi sanoa. En ainakaan vielä kuukauteen odota liikkeiden tuntuvan.

Muoks. mullahan on menossa jo 14+2 :grin
 
Tänään tuntui jotain myllerrystä, ensin ei tuntunut kädelle kuitenkaan, mutta loppujen lopuksi mies tunsi kämmenellään pieniä törkkäisyjä masun läpi :love7

Istuskelin sohvalla hetki sitten syöneenä, luin kirjaa, ja aloin ihmettelemään että mikä kumma masussa tuntuu, ei tuntunut siis yhtään samalta kuin ennen. Jokin mönki mun masussa. Kun sitten ensin kädellä tosiaan tunnustelin, ei masun läpi tuntunut mitään. Mies vieressä ihmetteli, että mitä sä siinä virnuilet kyneleet silmissä, kunnes tajusi kysyä, että tunnetsä jotain liikkeitä vai, ja laittoi oman käden mun masulle, ohjasin hiukan hänen kättään siihen missä itse tunsin liikkeitä sisälläni. Ja hän tunsi liikkeet kädelleen, samoin mä kun uudelleen kokeilin :)
Siellä tyyppi jumppaili hetken, sitten tunne loppui.

Se tuntui kuin joku tökkisi mua sisältäpäin, hiljaa tosin. Tai aivan kuin jokin sykkisi mun sisällä. En oikein osaa selittää...

Ja ei ole vielä 100% varmaa että oli pikkutyypin liikkeet, mutta ainakin me nyt luullaan niin :)

Tänään siis rv 15+5.
 
Meillä nyt su-ma välisenä yönä 16+0/16+1 (la siis virallisesti kesäkuun lopulla, mutta pysytään nyt siinä 1.7 mitä aluksi olimme laskeneet:wink) ja ensimmäistä odotellaan. Nukkumaanmentäessä makailin selälläni ja paijailin jo selkeästi tuntuvaa pientä vauvakumpua kun yhtäkkiä tuntu kuin joku olisi tökkinyt etusormella pari kertaa vasemmalla puolella alavatsaa. Tuntui myös hyvin hennosti ulkopuolelle asti pitäessäni kättä juuri siinä. Pakko oli ottaa sitten ihan samantien doppler vierestä ja virittää se päälle, ja kuinka ollakaan juuri tässä kohtaahan pikkunen potki ihan vimmatusti :D Taisin siis tuntea ensipotkut, ja voi että sentään :Heartred Pienet hennot tökkäisyt sai nyt tämän mamman niin kierroksille että ei taida uni heti tulla :wink Tietysti jäin odottelemaan lisätökkäisyjä, mutta vaikka ralli jatkuikin vielä hetken dopplerilla kuunnellen en enää liikkeitä tuntenut, mutta enköhän pian ala tuntemaan niitä jo useamminkin :wink Ihanaa odotusta kaikille! On tämä vaan niin maagista aikaa, etenkin ku etoomiset ja 3kk "krapula" on viimein alkanut helpottaa:wink
 
Täällä rv 13+4 ja viime yönä ihan varmana tunsin selvän potkun. Makasin selälläni sängyssä ja silittelin masua ja sitten tuntu potkasu oikealla puolella. :) tai sitten vaan kuvittelen.. Ekaa lasta odotan (tosin muutama km takana...).
 
En tiedä kuvittelenko vain, mutta ihan kuin tänään olisi lounaanbjälkeen tuntunut jotain möyrintää/hipasuja tuolla masussa? Eilen illalla makoilin selälläni ja painoin vähän siitä kohtaa josta syke yleensä kuuluu, niin sormia vasten tuntui pientä kuplintaa tai väreilyä,
mieskin tunsi ne. Tiedä sitten oliko suolistokaasuja vai bebe :)
 
Vaikka kuinka yritän makaa paikoillaa ja kuullostella niin en mie vielä oo tuntenu. Ja en nyt ollut ihan varma et oliks mulla se istukka siinä hieman etupuolella ni sekin saattaa himmentää. Mutta joka päivä silti pakko yrittää :)
 
Mä en vielä erota kumpi on kyseessä, ilmaa suolessa vai vauva :D
Välillä tuntuu sellaisia "pyrähdyksiä" sitten tuntuu muljahtelua,mutta saattaapi olla vaan oman mahan toimintaa..paha mennä sanomaan,kun ekaakertaa tässä veneessä ollaan :)
Kätilö sanoi np- ultrassa, että mulla tod. näk kohdun eteinen istukka, joten se toiminee vaimentimena hyvinkin pitkälle saakka..ihan höh! pitää nyt mennä lainaamaan kaverin doppleria, että voipi kuunnella ääniä vähän useamminkin, kuin vain neuvolakäynneillä.
 
Tuonne tammikuun kuulumisiin kirjoitinkin, et on ekat kuperkeikat masussa tuntunu :Heartred
Mie oon aika "kyyninen" noiden liikkeiden suhteen, koska oma maha on niin "aktiivinen" muutenkin xD Vaikea tässä vaiheessa siis erottaa vielä, et oliko se öttiäinen vai tosiaan myllertääkö vaan oma keho :wink

Ne pari kupperskeikkaa on tosiaan tuntunu silleen, kun oon ollu lepäämässä kylkiasennossa. Yks ilta nukahdin isännän syliin loistaen kun naantalin aurinko (kuulema) kun möngersin unen pöpperössä "siellä se nyt liikehtii".. :D

Ja nyt kun ne on pari kertaa tuntenu, niin voi että kuinka kaipaa niitä lisää.. en voi sanoa ees päivittäin tuntevani :/
 
Mulle selvis ultrassa, että kohtu on voimakkaasti eteenpäin kallistunu.Jännä, ku edellisessä oli taaksepäin kallistunu. Mut kuulema saattaa joskus synnytyksen jälkeen kääntyä.Eli eiv välttämättä oo ihan mielikuvitusta, että oon tuntenu jo muutaman kerran pienen kuplan mahanpohjalla.
 
Mä en kyllä edelleenkään osaa mun tuntemuksista sanoa, että onko se masutyyppi joka siellä möyrii, vai onko se joku syömäni ruoka joka on liikkeellä... :p
Siis ei ne möyrimiset ole samanlaiselta tuntunut, kuin normaalisti tuntuu jos mahassa vähän myllää syömisen takia.
Mutta silti en voi sanoa että mitään täysin selkeitä vauvan liikkeitäkään olisi.

Pitänee siis antaa ajan vielä kulua, ennen kuin niitä kunnon liikkeitä alkaa tuntua.
 
Ootteko kuulleet dopplerilla liikkeitä? Äsken kuuntelin ja aina välillä sykkeen lomassa kuului sellainen suht kova erikoinen ääni, vähän sellainen muljahduksen tapainen o_O
 
Takaisin
Top