Tsemppiketju raskauskilojen karistamiseen

Tänään oli jälitarkastus! 20kg on lähtenyt painoa jo!! 10 jäljellä!! Sanoi että saan alkaa liikkumaan normaalisti!!! HIHIHI!!!!! Millainen se tapout on?!?!?!??! Kiinnostaa siis aivan älyttömästi! Olisi ihana mennä salille mutta en haluaisi yksin käydä, en edes muista vanhaa reeniohjelmaa enkä mikä laite tarkoittaa mitäkin. Olen sen verta laiska että en jaksa edes opiskella!! Tuo makeanhimo on mullakin! olen saanut rajattua että yksi tummasuklaa palanen päivässä 81prosenttista(koska terveellistä.) Ja Zero limukoita tai pepsi maxia

Yosa, olitkos sinäkin Oulusta? :)

Jos näin, niin voitais AinoS:n ja sinun kanssa ottaa vaikka vaunulenkit tai jättää vauvat isien hoiviin, ja mennä yhdessä salille. Mulla ainakin on jotain kokemusta salityöskentelystä, niin voin neuvoa. ;)

Joo! Urheilutalolle pieruverkkareissa! Tai jonnekin muualle:) Yosa: Kannatan Mamsin ideaa, mikäli sua kiinnostaa käydä salilla, itselläkin on kokemusta tuolta saralta, joten apua löytyy. Kun salitreenin perusteet oppii, pystyy käymään missä vaan, etkä ole sidoksissa yhteen paikkaan. Alku aina hankalaa, mutta lopulta painot nousee :)

Niin totta tuo sokeririippuvuus!! Mulla siis sellainen myös. Eikä tilannetta yhtään helpota nuo isänpäivät, ristiäiset ja synttärit. Ja sitten vielä joulu. Huh.... Pitäis vaan saada ryhtiliike aikaiseksi, tarvii varmaan jättää noi sokerit vähäksi aikaa pois, karppaajaksi minusta ei ole.
Onko teillä emmu_ma hääpäivä jo sovittuna? Me ollaan oltu nyt aika tarkkaan vuosi kihloissa ja isäntä alkoi tuossa viime viikolla yhtenä päivänä miettimään että koskas mentäis naimisiin... <3

Puapru, päivää ei olla vielä lyöty lukkoon, mutta talvihäät tulee, joko tammikuussa tai helmikuussa 2015 :) meille tulee talviaiheinen sukunimi (facessa varmaan sen mainitsinkin lapsen nimen yhteydessä) mieheltä niin mikäs sen sopivampaa kuin mennä talvella naimisiin. Suunnitelmia on jo paljon heitelty ilmaan, pitäisi tässä ihan tosissaan alkaa laittaa ajatuksia paperille kunhan ehtisi. Ihana suunnitella häitä kun mieskin on niin innokas <3 lyökää vaan tekin päivä lukkoon, nyt äitiyslomalla on kivasti aikaa suunnitella ja kehitellä millaisen päivän haluaisi.

Ja tuosta karppaamisesta, minäkään en täysin hiilaritonta pystyisi noudattamaan. Yleensä jätän perunan, riisin ja pastan pois osittain ja vähennän reilusti leivän syöntiä. Syön siis hiilareita kuitenkin. Toimii minulla hyvin :) ja minun "laihareihin" kuuluu aina myös herkkupäivät! Mies on aivan intona tästä mun painonpudotus ajatuksesta ja onpa ilmaantunut treeniohjelmat ja muut pyytämättä. Onni on näistä asioista innostunut mies, kuitenkin ilman painostusta vaan ihanasti tsempaten. Ah, ikävä niitä aikoja kun päästiin yhdessä juoksemaan... :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mamsi ja AinoS Olen kyllä oulusta!!!!!! Kuulostaa ihan kivalle tämä salijuttu! :)Täään tuli kamala morkkis kun söin pari palaa maitosuklaata:D AI ETTÄ OLI HYVÄÄ!

Herkutteluun ja makeaan liittyen...henkkoht olen sitä mieltä, että ääripäät ei ole hyviä. Tarkoitan siis sitä, että totaalikieltäytyminen saa yleensä aikaan vaan isomman houkutuksen. Kohtuus kaikessa. Tietty joillekin voi toimia se, että kieltää itseltään herkut kokonaan, mutta repsahdus tulee yleensä helpommin kuin sellaisella, joka pitää esim. herkkupäivän. Ja kuurit/pikapainonpudotus yleensä saavat sen aikaan, että kilot tulevat korkojen kanssa takaisin. Ja jos syö liian vähän, elimistö alkaa säästämään. Paino ei putoa syömättä, vaan syömällä oikein :) Tuli vaan mieleen. Tsemppiä, ja kohtuus mielessä. Kuten joku sanoi, niin kiloja kertyi se 9 kk, ei niiden viikossa tarvitse tippua.

