Tuleva synnytys

Hyvä, että sait lähetteen, Esikoinen.

Kaikissa synnytystavoissa on hyvät ja huonot puolensa - siis myös silloin kuin kaikki on mennyt hyvin (ei tuijoteta liikaa kaikkiin kauhukertomuksiin :), ne kun kuitenkin ovat poikkeuksia)
 
Itse voin sanoa sektiosta sen verran, että esikoisen kohdalla päädyttiin kiireelliseen sektioon kun synnytys ei edennyt.. (olin siis käynnistettävänä ja aukesin 4cm ja sit ei mitään..). Olin koko toimituksen hereillä, enkä tuntenut mitään. Paitsi toki kun vauvaa autettiin ulos ja avustaja työnsi ylävatsasta jotta vauva saatiin ulos. Esikoinen syntyi 5 aikaan aamulla ja illalla nousin ekan kerran pystyyn hoitajan avustuksella. Seuraavana aamuna kävin muistaakseni ekan kerran suihkussa, jolloin kävelin jo ihan itse. Haava-alue ei ollut missään vaiheessa kipeä, toki sain panadolia ja buranaa tietyin väliajoin.. Kipein paikka oli ylävatsa josta vauvaa työnnettiin. Itsellä ei sektiosta ole pahaa sanottavaa, mutta tällä kertaa kyllä haluaisin kokea alatiesynnytyksen.
 
Kyllä tuo sektio kuulostaa inhottavalle.. Ajatuskin siitä, että makaat pöydällä maha auki, alkaa heikottaa. Vaikka mua vähän tuo alatiesynnytys hirvittääkin (kun on isompi vauva) niin kuulostaa tuo sektio tuskaisemmalta ainakin jälkikäteen.. Mulla ei nyt oo mitään syytä sektiolle, mut mietinpähän vain.. :rolleyes:
 
Mullaki aina ollu pelkona nimenomaan se, että joutuiski yllättäen leikkuupöydälle. Eli ei oo ees mulle vaihtoehto. Mut en mä täysin oo varma haluaisinko synnyttää alakauttakaan.. Riippuu niiiiiin siitä tilanteesta. Nyt jännittää ja miettii ja sit tositoimissa ei ennätä mietiä! :D
 
Takaisin
Top