Tuet, lomat ja muut etuudet

Olenko mä ainut ja vika sekapakkauksen saaja? Kuokin kuitenkin tuolta huhtikuisten puolelta ja sain pihdatuksi hakemusta sen verran, että sain ne 3-4 uutta tuotetta... Välillä näemmä pihtaaminen kannattaa ja välillä ei.... :grin
 
Mun yksi kaveri, jolla laskettu aika huhtikuun ekalla viikolla sai kokonaan uuden paketin ja mä sain vanhan vaikka tein hakemuksen muutama päivä myöhemmin. Kela...

Mä en nyt itse tiedä että pitäisikö mun hakea muutosta vai korjaako Kela mun tukipäätöksen ilmankin. Työpaikka ilmoitti tulot sinne uudelleen (nyt taisi vihdoin mennä oikein!!!) mutta päätös ehti jo tulla ja tuon uuden työnantajan ilmoituksen kohdalla lukee vain että käsittelyssä vaikka useampi päivä mennyt.
 
Kauan sitä ä-pakkausta johtuu oikeen odottamaan :mad: Ei sillä mitään tehdä vielä pariin kuukauteen, mutta mä olen malttamaton ja haluan päästä sitä hipelöimään! Nyt menny jo yli kaks viikkoa.
 
Onko ne Lälly, tehny sulle siitä ratkaisun? Jumitus voi olla Kelan päässä tai sit postissa ovat hukanneet saapumisilmoituksen.

Mulla tuli päätös päivässä, toimitukseen lähti siitä 3 päivän päästä ja siitä meni 1,5 vkoa että oli paketti mulla.
 
Jos pakettia ei kuulu, niin kannattaa käydä kysymäs postista. Mun paketti oli majaillut sielä jo viikon eikä ilmoitusta ollu tullu mulle asti. Pakkaus oli tilattu 7.3. Kokonaan uuden pakkauksen sain, ihan tyytyväinen oon :)
 
Kiitos TAAS Kela! Työnantaja oli laittanut Y17 - lomakkeeseen "väärän" päivämäärän ja Kelasta ei ollut pyydetty mun työnantajalta selvitystä. Eikä olis pyytänytkään TAASKAAN jos en olis soittanut ja kysellyt ton hakemuksen tilannetta. Yritti viel pirulaiset saada mut soittaa työnantajalle asiasta. Käskin niiden hoitaa asian. :grin

En varmaan tuu saamaan ikinä tota päätöstä tuista!
 
Mulla on vähän päinvastoin, on joku päivämääräepäselvyys ja tarjouduin itse selvittämään asian. Kelan virkailija siihen, että ei tarvitse, hän kyllä hoitaa. Nyt siitä ei ole kohta kuukauteen kuulunut mitään... olisivat vaan antaneet mun hoitaa!
 
Määkin odotan mielenkiinnolla koskahan mahdan saada korjatun päätöksen. Työnantaja ei laittanut uutta lomaketta vaan vain ilmoituksena tiedon, jossa oli oikeat tiedot. Ja mä laitoin perään oikaisuvaatimuksen. Mielenkiintoista muuten että oikaisun voi lähettä postitse tai faksilla. FAKSILLA?! Mut ei sähköpostilla.

No, mulla oli yksi Kelan ilmainen palautuskuori johon oikaisun tietty lykkäsin :grin
 
Enkä oo sit vielä saanu lomiakaan siirrettyä. Meillä on hieno nettiohjelma, jossa ne voi siirtää. Ainoo vaan ettei anna mun tehdä siellä siirtoa!! Eikä kukaan vastaa mun kyselyihin :angry4

Nooo, on tässä vielä kolme työpäivää jäljellä.
 
Äitiyspakkaus haettu ja tongittu läpi kotaisin. Aivan ihania pikku nuttuja :) haalari oli livenä paljon kivempi kuin kuvassa. Ja tosissaan miestä käy syyttäminen siitä, että pakkauksen tulo kesti. Oli sitten mennyt heittämään saapumisilmoituksen mainoksien mukana lehtikoriin! Sit kehtas viel ihmetellä mun hermostumista ku oon sitä malttamattomana tässä viikon odotellut :mad:
 
Koskaan ei pitäis antaa Kelan hoitaa asioita jos ite pystyy.. Siitä ei hyvä seuraa..
 
Tällä kertaa Kela toimi! Eilen soitin sinne ja tänään näkyi päätös netissä. Kiitos työnantaja, kun oli heti hoitanut korjauksen ja kiitos Kela kun oli heti tehnyt päätöksen tuista. :)
 
Lähetetty tarkistus asumistuesta mies kun ei saa enää mistää mitää ja opiskelut kesken, jeij.
 
Joo kyl se pitäs nousta lapsen synnyttyä.

Ihmettelen vaan mitenköhä asumistuen käy sitkun jos mies saa töitä... Ko vain opiskelijoille ei vaikuta toisen tulot ja miehä oon vaan lomalainen..
 
Äityispakkaus haettu, eilen tongittiin kaikki äitin kanssa läpi :) Tosi nätti toppapuku livenä, varmaan sopivan kokonen ens talveksi. Tykkään noista raikkaista turkooseista ja kivasti isomman kokosia vaatteita, kun nyt mitä on ite hankkinut. Miinuksena monet oranssit ja ruskeet seitkytlukuhenkiset retrovaatteet. Lämpömittariin oon pettynyt, vaikealukuinen ja iso.
 
Mun pomo väitti, että nykyään hän maksaa täyden palkan ekat 3kk äitiyslomalla? Ja kela maksaa hänelle sit sen 80%. Kylllä kelan lippujen lappujen mukaan sain kovaa rahaa aluks?

Oliko tää joku sen halpa pila (en ihmettelis :-D) vai mitä ihmettä?

Se karkas lomalle, etten voi kysyäkkää. Ps. Mua kohdellaan nykyää ku kukkasta töissä :-D kai ne pelkää etten tuu takas. Ku aluks oli niin vääntöö ku raskaus asia selvis 8)
 
Jos ollut samassa työpaikassa 9kk ennen äitiysloman alkua niin työnantaja maksaa palkan ekalta 3kk.lta.
 
Takaisin
Top