Mä pyrin korvaamaan pahimpaan makean himoon kiisseliä, hedelmiä yms. On mulla keksejäkin kaapissa, eilen napsin pari pahimpaan tarpeeseen! Pitäähän sitä jotain makeaa syödä mutta kohtuudella ;)

Nyt neljä päivää tapoutia takana ja mun jalat on ihan hiton kipeet. Kädetkin oli vähän mutta ei läheskään niin pahasti kuin reidet. :D Tapoutissa on 90 päivän treeniohjelma ja 11 erilaista treenivideota, joita tehdään eriä joka päivä (tää käy mulle kun en jaksa samaa settiä jauhaa aina päivästä toiseen, oon huomannut jo että illan treenin jälkeen alkaa jo miettimään innolla että mitähän seuraavaksi). Videoilla on erilaisia kuntoiluohjelmia esim. joogaa ja Muay thaita, ylävartalotreeniä, jalkatreeniä jne. Videoissa on aina alkulämmittelyt, veden juomis tauot ja loppuvenyttelyt. Ja joka päivälle erilaista. Ja sitä tehdään 6 päivää vikkossa, yhdellä lepopäivällä.

Mulla on onneksi se hyvä puoli että sain miehenkin innostumaan tosta niin potkitaan toisiamme persuksille jatkamaan :D Jos onnistuttiin lopettamaan tupakointi niin pakkohan tässä on onnistua saamaan itsensä kuntoon! Jaksaa vuoden päästä juosta likan perässä ;)

Tuo makean totaalikieltäytyminen toimii mulla(tai siis sokerin poisjättäminen), tai ainakin on toiminut ennen. Sitä makeaa ei enän edes tee mieli kun on vähän aikaa syömättä. Mutta olen kuitenkin sitä mieltä että elämässä pitää olla niitä pieniä nautintoja esim suklaa:D Onneksi nyt on tullut nuita proteinipuddinkeja! Siis maitoa ja jauhetta sekaisin ja antaa jonkun puolisen tuntia olla jääkaapissa niin naam! Nyt kun jaksais alkaa kunnolla reenaamaan niin on kunnon palautumisherkku!! ;) Ja kun tuo puddinki on niin makeaa että ei tee ennää mieli karkkiakaan!

Aion ehdottomasti tilata tuon tapoutin! haluan kiineytyä sillä kesällä ne häät! Ja haluan näyttää rinsessalta hääpuvussa:D

Minäki olisin halunnnu näyttää rinsessalta hääpuvussa, mutta olin masu pystyssä ja näytin hehkeältä masurintsessalta sitte. :D

Yosa, otetaanpa yksityisviestinä vaikka vähän tietojen vaihtoa, niin saadaa salipäivää tulille! :)

Mcgonnor, voittaja siksi, että ootte lopettaneet tupakoinnin. Loistavaa! :)

Mä kävin tänään aamu"jumpalla" kehonhuoltotunnilla, kun systeri vahti ipanaa. Meillä oli melkonen riemutteluyö, mutta sen perään kyllä typy nukku ekaks reilu 6 tuntia ja syötön jälkeen vielä muutaman tunnin. Silti parin huonon yön jälkeen olen vissiin melkoinen näky, kun vieruskaveri (käyn omalla työpaikallani tunneilla, joten asiakkaat ovat tuttuja) käänty katsoon mua, että "ootko nää just heränny vai ookko nää ees nukkunu?". :D Ja jokainen, jolle edes tervettä sanoin, kommentoi vielä, että näytän vähän väsyneeltä. AIJAA?! En kai. Se alkaa olla melko pitkälti jo ihan fysiologista, että kun ihminen ei nuku, niin keho reagoi. Nättiä. <3 Noh, tänään on eka vyöhyketerapia tytön kanssa, ja huomenna heti toinen aika. Toivottavasti niistä on apua!

