Tuet, lomat ja muut etuudet

Kela kyllä onneks mun tapauksessa kysyy mun taloudellisen tilanteen ja selityksen sille miks virhe on tapahtunu ja voi olla että takasinmaksettava summa muuttuu kun vaan jaksan kirjottaa mikä on tilanne just nyt. Ihan järkevä menettelytapa kun virhe ei selkeestikään oo ollu mun oma.
 
Kuis nopeasti sen äitiyspakkauksen saa tilaamisen jälkeen? Kelan sivuilla lukee, että tilattu 14.3.
Jaa kuin niin kärsimätön... Haluan hypistellä sitä pakettia! Se on mulle niin iso asia, että sen edes kerran elämässäni saan!
 
Mä soittelin tänään Kelaan kun pakkauksen tulo on kestänyt jo yli 2,5 viikkoa. Kuulemma toimitusajoissa ei pitäis olla ongelmaa ja käskivät mun soittaa CT-logisticksille, josta noi toimitetaan. Soitin liian myöhään, meni vastaajaan. Huomenna uus yritys. Tuli sellainen kutina, et pakkaus on postissa, mut mä en oo vaan saanut omaa saapumisilmoituslappuani o_O
 
Siinä oli käynyt juuri niin kun arvelinkin, en vaan ollut saanut saapumisilmoitusta. Pakettini on ollut postissa jo 7.3 alkaen.

Nyt on kuitenkin paketti kotona, sekapakkaus on. Siilimakuupussilla (yhyy), mut uudella kevytvanupuvulla ja toppapuvulla. Teen tarkemman inventaarion ja ilmoitan sitten.

Pääasia, et laatikko on kotiutunut :)
 
En tiennykään että voi olla sekapakkaus! No se on sit melkosen uniikki ainakin...

Hymykuoppa: Mä oon opiskeluaikanani tehny suunnilleen kaikki mahdolliset mokat mitä mahdollista on Kelan kanssa, osa omia mokia ja osa Kelan. Mun käsittääkseni ne ei voi periä summia kerralla eikä lisätä niihin korkoa...? Eli jos takaisin perittävää tuliskin, maksat vaan sen minkä pystyt. Jollei siis ole systeemit jotenkin muuttuneet...
 
Muokattu viimeksi:
Mä purin tänään vasta tota mun pakkausta tarkemmin ja huomasin kaksi saumavikaista vaatetta. Soitin sinne palvelunumeroon, kun halusin tietää saanko vaihdossa vanhaa mallia, kun näistä tykkäsin enemmän kuin uusista vastaavista ja sanoivat että heillä on vielä vanhaakin jäljellä ja vaihto onnistuu niihin! :) Sitten kävi vielä niin ettei he tarvitsekaan näitä viallisia takaisin, vaan lähettävät vain ehjät tilalle - saanpahan ainakin nopeammin ne pestäväksi kotiin, kun olen tällainen mattimyöhäinen muutenkin!
 
Multa puuttuu ainakin töppöset ja rukkaset. Lisäksi uudesta on toi ruskea potkuhousu- body-yhdistelmä oravan kuvalla, muut vanhoja. Pitänee taas selvitellä missä mun puuttuvat tuotteet luuraa.

muoks. ei puutu mittää, töppöset ja rukkaset oli toppapuvun hupussa piilossa.
 
Muokattu viimeksi:
Sarra: Kelahan ilmoitti pari vuotta sit, että Kela aikoo tästä tai siis siitä lähtien periä kaiken kerralla etteivät tee osamaksu sopimuksia. Näin oli lehdessä, kun oli se Kela-ulosotto rumba mediassa... En tiiä miten se on sit oikeesti, mut sillonha se ainakin niin itse ilmoitti.
 
On se Kela nopea! Nyt on mullakin tukipäätös! Ainoa vaan ehtivät tehdä sen niillä väärin ilmoitetuilla tuloilla...:angry7

Eiköhän sen oikaistua saa. Ihan tyytyväinen olen kyllä siihen että korotus meni läpi, hetken jo kaikkien vähennysteni kanssa pelkäsin että jää jostain satasesta kiinni. 2012 vuoden verotuksen mukaan olis menty lähes minimituilla.
 
Mannaryyni mä ainakin maksan omaa reilun 3000€ maksua kolmen seuraavan vuoden ajan erissä, joten kyllä se osissa maksaminen edelleen toimii.
 
Hei te ketkä olette äitiyspakkauksen saaneet ja tsekanneet!

Äitini kanssa katselin vaatteita ja äitini huomasi, että toppapuvun yläreunan ja hupun saumauskohta on hirveän paksu. Onko näin muissakin toppapuvuissa? Vertasin johonkin vanhaan pukuun, jonka sain käytettynä ja siinä ei ollut vastaavaa, vaan saumauskohta oli asianmukaisesti ohennettu (tai miten sen voisi hyvin ilmaista). Ei varmaan ole kiva nukuttaa lasta siinä toppapuvussa, kun ei itsekään haluaisi nukkua pallo niskan takana..

Pitää varmaan soitella siihen palvelunumeroon asiasta..


Toivottavasti en toista jotain asiaa, kun en jaksanut selatasivuja taaksepäin, että josko tästä asiasta olisi jo juttua..
 
Ok, kiva tietää, että jos sen vaihtaa niin ei ole tulossa uutta vastaavaa tilalle :)
 
Apua, tänään näkyi Kelan sivuilla vihdoin ja viimein tukipäätökset. Jostain syystä ne summat on pienempiä kuin itse olin laskeskellut :oops:. Miten sitä voi edes pärjätä, kun tulot romahtavat niin kamalasti! Ensin saan onneksi kolme kuukautta normaalipalkkaa, täytyy siitä yrittää jotenkin nipistää vähän sivuun. Tässä kohtaa se ruma totuus sitten iskee vasten kasvoja, onneksi on isoimmat hankinnat jo tehty!

Mut oikeasti, onhan tämä vähän "first world problem", kun tuleehan ihmiset toimeen niin paljon pienemmälläkin. Yritän olla tyytyväinen, kunhan toivun ensijärkytyksestä.

Edit: Ja ajoissa sainkin taas nuo tiedot, äitiysloma alkaa jo perjantaina.
 
Mulle ei oo vielkään tullut tukipäätöksiä! Laitoin Kelaan kyselyä et millonkohan he mahtais tehdä ne päätökset ni eipä sieltäkään taas vastattu. Kai ne joskus saa päätöksiä aikaiseksi :wink
 
Takaisin
Top