Tunnetko jo liikkeet?

Täälläkin säännöllistynyt nyt nuo tuntemukset; eli pieni liikkuilee ainakin aamulla kun herään, illalla kun meen nukkumaan ja aamuyöllä kun herään vessaan tms. Välillä tuntuu liikkeitä myös kesken työpäivän :)

Täällä alkanu tuntumaan varmaan viikko pari sitten :) nyt viime viikon keskiviikosta selvemmin ja lähes päivittäin. Ulospäin ei vielä tunnu potkuja tai liikehdintää. Nyt oon huomannu että tyyppi rupee möyryämään lähes joka aamu siinä 7-8 välillä :) ja useimmiten syödessä alkaa liikehdintä nyt siis tänään täyteen 19+0

Näitä niin odotetaan ja sit kirotaan loppuajasta lirahtaa pissiä loppuajasta kun tyyppi monottaa. .

Varmasti niin,mutta kyllä tätä kaikkea onki jo 5vuotta oottanu niin kärsin ja kiroan kaikki vaivat mielelläni :)

Ehkä se aika on kullannut muistot, mutten muista kironneeni potkuja ensiraskaudessa. Tosin ei minulla potkujen takia lirahdellutkaan, lähinnä vain närästi. Muistan vain olleeni niin helpottunut potkuista, että silittelin mahaani ja laitoin kättäni potkujen kohtaan. Synnytyksen jälkeen minun oli niin ikävä niitä potkuja - muuten ei raskautta niinkään.
Ehkä miehelläni on eri muistot. :D

Tässä raskaudessa olen 15+5 ja silloin tällöin tunnen pikkupikkupotkuja. Voi rakkaus. :)

Mua potkuissa ärsyttänyt vain loppuraskaudessa jos vauva työntää jalkojaan kylkiluiden alle, se tuntuu todella ilkeältä ja jopa sattuu välillä. Muuten potkuista ei mtn haittaa ole ollut mulle :)

Muakaan ei esikoisen potkut erityisemmin haitanneet tai ainakaan en niistä valitellut. :) joskus tietty hieman epämiellyttävän tuntuista, mutta etuistukka taisi aika paljon heikentää potkuja. Eikä mullakaan pissat lorahtanut, vaikka usein sitä pelkäsin! :D

Nyt tosiaan takaistukka, että toivotaan että voisin siltikin taas nauttia potkuista ihan loppuun asti! Ja ettei pissat lirise vieläkään, kun varmasti vielä noi lantiopohjanlihakset heikommat mitä esikoisen odotusajalla. :confused:

Lantionpohjaa voi ja kannattaakin treenailla myös raskausaikana :)

No niitä kyllä treenaillaan aina, mutta silti pieni tunne, ettei ole tässä 8kk ihan vielä entisen veroiset. :rolleyes:

Mäkin oon aina vaan tykännyt potkuista. Pojat molemmat ovat potkineet sivulle, joten ei oo ollut mitenkään epämiellyttävää :)

No juu.. mulla vauva oli sinne kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa niin poikittain ja välillä istui mahassa :joyful:
Voin kertoa että kun sellainen yli nelikilonen runnoo virtsarakon niin saattaa vähän lirahtaa.

No niitä kyllä treenaillaan aina, mutta silti pieni tunne, ettei ole tässä 8kk ihan vielä entisen veroiset. :rolleyes:

Varmaan aika yksilöllistä palautuminen. Mulla edellisestä synnytyksestä nyt 10kk ja ihan on entisellään paikat. Synnytyksen jälkeen itkin kun ei seksi tuntunut miltään, tuli sit vedettyä tehotreeniä ja paikat oli kuukaudessa "panokunnossa" :D Nyt en halua kokea samaa, enkä varsinkaan mtn virtsankarkailuja tms, niin treenaan päivittäin :)

Se on todellakin tilannekohtaista. Mulla tyttö taas oli laskeutunut ja kiinnittynyt lantion jo tyyliin viikolta 30 eteenpäin. Välillä tuntui, ettei se millään voinut mahtua sinne mahaan ja peppu seilasi edestakaisin tuossa ylämahassa. Oli ihana ajatella, että kun silitin mahaani, silitin vauvan selkää. :)