Mää niin haluaisin jo KUNNOLLA jumpalle. Mietin, että uskaltaisko kokeilla jo Zumbaa.. On ollut ihana huomata, että nyt muutaman viikon kehonhuoltotunneilla käymisen aikana on joka tunnilla pystynyt tekemään jo jotakin, mitä ei viime kerralla voinut. Keho palautuu kuitenki melko kovaa tahtia, ja nimenomaan se pari kuukautta on varmaankin se merkittävä aika - eli jälkitarkastuksen ajankohdalla on syynsä. Pitää kait se uskoa, vaikka kaiken haluaiski heti. :)

On tässä oltu jo melkein vuosi polttamatta :) Harmi kun tupakointi on helpompi lopettaa kuin syömistapojen ja liikunnan lisääminen elämiseen, Etenkin jos tekee koko "elintaparemontin". On tää lapsen hommaaminen tehnyt meille vanhemmille pelkkää hyvää :) Jos ei tätä likkaa olis olemassa niin varmasti vieläkin poltettais ja käytäis baareissa vähintään joka toinen viikonloppu. Huh.

Tässä yhteydessä oli kyllä kohtalaisen helppoa lopettaa tuo tupakan poltto! Se vaan oikeastaan jäi pois siinä jossain vaiheessa. Nyt on välillä tehnyt kovasti mieli, ja ostinkin yhden askin jonka sitten polttelin. Toista askia ei ole tarvinnut hankkia, eikä kamalasti tee mielikään polttaa. Voi siis sanoa, että tupakan kanssa on tällä hetkellä sama kuin tuon makean - kun sitä on, on saatava, mutta ilmankin pärjää ihan hienosti jos ei ole tarjolla!!

Mulla kans tuo imetys kun loppui niin tupakkaa aloin polttaa :( No se on oikeastaan ihanaa kun pääsee käymään parvekkeella tyhjentämässä aivoja. Koiran kanssa aina käydään ja siellä sille juttelen :D Mulla taas tuon tupakan kanssa käy niin että kun sitä on ei tee niin paljoa edes mieli, mutta oujee jos on loppumassa tai loppu niin aivan varmasti tekee mieli! Käyn yleensä aina silloin tupakalla kun vauva on päikkäreillä, ja en myöskään polta kun vaunuja työnnän! Hyi se on ruman näköistä kun rattaita työntää rööki suussa:D

Mullakin oli Yosa silloin noin päin kun oikeasti poltin, että kamala "paniikki" jos röökit meinas loppua. Mutta nyt siis toisin päin, onneksi. =) Ja tosiaan, vaunuja työntävät äidit/isät jotka tupakoi, aiheuttaa puistatuksia minussakin.

Mä en osaa edes vähentää herkkuja. Ne on melkein osa mun persoonaa :DDD.

Liikkua haluaisin enemmän, mutta tuntuu, ettei sopivaa hetkeä tule. Esim. nyt kun vauva on yöunilla, olen aivan liian väsynyt, enkä tykkää jumpata ilman musiikkia :(. Kokeilin yks päivä netistä löytämiäni vauvajumpan liikkeitä, kun aattelin, et voitais lähteä vauvajumppaan. Voi kääk. En nyt uskalla kyllä mennä mihinkään julkiseen tilaan yrittämään. Aluksikin se toistojen määrä: 3 x 15! Oh. My. God. Mä en kyl kaikkia liikkeitä meinannu jaksaa vauva painona tehdä edes yhtä viittätoista. Toiseksi: vauva oli aluksi hölmistynyt ja ok, sitten rupesi ärtymään ja lopulta, kun nostelin sitä pystypunnerrusliikkeessä lentokoneasennossa, sillä tuli oksennus mun päälle. Että joo, vauva on kiva vähitellen kasvava paino äidille, mutta en oo kyl ihan vakuuttunu, että vauvasta on kiva tunnin ajan olla puserrettavana ja nosteltavana ja heiluteltavana :D. Ja tuohon oksennukseen ei tarvittu läheskään tuntia. Painoa siis tippui tasan oksennuksen verran, ja väärältä osallistujalta. :laughing3

Mulla on myös jäänyt herkuttelu päälle.. Pitäis jättää herkuttelu pois kokonaan.. Sitten kun oon saanut pois nää extrakilot niin sitten vois taas alkaa pitää yhden kerran viikossa herkuttelupäivän. Mulle se systeemi sopii paremmin koska jos syön herkkuja dietin aikana niin silloin mulla on vaikeempi pitää diettiä yllä. Ja kun haluan laihduttaa niin silloin mun pitää syödä vaan vähän hiilihydraatteja koska muuten en laihdu.

