Tunnetko jo liikkeet?

Mää täältä luin monien tuntemuksia ja ajattelin että ei kai nyt noin aikasin voi tuntee kunnes tänään muljahti tuolla mahassa juurikin siinä kohtaa mistä olin juuri ennen sitä kuunnellu sydänäänet. Oon vähän kahden vaiheilla että uskonko liikkeeks vai en..

Mikä määritellään liikkeeksi? Joillekin se on vasta ihan niitä kunnon töytäisyjä/potkuja, joillekin pitää tuntua käteen asti, jotkut taas tuntevat pienimmätkin hipaisut... Itse kyllä tiedän varmasti, että nuo hipaisut on vauvan liikkeitä, ne tuntuvat siinä kohdassa josta sydänäänet kuuluvat ja ultrassa näkynyt liike samaan aikaan kun tuntunut mahassa hipsutus :)

Esikoisesta tunsin samana päivänä ekan kerran liikkeet kun oli nt-ultra, eli josku 11+4 tai 5. Se oli vaan semmoista jännää kuplintaa. Kunnon potkut kuitenkin tunsin vasta joskus rv20.
Nyt en ainakaan vielä mielestäni oo tuntenut liikkeitä, tai en oo varma oliko yksi kerta joku harkkasupistus vai kääntyikö papu jotenkin.. :)

Täällä viikko 14+0 ja kyllä oli kolme viikkoa sitten jo tuntemukset oikeat. Nyt voi olla jo varma siitä.
Hassua vaan kun tuntuvat jo navan korkeudella, kun edellisissä raskauksissa tuntui nämä hennot navan alla. Kohtu kasvaa vauhdilla. Jaiks.

Hei te, jotka ootte tässä kokeneempia! Tarkoitetaanko sillä nippailulla sellasia pieniä pistoja tai jotenkin nopeesti viiltäviä tuntemuksia jotka ihan vaan sekunnin tuntuu ja sit vaimenee? Kun olin kuvitellut ne nippailut jotenki kivuttomiksi vaimeiksi tuntemuksiksi, niinku hetkelliseksi paineen tunteeksi, mutta nyt kun alkoi tollaiset terävät säännölliset pistokset ja tuli mieleen ultrassa nähty pomppiminen. Voisko siis olla niitä odotettuja liikkeitä :) ?

Mulla itsellä liikkeet on tuntunut ennemmin juuri paineen tunteena tai muljahduksina, eikä oikeestaan mitään "kipuja" tai nipistyksiä oo ollut.Tai ehkä myöhemmässä vaiheessa jotkut potkut on saattanut jo olla kipeempiä kun osunut johonkin kylkiluunalle tms :)
Ja viime raskaudessa oli semmosia kuplia tai perhosia vatsassa tai sit semmosia jänniä pyyhkäisyjä :) Nyt en oo niitä tuntenut.

En oo ihan varma, onko täällä jo jotain liikkeitä tuntunut vai onko vaan kohdun supistelua. Mutta jotain muljahtelua tuntui kuitenkin aamupäivällä taas :)

En mäkään voi kyllä nipistelyksi sanoa. Pari tujakkaa potkua teki ehkä vähän kipeetä (tai ei nyt kipeetä, mutta oudolta tuntui) kun keskelle vatsaa osui. Vasta rv30+ voisi sanoa, että potkut on lähes poikkeuksetta kivuliaita :D liikkeet on sellasta hentoa kuplintaa tai sivallusta, vähän myöhemmin sitten möyrintää ja potkuja omalla kohdalla. Nyt tuntuu vain möyrintää tai jalan venytyksiä kyljissä.

Juuri olin kirjottamassa, että potkuja en oo taaskaan moneen päivään tuntenu, mut tietty heti tuntu reipas potkaisu navan alle :D

En mäkään voi kyllä nipistelyksi sanoa. Pari tujakkaa potkua teki ehkä vähän kipeetä (tai ei nyt kipeetä, mutta oudolta tuntui) kun keskelle vatsaa osui. Vasta rv30+ voisi sanoa, että potkut on lähes poikkeuksetta kivuliaita :D liikkeet on sellasta hentoa kuplintaa tai sivallusta, vähän myöhemmin sitten möyrintää ja potkuja omalla kohdalla. Nyt tuntuu vain möyrintää tai jalan venytyksiä kyljissä.

Juuri olin kirjottamassa, että potkuja en oo taaskaan moneen päivään tuntenu, mut tietty heti tuntu reipas potkaisu navan alle :D

Mulla oli esikoisesta istukka edessä ja tosi harvoin oli kivuliaita potkuja, eli sain nauttia täysin vauvan liikkeitä viimeiseen asti! :) toivottavasti sulla olisi samalla tavalla!