Mulla on kans sama tunne, ettei lantionpohjanlihakset ole samassa kunnossa kuin ennen ekaa raskautta, vaikka harjoittelenkin niitä. Esimerkiksi äkilliset kovat yskäisyt ja täysirakko ovat jo nyt huono yhdistelmä. Olen käynyt testeissä. Jos siitä nyt jollekulle muulle apua, niin sanoivat, että virtsankarkailua voi olla vaikka on vahvat lantionpohjanlihakset, jos reaktioajassa on viive. Useimmiten viive johtuu siitä, että lihakset ovat jännittyneessä tilassa, kun niiden pitäisi olla lepotilassa. Näin ollen ne ovat väsyneet eivätkä ehdi vastata nopeaan tarpeeseen riittävän nopeasti. Harjoittelu vaatii siis lihasten rentoutusharjoituksia ja nopeaa supistamista. :)

Varmaan aika yksilöllistä palautuminen. Mulla edellisestä synnytyksestä nyt 10kk ja ihan on entisellään paikat. Synnytyksen jälkeen itkin kun ei seksi tuntunut miltään, tuli sit vedettyä tehotreeniä ja paikat oli kuukaudessa "panokunnossa" :D Nyt en halua kokea samaa, enkä varsinkaan mtn virtsankarkailuja tms, niin treenaan päivittäin :)

Mulla kyllä tuntui seksi samantien paremmalta kun ennen synnytystä, samoin miehestä! :D mulla ei kunnolla edes noi lihakset levähtäneet, kun löysin ne hyvin samantien ja tunsi ne kyllä hyvin sisäkauttakin. :D ehkä mä vaan kuvittelen, ettei voi olla yhtä hyvässä kunnossa. :rolleyes:

Mäkin siis olen alusta alkaen treenannut niitä joka päivä. :)

Mulla on kans sama tunne, ettei lantionpohjanlihakset ole samassa kunnossa kuin ennen ekaa raskautta, vaikka harjoittelenkin niitä. Esimerkiksi äkilliset kovat yskäisyt ja täysirakko ovat jo nyt huono yhdistelmä. Olen käynyt testeissä. Jos siitä nyt jollekulle muulle apua, niin sanoivat, että virtsankarkailua voi olla vaikka on vahvat lantionpohjanlihakset, jos reaktioajassa on viive. Useimmiten viive johtuu siitä, että lihakset ovat jännittyneessä tilassa, kun niiden pitäisi olla lepotilassa. Näin ollen ne ovat väsyneet eivätkä ehdi vastata nopeaan tarpeeseen riittävän nopeasti. Harjoittelu vaatii siis lihasten rentoutusharjoituksia ja nopeaa supistamista. :)

Hmm, mielenkiintoista kuulla, enpäs ole perehtynytkään tälläiseen. :)

Pitää laittaa korvan taakse loppuraskautta tarkkaillen. :D

Tänään 15+2 ja parina päivänä parisen kertaa päivässä tuntunut hentoa muljahtelua kun vauva pyörii, yleensä sillon kun kuunnellut dopplerilla ja samalla myös kuulee kun tyyppi pyörähtää ja samalla tuntuu muljahdus :) en malta odottaa että tuntuisi käteen selvät potkut ja näkyisi mahan päälle :love7

Minusta kans potkut oli ihaninta raskaudessa synnytyksen lisäksi!:grin Mitään muuta en ole kaivannut raskaudesta, kuin niitä potkuja (noo, ehkä vähän sitä masua tietty), eikä ne potkut tuntuneet minusta pahalta edes loppuajasta. Nyt pitää fiilistellä jokaista liikettä minkä tuntee, koska tämän raskauden jälkeen ei varmaan tule enää mahdollisuutta niitä tuntea.:rolleyes:

Eilen ekaa kertaa tuntui mahan päälle käteen potkut 2x (19+2). Äkkiä miehenkin huutelin kokeilemaan mutta eihän se vaavi sitten enää suostunut potkimaan...

Takaisin