Skickas från min iPhone via Vau Foorumi

No niin, nyt on suunnitelmat selvät. Mies innostui kovasti tästä minun "projektista" kuten aiemmin sanoin ja eilen mietittiin sitten mulle tavoitteita painonpudotuksen suhteen. Olin jo ihan masiksessa että paskat mie mitään laihdu kun pudotettavaa unelma painoon olis 25 kg (tuntuu niin isolta määrältä), mutta mies teki mulle ensi elokuulle asti kaavion millä tahdilla painoa tulisi pudottaa jotta silloin olisin hääpuvun osto mitoissa. Ja kappas, tavoitteet on kovin realistiset, aluksikin vain 3 kiloa kuukaudessa! Kyllä mie nyt siihen pystyn! Ja viimeiset kuukaudet vai. 0,5-1 kg pudotettavaa kuukaudessa. Ja ensi kesään mennessä olisin jo painossa ennen raskautta, loistavaa. Ja elokuussa haavepainossani 68 kg. Sinne tähtäämme siis.

Otimme myös hyvin lapsellisen mutta niiiiiin toimivan systeemin käyttöön ruokailujen suhteen. Mulla on tyhjä kalenteri keittiönkaapin ovessa, johon merkataan aina aamulla edellisen päivän osalta miten meni. Jos ei oo syönyt herkkuja, saa hymynaaman ja jos on syönyt ihan jonku pienen herkun niin tulee viivasuunaama ja jos herkuttelee ihan kutkulleen niin tulee rasti. Ei kalorilaskentaa eikä sen tarkempaa ruokien seuraamista, mutta toimii! Kerran kahdessa viikossa saa tulla yksi rasti ja kaksi viivasuuta.

Tästä innostuneena aamulla vaaka näytti 1,3kg vähemmän. Jees ai kän! :D

Ai niin. Jouluna on laihduttamisesta taukoviiko. Saa siis koko viikon syödä mitä vaan ja miten paljon vaan. Nam nam, kinkkua odotellessa ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Pakko ilimuuttaa! n.2 vuotta sitten olin jonkin verran ylipainoinen! Kokeilin Dukan diettiä ja oikeasti laihduin viikossa aina yli kilon! Kannattaa kokeilla! Dieetti on oikeasti helkkarin tehokas! Eikä tarvi kun päivässä 20min kävelyä alkuun!
Laihduin tavotepainooni kahdessa kuukaudessa! SUOSITTELEN!!

Mua ärsyttää kun oon niin saamaton ja laiska! Mä niiiiiiin kuvittelin että sit kun vauva tulee ja loppuraskaudessa olin niin huonossa kunnossa, että sitten kyllä vaunuillaan joka päivä ihan urakalla. Ostettiin niin hienot vaunutkin millä on kiva kurvailla menemään, niin peenmarjat! Mitä mä nytkin teen... istun koneella ja syön suklaata... :(

Kattelin just että tuossa meidän läheisessä liikuntakeskuksessa menisi arkipäivisin melkein joka ilta kehonhuoltoa ja tehopilatesta mihin voisin mennä, mutta nähtävästi sekin jää vaan ajatuksen tasolle.

Miten saan itteeni niskasta kiinni? Kun _tiedän_, että jos edes ulkoilisin niin mulla ja vauvalla olis molemmilla paljon parempi olla. Koko eilinen röhnötettiin täällä sisällä niin naamakin oli sen näkönen... Ärsyttää!

Yay! Hehkutusta!
Nyt menee jo jotkut vanhat farkut päälle. :happy093 Onneksi ovat lantiomallia, alavatsa kyllä pömpöttää.

Kun makaan selälläni, niin vatsan kohdalla on oikeasti kuoppa. Sekä rintakehä että lantion luut tulevat kunnolla esiin. Seistessä se maha valahtaa alas eikä kuopasta ole tietoakaan. Että lissää kiinteytystä vain :smiley-bounce005

No mulla tavoitteena ei olekaan painonpudotus vaan parempi lihaskestävyys ja kiinteytys. Pitää taas tänään jumpata. Mulla on pari dvd:tä joita olen jo tehnyt muutaman vuoden ajan aina satunnaisesti ja tykkään niistä. Niillä jatketaan, mutta jätän vatsat suosiolla väliin ja osan jutuista teen vauvan kanssa. Siitä saa kivan lisäpainon pakaralihaksille ja kyykyille. Jotain hyötyä siitäkin sentäään on, kun ensin pisti äipän kropan ihan sekaisin.

Takaisin