Mä jopa toivoin, että istukka olisi tällä kertaa edessä ja onneksi se todennäköisesti on! Vähän epäilyttää kun potkut tuntuu niin hyvin.. Mutta kyllä varmaan kyljet joutuu silti koetukselle, esikoinen kun venytteli jalkojaan niin, että sai napattua kiinni jalasta ja nimenomaan kylkeä potki :D Hassua kyllä miten ne liikkeet on nyt niin ihania ja lopussa sitä vaan toivois, että saisi olla rauhassa hetken :D

Mä toivon kyllä, että saisin taas nauttia loppuun asti niistä liikkeistä ilman kauheeta kärsimystä! :)

Mullakin on ollut tollasia nippailuja ja mietin mihin viittaavat. Voisiko olla liikkeitä vai vaan kohdun kasvua... ovat nyt liittyneet flunssayskimisen yhteyteen tai sitten ihan vaan ku olen paikallaan ja makaan vaikka sohvalla...

Kyllä mä oon ainakin sitä mieltä, että ne liikkeet tunnistaa kun niitä on, ainakin parin päivän jälkeen. :)

Mä oon ainakin tulkinnut ne nippaukset kohdun kasvuun liittyviksi ja liikkeet enemmän sellaiseksi paineen tunteeksi ja hennoiksi siveltelyiksi. Kohdun kasvukipuja on nyt ollut paljon :)

Muokattu viimeksi:
Mulla ne erilaiset nippasut ja viillot liittyy ihan kohdun kasvuun. Välillä myös voi tulla hetkellinen viiltävä kipu kun nousee oudossa asenossa esim sängyltä. Ne on niitä jotain "repäisy kipuja"..

Mulla oli myös istukka edessä viimeksi, eikä liikkeet tai potkut olleet mitenkään kivuliaita, paitsi tosiaan ihan lopussa kun pojan varpaat sörkki joidenkin luiden väliin :D Ja kunnon potkut tunsinkin vasta joskus rv20 vaikka muita kuplintoja jo aika aikaisin :)

Täällä olen nyt kanssa varmstunut siitä, että toden totta olen tuntenut kohta pari viikkoa noita liikkeitä, joko siellä pyöritään ympyrää villinä tai jotain, mutta nuo hipaisut ja muljauttelut tuntuvat juurikin siinä samassa kohdassa josta löydän myös sykkeen <3 :) Ja minulla kaveri tuolla alhaalla häpykummun yläosassa vasemmalla. Samassa kohtaa majaili edellinenkin ja luulis istukan olevan takaseinässä kun näin aikaisin liikkeet tuntee. Viimeksi oli takaseinässä ja liikkeet alkoivat tuntua joskus rv 16-18, silloin ei vaan tajunnut niitä alkuun tietty.
Minulla nuo kivuliaat jutut tässä vaiheessa on repäisykipuja nivusten tai kohdun alla, esim esikoista nostellessa pinniksen pohjalta välillä repäisee ihan kunnolla. Muutoin edellisestäkään ei ollut potkut mitenkään kipeitä, mutta siis loppua kohdin se valtava 2 x päivässä vähintään tapahtunut möyrintä tuntui todella epämiellyttävältä. Ja sellainen möyrijä-ikiliikkuja tuo on edelleen, joka nyt vetää päikkyjä rattaisssa parvekkeella :grin:grin:grin

Mä toivon, että tää kaveri on rauhallisempi kuin esikoinen, ainakin liikkeiden ja ultran perusteella voisi olla. Esikoinen meinaan ultrassa veteli sellasta jumppaa ja loppuraskauden melkein itketti se kaikki möyrintä ja jalkojen ojentelu, myös tässä vaiheessa potkuja tuli sarjatulella kun nyt tämä kaveri potkii max. kolme potkua ja on siihen tyytyväinen. :D Kiva kuitenkin että liikkuu, niin ei tarvi enää doppleria käyttää.

Mullakin esikoinen heitti koko ajan kärrynpyörää päivälä ja vielä synnärilläkin heitteli selkää puolelta toiselle, kun ei koskaan kiinnittynyt. :D sentään poika antoi mun olla rauhassa öisin potkuilta. :)

Rv13+1, istukka näkyi olevan takana ainakin vielä ja voin vannoa, että olen tuntenut niitä ihania pieniä liikkeitä. ❤

En ikinä olisi uskonut tuntevani näin aikaisin! :D

Tänään 13+2 alko liikkeet tuntuun. Jotain kuplintaa ollu aiemminki mutta nämä oli nyt jo selkeitä liikkeitä ja tuntunu koko päivän oikealla alhaalla. Melko tarkalleen näinä päivinä esikoisenki liikkeet alko tuntua.

Takaisin